Vállalati stratégiává vált a digitális munkahelyek kialakítása

forrás: Prím Online, 2020. április 20. 10:26

Azok a vállalatok, akik képesek lemondani a klasszikus munkavégzési kontroll kereteiről és képesek a digitális világ adta lehetőségeket rugalmasan kihasználni, ennek köszönhetően a céges munkakörnyezetet át tudják helyezni otthoni környezetbe vagy ügyfeleiket sikerül az online térbe átterelni, tovább tudják működtetni munkafolyamataikat. “A koronavírus okozta rendkívüli gazdasági helyzetben a digitális átalakulás új és szükséges módszerként jelenik meg az üzleti modellek átdolgozásában,” - fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.

A digitális világ kínálta eszközrendszereknek köszönhetően a klasszikus irodai munkavégzés folyamata kihelyezhető vagy áthelyezhető és ez az ügyfélszolgálatra épített szervezetek esetében is megoldható. Például bankok, biztosító társaságok, mobilszolgáltatók gyorsabban tudják a személyes ügyfélkezelést online platformokra irányítani, de a nem klasszikus irodai környezethez kötött feladatok is mozgathatóvá váltak. “Az egyre fejlettebb portálrendszereknek, a csoportmunkát támogató felületeknek, az egyéb intranetes megoldásoknak köszönhetően és az integrált rendszereknek köszönhetően egyszerűen létrehozhatóak a digitalizált munkahelyek” - magyarázza Balogh Zsolt.

 

Mozgó munkahelyek

Amióta megjelentek a mobileszközök a piacon és egyre több online megoldás került a privát életünkbe, mint például a Dropbox, a Gmail, a Facebook, Skype vagy az egyéb webkonferenciát támogató eszközök, amelyek komponensei a digitalizált munkakörnyezetnek, ezzel párhuzamosan, válaszképpen az üzleti környezet is adoptálta a technológiát és megjelentek a vállalati közösségi platformok és az integrált portál-keretrendszerek is. “Tisztában voltunk vele, ha a vállalatoknál megindul a klasszikus munkakörnyezet modernizálása a digitalizálásnak köszönhetően, az már komoly paradigmaváltást eredményezhet. A járvány miatt kialakult helyzet, azonban átírta és felgyorsította ezt a folyamatot” - emeli ki Balogh Zsolt.

 

dezeen.com

 

Ahhoz, hogy a munkakörnyezet mobil szervezetté alakulhasson, az alábbi komponensekkel kell számolni: 

  • Távoli elérésű munkaeszközök és mobil megoldások, s ugyanazok az üzleti szoftverek, amelyek az irodában is körbeveszi a munkatársakat.
  • Felhasználói élményekkel felruházott, virtualizált üzleti megoldások, amelyek alkalmazzák a közösségi médiát és a különböző üzleti alkalmazásokat. 
  • Központosított kommunikációs eszközök, amelyek képesek szinkronizálni az online és az offline együttműködést, beleértve a levelezést és a vállalati közösségi média eszközöket is. 
  • A háttérben futó üzleti intelligencia elemző eszközök, amelyek folyamatosan gyűjtik és elemzik a beérkező információkat.

 

“A digitális munkahely előnye az is, hogy beépíthetik a tanulásmenedzsment rendszereket (LMS) a folyamatokba, ezzel segítve, hogy közelebb hozzák a tanulást az alkalmazottakhoz, és megmérjék, hogy a szervezet milyen gyorsan szerez új készségeket és ismereteket. A digitális munkahely kialakításának célja, hogy a hatékony kommunikációra és a munkatevékenységek egyszerűsítésére koncentráljon” - sorolja Balogh Zsolt.

 

Mi így csináltuk!

“A Liferay Hungary humán stratégiájának egyik sarkalatos pontja volt, hogy bármilyen rendkívüli helyzet előállása esetén lehetősége legyen a munkatársainknak home office modellben végezni munkájukat. Ehhez már korábban nemcsak a szükséges infrastruktúrát biztosítottuk, hanem különböző HR-eszközöket is kapcsoltunk. A magyar leányvállalatnál már a koronavírus okozta rendkívüli helyzet előtt is készen álltunk az otthoni munkavégzésre, így a #Maradjotthon központi intézkedésre azonnal tudtunk reagálni.

 

A munkatársaink megtartása nagyon fontos szempont számunkra, ezért a munkavállalói élményre is nagy hangsúlyt helyezünk. Kiemelten kezeljük a munkatársak folyamatos fejlesztését és képzését. Szem előtt tartjuk, hogy mindenki másképp szeret és tud tanulni, ezért megadjuk számukra a lehetőséget, hogy a leginkább megfelelő lehetőséget válasszák, azaz ugyanannyira támogatjuk a továbbképzéseken való részvételt, amelyet a mostani helyzetben online is el tudnak végezni” - magyarázza Balogh Zsolt.

 

“Az iskolák kényszerű digitális átállása miatt kialakult helyzet pedig kiprovokálta, hogy gyors megoldásokat keressünk, ezért együttműködést alakítunk ki a HRENKO Digital Agency-vel, amely vállalkozás hozzájárul a digitális munkahelyek kialakításához és a digitális oktatás támogatásához” - fűzi hozzá a Liferay Hungary ügyvezetője. Hozzáteszi, hogy a jelenleg kialakult helyzetre senki nem számított és a digitalizált munkahelyi modell nem lesz minden üzleti vállalkozás számára megoldás, de egy alternatív megoldásként azért érdemes lehet számolni vele.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás