Az ABB okos töltési technológiájával az e-járművek energiát tudnak visszatáplálni a hálózatba

forrás: Prím Online, 2020. november 2. 13:36

Az ABB kétirányú töltési technológiát szállít egy francia Vehicle-To-Grid (V2G) partnerségi projekthez, s ezáltal tovább erősíti az e-mobiltás terén kivívott globális vezető szerepét.  

A szerződés keretében az ABB a legújabb, V2G rendszerekhez tervezett, 11 kW-os kétirányú töltési technológiáját szállítja a franciaországi DREEV, az Électricité de France (EDF) és a Nuvve vegyesvállalata számára, amely e-járművek intelligens töltési rendszereire szakosodott. 

 

Az ABB-nek a DREEV szoftvertechnológiájával kombinált megoldásával az e-járművek vezetői a többletenergiát vissza tudják tölteni a villamosenergia-hálózatba. A villamos energia hálózatba történő visszatöltésével a vezetők járművenként akár havi 20 eurós bevételhez juthatnak, így a V2G technológiával csökkenteni lehet a tulajdonlási költségeket, valamint tovább lehet erősíteni az e-járművek elfogadását és térnyerését.  A kétirányú töltők további előnye, hogy segítenek kiegyenlíteni azokat az ingadozásokat, amelyek a megújuló energiaforrások, így például a nap- vagy szélenergiára támaszkodó áramtermelésben esetlegesen fellépnek.   

 

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitási Infrastruktúra-Megoldások globális üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB világszinten is vezető szerepet tölt be a villámtöltési megoldások terén. Nagy örömünkre szolgál, hogy a berendezések szállításával támogatni tudjuk a DREEV-et, hogy a V2G technológia alkalmazásával rugalmasabbá tegye a villamosenergia-hálózatot. A DREEV-vel kialakított együttműködésünk világszinten is az egyik legjelentősebb erőfeszítés a tényleges V2G technológia gyakorlati megvalósítására.” 

 

 

Az együttműködés keretében az ABB V2G technológián alapuló, kétirányú töltő-kioszkokat szállít Franciaországba. A tervek szerint ilyen berendezések telepítésére kerül sor az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Belgiumban és Németországban is. 

 

A könnyű, kompakt kialakítású, 11 kW-os töltő gyors és rugalmas töltést biztosít, és teljesen kompatibilis a jelenlegi és a jövőbeni e-járművekkel. A töltő kielégíti a legszigorúbb hálózati megfelelési követelményeket is. A töltőt úgy tervezték, hogy globális referencia legyen a V2G töltési megoldások számára. 

 

Muehlon így folytatta: „Ezen intelligens kétirányú töltési megoldás kifejlesztése kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy az e-mobilitási ökoszisztémánk következő szintre léphessen, és fontos mérföldkő az ABB fenntarthatósági stratégiájában.” 

 

Eric Mevellec, a DREEV vezérigazgatója így nyilatkozott: „A V2G olyan technológia, amelyhez innovációra és ipari képességre is szükség van. Az ABB-vel kialakított együttműködésnek köszönhetően a megoldásainkat a következő szintre fejlesszük. Ezzel az együttműködéssel készen állunk arra, hogy felgyorsítsuk a kereskedelmi fejlesztést.”  

 

A V2G-t jelenleg kevés e-jármű támogatja, azonban a várakozások szerint öt év múlva ez lesz a domináns technológia. Mivel az előrejelzések szerint 2040-re már 559 millió e-jármű fut majd az utakon, és a világ járműállományának 33% elektromos hajtású lesz*, ezért e nagymérvű átalakulás támogatása érdekében a világ energetikai ökoszisztémáját is fejleszteni kell.  

 

Az ABB V2G a tervek szerint kulcsfontosságú szerepet játszik a vállalat további üzleti fejlődésében, és jól illeszkedik a vállalat portfóliójába is. Az elektromos járművek töltési technológiája terén kivívott vezető szerepe mellett az ABB fontos piaci szereplő a közműcégeknek nyújtott szolgáltatások terén is. A V2G jól ötvözi a cég e két technológiai területen meglévő kiemelkedő szaktudását, és konkrét választ kínál a hálózatüzemeltetők előtt álló energetikai kihívásokra is. 

 

_______________

* https://www.businessgreen.com/bg/news-analysis/3033315/iea-electric-vehicles-to-triple-by-2020-and-soar-to-125-millionby-2030

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Vállalati adatokon tanított generatív AI: a jövő útja a cégeknek

A nyilvános adatokon tanított AI modellek esetében mára egyértelművé vált, hogy nemcsak segíteni képesek a vállalatokat, hanem használatuk számos kockázatot is jelenthet azokra nézve. Ennek elkerülése érdekében, valamint a produktivitás javítása, a költségek optimalizálása és a komplex információk megértése céljából egyre többen saját adataikat használva tanítják a generatív mesterséges intelligenciát – derül ki a Deloitte TMT Predictions 2024 kutatásából. 

2024. február 27. 18:59

Hogyan járul hozzá a digitalizáció az energiaköltségek csökkentéséhez?

A digitalizáció már elkerülhetetlen, legyen szó akár irodáról, akár oktatási intézményről. Az átállást erősen sürgeti az egyre inkább elterjedő környezettudatos trend, de nyomós érv mellette az energiaárak kiugróan magas megemelkedése is. Hogy milyen eszközökben érdemes gondolkodnunk és azok milyen megtérülést hozhatnak már néhány éven belül, abba Herczog Gábor, a Legamaster magyarországi forgalmazójának, a Stiefel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója és Urbán Tamás vizuáltechnika üzletágvezető nyújtott betekintést.

2024. február 27. 11:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30