Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása, a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Klubrádió Zrt.-t. Ezen kívül a testület e heti ülésén többek között huszonöt, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsornak ítélt meg több mint 74 millió forintos támogatást.
2021. január 19-én - a médiatörvény előírásának megfelelve - a Médiatanács felfüggesztette a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárását, miután közigazgatási per iránti keresetet nyújtottak be az alakilag érvénytelen ajánlatokat benyújtó LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. és a Közösségi Rádiózásért Egyesület. Tekintettel arra, hogy az érintettek időközben visszavonták kereseteiket, így a pályázati eljárás felfüggesztésének törvényi oka megszűnt, ezért a testület folytatja a Budapest 92,9 MHz frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárását. A tanács feldolgozta az eljárásban egyedüliként bennmaradt pályázó hiánypótlását, és pályázati nyilvántartásba vette a Klubrádió Zrt.-t. Az eljárás a beadott pályázat tartalmi vizsgálatával folytatódik.
A testület elutasította az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. és a Közösségi Rádiózásért Egyesület által benyújtott ideiglenes hatósági szerződéskötési kérelmeket.
Huszonöt rádiós műsor kap több mint 74 millió forintos támogatást
A testület kihirdette a helyi és körzeti rádióknak szóló hírműsorok, tematikus és szolgáltató magazinműsorok készítését támogató pályázata negyedik fordulójának nyerteseit: huszonöt pályázat összesen 74,39 millió forint támogatást kap. Hírműsorokat készíthet az elnyert összegből a szigetszentmiklósi Lakihegy Rádió, a debreceni FM90 Campus Rádió, az egri 100,7 – Best FM, a miskolci Csillagpont Rádió, a Bajai Rádió, az Érd FM101.3, a székesfehérvári, a szolnoki, a tatabányai és a békéscsabai Rádió1, valamint a budapesti Karc FM, a 90,9 Jazzy Rádió és a Klasszik Rádió 92.1. A szolgáltató magazinműsor kategóriában sikeresen pályázott: a kiskőrösi Rádió 97, a soproni és a szegedi Rádió1, az egri 100,7 – Best FM, a székesfehérvári Táska Rádió, a debreceni Európa Rádió, a békéscsabai Csaba Rádió, a szekszárdi Rádió Antritt, a Sárvár Rádió, a Rádió Szarvas és a fővárosi Sláger FM. A szombathelyi CREDO Rádió tematikus magazinműsor készítésére fordíthatja az elnyert összeget.
Vidéki rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
Elfogadta és február 19-én teszi közzé honlapján a testület a Szolnok 97,1 MHz és a Veszprém 98,3 MHz helyi vételkörzetű frekvenciákra szóló pályázati felhívások tervezetét közösségi jelleggel. A tanács elvégezte a Pápa 95,7 MHz helyi vételkörzetű, illetve egy Székesfehérvár elvi telephelyű kisközösségi frekvencia használatára beadott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát, és mindkét esetben pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázókat: előbbinél a Pápai Platán Nonprofit Kft.-t, utóbbinál a Lánczos Kornél Gimnáziumot.
A Rádió Szarvas szolgáltatójára 20 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért kevesebb szöveget, hírt, közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, valamint több zenét és ismétlést sugárzott szerződéses vállalásaihoz képest, és a hatósági szerződéséhez képest nem csak saját készítésű műsorszámokat sugárzott. Figyelmeztette a tanács a Szolnok TV szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, miután október végén az ÉPI-TECH magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ez pedig jogszabályellenes.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Világcsúcs és két arany: tarolt a Széchenyi-egyetem csapata
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve az első helyen végzett a győri Széchenyi István Egyetem elektromos járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén önvezető és városi kisautó kategóriában, az utóbbiban ráadásul saját tavalyi világcsúcsát megdöntve. Az eredmény egyszerre mutatja a győri intézményben folyó gyakorlatorientált képzések és a tehetséggondozás magas színvonalát.
A digitális oktatáshoz tervezett interaktív kijelzőmegoldásokat az LG
Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy piacra dobja a CreateBoard elnevezésű, új, digitális oktatást segítő termékcsaládot. A 86TR3DK, a 75TR3DK, a 65TR3DK és 55TR3DK modellekből álló portfóliót a tantermekbe tervezte a vállalat: a CreateBoard kijelzők 40 pontos* multi-touch érintőképernyővel teszik teljessé az interaktív tanítás és tanulás élményét. Az eszközök ráadásul kényelmesen összekapcsolhatók különféle digitális oktatási alkalmazásokkal, miközben a távoli elérést egy könnyen kezelhető felhőalapú megoldás biztosítja.**
Új, minden szektorra kiterjedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon
A Brillit.com megújulásával egy új, minden területet lefedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon, egyfajta interaktív vállalkozói marketplace. Az egyedülálló és ingyenes üzletfejlesztési platform, a Brillit, ezzel egy olyan digitális szolgáltatáskereső felületet hoz létre saját – már most is 4000 céget és vállalkozót tartalmazó adatbázisából –, ahol bárki, legyen az magánszemély vagy cég, könnyen rátalálhat az igényeinek megfelelő szolgáltatásra. Ezzel párhuzamosan az oldalra regisztráló szolgáltatók saját profiljuk kitöltésével erősíthetik online jelenlétüket, és ezáltal jelentősen támogathatják értékesítési törekvéseiket.