A Cisco AppDynamics az alkalmazások használatát kutatta

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 11. 09:56

A Cisco AppDynamics közzétette „App Attention Index” kutatássorozatának legújabb jelentését. Ebből kiderül, hogy a koronavírus-járvány kezdete óta a fogyasztók kiemelt mértékben támaszkodnak az alkalmazásokra és a digitális szolgáltatásokra. A világszerte több mint 13 ezer válaszadó digitális viselkedését vizsgáló tanulmány rávilágított, hogy a felhasználók egyre inkább zéró toleranciát tanúsítanak a nem, vagy nem megfelelően működő alkalmazásokkal szemben.  

Nem számít, hogy az alkalmazáson belül van-e a baj – például lassan betöltő oldalak, állásidő vagy biztonsági hibák – vagy olyan külső tényezők okozzák azt, mint a rossz internetkapcsolat, a lassú fizetési kapuk és egyéb technikai problémák. A fogyasztók szemében nincs különbség, a fennakadásokért az alkalmazást, illetve az azt üzemeltető céget, brandet (márkát) teszik felelőssé.

  • Az emberek 72%-a véli úgy, hogy az adott cég vagy brand felelőssége a digitális szolgáltatás vagy applikáció hibátlan működésének biztosítása.
  • 92%-uk elvárja, hogy a digitális szolgáltatások megbízható és konzisztens teljesítményt nyújtsanak.

 

 

 

Az alkalmazásélménybe fektető márkák nyerik el a felhasználói hűséget

A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége (85%) számára a mindennapok elengedhetetlen részévé váltak digitális szolgáltatások, és 84 százalékuk szerint ezek a szolgáltatások segítettek átvészelni a világjárványt. Ebből következően a fogyasztók lojalitása közvetlen kapcsolatban áll azzal, hogy melyik márka fektetett be jelentős mértékben digitális szolgáltatásainak fejlesztésébe a pandémia idején.  

  • 67%-uk lojálisabb lett az olyan márkákhoz, amelyek a világjárvány idején kivételesen magas minőségű digitális szolgáltatás biztosítottak. 

 

A márkák csak egy esélyt kapnak a „teljeskörű alkalmazásélmény” megteremtésére

A válaszadók jelentős hányadának (61%) örökre megváltoztak a digitális szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásai. 73% gondolja úgy, hogy még ha az élet vissza is tér a normális kerékvágásba, továbbra is támaszkodni fognak a világjárvány idején igénybe vett digitális szolgáltatásokra. Ez azt jelenti, hogy nem fog megszűnni az IT szakemberekre nehezedő nyomás: ahogy a digitális szolgáltatások az alkalmazások révén egyre egyszerűbben elérhetők a fogyasztók számára, úgy váltak egyre komplexebbé a szolgáltatásokat nyújtó cégek szempontjából. Az alkalmazások hátterében álló, multicloud környezetekben működő komplex modern architektúrák esetében kulcsfontosságú az átláthatóság: annak érdekében, hogy az IT részlegek képesek legyenek akár kódszinten is látni és optimalizálni a folyamatokat és a fogyasztók valóban hibátlan digitális szolgáltatást tapasztaljanak. 

 

A kutatás módszertana

A kutatás több mint 13 ezer fogyasztó megkérdezésével készült az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Indiában, Japánban, Oroszországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben. A kutatást az Insight Avenue végezte 2021 júniusában.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Virtuális valóság technológia segíti az MR vizsgálatra készülő gyerekeket

A fiatal egészségügyi szakemberekből álló OncoVR csapat második VR videójátéka az MR vizsgálat előtti szorongás csökkentését tűzte ki célul.

2022. november 29. 20:29

Digitalizációval menekülhetnek előre a mostani válságból a hazai turisztikai szereplők

Előrejelzések szerint a turisztikai szektor, és azon belül a vendégéjszakák száma globálisan 30%-kal nőhet majd 2023-ban, az idei 60%-os bővülést követően, azonban a teljes nemzetközi idegenforgalmi szegmens teljesítménye még így is elmarad majd a pandémia előtti szinttől. Sajnálatos módon a jelenlegi gazdasági helyzet, az energiaválság és a tomboló infláció a turisztikai- és vendéglátó szektor hazai szereplőire is negatívan hatnak. A turizmus digitalizációja azonban esedékesebb, mint valaha, hiszen a technológiai megoldások segítenek a költségcsökkentésben, illetve az ügyfélélmény növelésén keresztül a versenyképességet is erősítik – hívta fel a figyelmet Rasztovits Dávid a Digitális Turizmus Zrt. alapító-vezérigazgatója.

2022. november 29. 18:51

Különleges műholdas telefont alkot a Bullitt és a MediaTek

A Bullitt Group okostelefongyártó-vállalat együttműködést kötött a MediaTekkel, a világ vezető csipgyártójával, egy műholdas okostelefon megalkotása kapcsán. A készülék az első okostelefon, amely képes a kétirányú műholdas üzenetküldésre. A telefon és az OTT (over-the-top) műholdas szolgáltatás kereskedelmi forgalomba 2023 első negyedévében kerül, és díjmentesen elérhető műholdas SOS funkciót kínál*.

2022. november 29. 17:16

Ezt kockáztatjuk, ha a felhőben tároljuk az adatainkat

Az Európai Unió Kiberbiztonsági Ügynökségének legfrissebb ENISA Fenyegetettségi Térkép nevű riportja szerint a pandémia következtében népszerűvé vált hibrid munkavégzés világszerte felgyorsította a szervezetek üzleti folyamatait támogató felhőalapú szolgáltatások bevezetését. 

2022. november 29. 15:27

500 millió eurós tőkealap segít a klímavédelemmel és ipari technológiával foglalkozó startupoknak

Az SE Ventures tőkekezelő második alapja, a Fund II 500 millió euróval fejleszti a klíma- és ipari technológiára összpontosító startupokat. Korábbi támogatásuknak, a Fund I sikerének köszönhetően a cég immár 1 milliárd euróval a világ egyik legnagyobb elektromosságra, digitalizációra és szén-dioxid-mentesítésre összpontosító kockázati tőkekezelőjévé vált. Az SE Ventures a Schneider Electric-kel partnerségben létrehozott vállalati kockázati tőkealap. 

2022. november 29. 13:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56