Burkolt tévéreklámok miatt figyelmeztetett a Médiatanács
A Kölcsey TV és a Somogy TV szolgáltatóit burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért az ÉPI-TECH Magazin egy-egy augusztusi adásában a műsorban bemutatott építőipari vállalkozásokról olyan többletinformációkat tett közzé, melyek a reklámokra jellemző módon segítették a népszerűsítést. Emellett a magazinműsor egy szeptemberi adása és annak ismétlései kapcsán a termékmegjelenítési szabályok vélhető megsértése miatt is eljárást indít a testület a Hegyvidék Televízió szolgáltatója ellen.
Bejelentés alapján sajtóterméket is vizsgált a grémium, amelynél nem indít eljárást. A Hirado.hu „Káosz, szenny, dugók – Küldjön fotót a lepusztuló Budapestről!” és az „Ellepték a drogosok és a hajléktalanok a buszmegállókat – Küldjön Ön is fotót a lepusztuló Budapestről!” című szeptemberi cikkeivel kapcsolatban nem merült fel jogsértés: az írások a fővárosi közterületeken tapasztalható állapotokat mutatták be, a megjelent fotók illusztrációként szolgáltak, az ott látható személyek nem voltak azonosíthatók.
A tanács nyertest hirdetett a Dunaföldvár 104,1 MHz és a Kalocsa 94,5 MHz helyi frekvencia pályázatain: mindkét esetben a nyertes az egyedül jelentkező Katolikus Rádió Zrt. A frekvenciákat közösségi jelleggel, jövő március 31-étől használhatják a nyertesek.
A testület elvégezte a körzeti Budapest 102,1 MHz és a helyi Kaposvár 97,5 MHz frekvencia felhívásaira benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél hiánypótlásra szólította fel a grémium a Katolikus Rádió Zrt.-t, utóbbinál nyilvántartásba vette a Karc FM Média Kft.-t. A Dunaújváros 99,1 MHz helyi frekvencia esetében hiánypótlást kért a testület a Karc FM Média Kft.-től. Mindegyik esetben egyedül pályáztak a szolgáltatók.
Kapcsolódó cikkek
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- NMHH: Még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez
- NMHH: 2021 első felében az új reklámok közel tizede a koronavírushoz kapcsolódott
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Idén is pályázhatnak műszaki fejlesztésekre a közösségi rádiók és tévék
- Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
- Közzétette az NMHH a 2020-as beszámolóit
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.