Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába
A 2022-es Mercedes-Benz EQS elektromos szedánjának központi eleme lesz az LG Electronics (LG) legújabb, prémium kategóriás autós infotainment-rendszere (in-vehicle infotainment, IVI), az MBUX Hyperscreen, amely egy olyan kijelzőcsoport, amely az A-oszloptól az A-oszlopig elfoglalja szinte a műszerfal teljes szélességét. A Mercedes-Benz AG első elektromos luxusautója — egyedülálló belső koncepciójának és forradalmian új ember-gép interfészének köszönhetően — megmutatja az elektromos járművek tervezésének futurisztikus trendjeit, és egy izgalmas jövőképet rajzol fel a jövő mobilitásáról.
A Mercedes-Benz által először a CES 2021-en bemutatott MBUX Hyperscreen három képernyőből áll. A vezető előtt elhelyezett LCD-képernyő (Instrument Cluster Display, ICD), valamint a két OLED-elem — a központi kijelző (Central Information Display, CID) és az utasoldali kijelző (Co-Driver Display, CDD) — egyetlen egybefüggő üvegborítás alatt kap helyet. A fejlett műanyag OLED (P-OLED) kijelzőtechnológa révén az elektromos Mercedes-Benz EQS infotainment-rendszere tiszta, éles képeket és szövegeket képes megjeleníteni, vékony keretek alkalmazásával, fizikai gombok nélkül, így az utasok egy gyorsan kiismerhető, kényelmes felhasználói élményt nyújtó, intuitív érintőfelületet kapnak, kifinomult haptikus visszajelzéssel.
Az LG infotainment-rendszerét kifejezetten a Mercedes-Benz AG igényei alapján tervezték meg: a hajlított, panorámaszerű kialakítás tökéletesen illik az elegánsan karcsú szedán formatervéhez. A kijelző megalkotása és gyártása során használt technológiákat, köztük az üveg ívelt kialakítását, a felületkezelést vagy a kijelzők hajlított egybekapcsolását az LG saját terméktervezési kutatóintézete fejlesztette ki. E kutatóintézet feladata az alkatrészekkel és anyagokkal, valamint a fejlett gyártási technikákkal kapcsolatos szakmai háttér biztosítása.
Az LG és a Mercedes-Benz AG mérnökei szorosan együttműködtek azért, hogy az autóba építhető kijelzőket, például műszerfalakat és navigációs rendszereket olyan új megközelítéssel tervezzék meg, amelynek eredményeként ezek a berendezések a sofőrök és az utasok számára is nagyobb kényelmet és kontrollt garantálnak utazás közben. Az elektromos Mercedes-Benz EQS szemet gyönyörködtető infotainment-rendszere nem csak a könnyű használat, hanem a biztonság terén is magasabbra teszi a lécet olyan új technológiákkal, amelyek jóval felülmúlják a frontális és egyéb ütközések elkerülésével kapcsolatos alapvető szabványparamétereket.
„Megtiszteltetés és kiváltság számunkra, hogy ilyen szorosan dolgozhatunk együtt egy olyan megbízható partnerrel, mint a Mercedes-Benz AG” — mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke. „Az, hogy 2021-ben a Mercedes-Benz AG az autóipari kijelzők megbecsült beszállítójává választotta az LG-t, azt jelzi számunkra, hogy a partneri kapcsolatunk nagyszerű eredményeket hoz, amire rendkívül büszkék vagyunk.”
Az LG járműalkatrészek-üzletága a jövő mobilitásának innovatív szereplőjeként azért dolgozik együtt olyan globális autógyártókkal, mint a Mercedes-Benz AG, hogy a piacon vezető szerepet szerezzen az összekapcsolhatóság, az infotainment- és az ADAS-rendszerek megoldások terén, ezzel egyedi autózási élményt kínálva. Az LG elkötelezett amellett, hogy változatosabbá tegye portfólióját és tovább erősítse azt olyan vállalatok felvásárlásával, mint az autós fényszórórendszereket gyártó ZKW Group, a Cybellum kiberbiztonsági vállalat, valamint az LG-Magna e-Powertrain vegyesvállalat.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG legújabb innovációi számos elismerést kaptak az idei CES kiállításon
- Az LG támogató partnerként csatlakozott a League of Legends Európa-bajnoksághoz
- Páratlan funkciókkal és technológiai megoldásokkal érkeznek az új LG TV-k
- Az LG új megoldásai a fenntarthatóbb, befogadóbb, összekapcsolhatóbb jövőt szolgálják
- Az LG 2022-es konyhai megoldásai azonnali hozzáférést kínálnak az okosreceptekhez
- Az LG bemutatja első UltraGear gamer laptopját
- Az LG prémium kategóriás monitor-újdonságai elnyerték a CES innovációs díját
- Az LG csökkenti a környezetre gyakorolt hatást a termékek teljes életciklusa alatt
- Pontos színmegjelenítéssel és kiemelkedő HDR-teljesítménnyel érkeznek az új LG monitorok
- Az LG beltéri növénytermesztő készüléket mutat be a CES-en
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.