A metaverzum átformálja a világ működését

forrás: Prím Online, 2022. március 31. 11:16

Az Accenture legújabb jelentése szerint a „metaverzum kontinuum”, a digitálisan továbbfejlesztett világok, valóságok és üzleti modellek spektruma újradefiniálják a világ működését és interakcióit. Az Accenture 2022-es Technology Vision kutatása, a „Meet Me in the Metaverse: The Continuum of Technology and Experience Reshaping Business” szerint a vállalatok egy olyan jövő felé haladnak, amely jelentősen különbözik az általuk tervezettől – miközben az olyan technológiák, mint a kiterjesztett valóság, a blockchain, digital twins és az edge computing átalakítják az emberek által megtapasztalt élményt.

Az Accenture segíteni szeretne a vállalatoknak kihasználni az ebben rejlő lehetőséget, ezért elindítja Accenture Metaverse Continuum üzletágát. 

 

„A szemünk előtt bontakozik ki az internet következő generációja, amely a digitális átalakulás új hullámát indítja el. Ez a hullám jóval nagyobb lesz az eddiginél, és mindannyiunk életét és munkáját átformálja” – jelentette ki Paul Daugherty, az Accenture technológiáért felelős csoportszintű vezérigazgatója. „A jövőképünk szerint a metaverzum egy olyan kontinuum, amely megkérdőjelezi a jelenleg uralkodó, korlátozottabb nézeteket, és rávilágít arra, miért kell a vállalatoknak most cselekedniük azért, hogy nehogy olyan világban találják magukat, amelyet mások terveztek mások számára.”

 

 

A jelentés elkészítéséhez az Accenture 35 ország 23 iparágának több mint 4600 üzleti vagy technológiai vezetőjét kérdezte meg. A jelenlegi – még korai szakaszban – a vezetők 71%-a gondolja úgy, hogy a metaverzum pozitív hatást fog gyakorolni vállalatára, míg 42% egyenesen áttörő vagy gyökeresen átalakító változásokra számít. 

 

„A metaverzumhoz kapcsolódó képességek területén vezető szerepet töltünk be, eddig 600 szabadalmat nyújtottunk be, és több mint egy évtizednyi tapasztalattal rendelkezünk” – tette hozzá David Droga, az Accenture Interactive vezérigazgatója és kreatív elnöke. „Új üzletágunk ötvözi ezeket a képességeket az Accenture Interactive kreatív erősségeivel, az innovációs és alkotói csoportjaink pedig új alkalmazásokat vezetnek be a metaverzum decentralizált környezetében.”

 

Az Accenture saját metaverzumot is fenntart the Nth floor néven, ahol a vállalat munkatársai részt vehetnek az új alkalmazottak eligazításán, bekapcsolódhatnak a tanulásba, vagy találkozhatnak és szocializálódhatnak csoporttársaikkal. A vállalat arra számít, hogy ebben a pénzügyi évben legalább 150 ezer új munkatárs tölti első munkanapját a metaverzumban.

 

„Ahogy egyre inkább elmosódik a határ az emberek fizikai és digitális élete között, a vállalatoknak mielőbb meg kell ragadniuk a kínálkozó lehetőséget, és be kell kapcsolódniuk a felelős metaverzum kiépítésébe – kezelve a bizalom, a fenntarthatóság, a személyi biztonság, az adatvédelem, a felelős hozzáférés és használat, a sokszínűség problémáit. A ma megtett lépések és a most meghozott döntések alapozzák meg a jövőt” – fogalmazott Paul Daugherty.

 

 

A 2022-es Technology Vision jelentés négy olyan trendet azonosít, amelyek a vállalatoknak foglalkozniuk kell: 

•  WebMe: az egyén megjelenítése a metaverzumban – A vállalati stratégiák a mai internetre egy olyan digitális világhoz készültek, ahol a platformok gyakran nem képesek együttműködni egymással, és az adatok sem mozgathatók szabadon. A metaverzum és a Web3 újjáalakítják az internetet. A webhelyek és alkalmazások szétszórt gyűjteménye helyett a metaverzum egy olyan állandó 3D környezetet hoz létre, ahol éppoly egyszerűen eljuthatunk az egyik „helyről” a másikra, mint amikor az ember átsétál a szomszéd szobába. A felsővezetők 95%-a úgy véli, hogy a jövő digitális platformjainak egységes élményt kell nyújtaniuk és támogatniuk kell az ügyfelek adatainak különböző platformok, valamint a terek közötti átjárhatóságot. 

•  Programozható világ: személyre szabott bolygó – Az új technológiák (pl. 5G, ambient computing, kiterjesztett valóság, intelligens anyagok) fejlődésével a digitális környezetek egyre nagyobb mértékben épülnek be fizikai világunkba. Ezek a környezetek nem csupán azt alakítják át, hogyan léphetnek az emberek kapcsolatba a különféle világokkal, hanem a világok minden elemét átformálják, például azt, hogyan zajlik az emberi észlelés, interakció és kontroll. Sokat elárul, hogy a felsővezetők 92%-a szerint a vezető szervezetek ki fogják tágítani a virtuális világ határait, hogy valósághűbbé tegyék azt. Erősödni fog az állandóság, valamint a digitális és a fizikai világ közötti gördülékeny navigáció iránti igény. 

•  A valótlan világ: legyen a szintetikus hiteles – A vállalatok és a környezetek egyre inkább olyan AI által generált adatokra támaszkodnak, amelyek meggyőzően tükrözik a fizikai világot. Az AI minden eddiginél előkelőbb helyet foglal el a vállalatok életében, mivel a cégek és a fogyasztók is egyre kevésbé foglalkoznak azzal, hogy mi valóságos és mi hamis, és ehelyett a hitelességet állítják a középpontba – nem csupán a vállalat tartalmai és algoritmusai, hanem a teljes márka szempontjából. Ahogy az valótlan világ lassan valósággá válik, itt az ideje, hogy a vezetők is felkészítsék erre vállalataikat. Már a felsővezetők 96%-a arról számolt be, hogy szervezete elkötelezett az adatok forrásának hitelesítése és az AI valódi használata mellett. 

•  A lehetetlen kiszámítása: új gépek, új lehetőségek – A számítógépek új osztályának megjelenése lehetővé teszi a különböző iparágak szereplői számára a számítógéppel megoldható feladatok határainak kitolását. A kvantumszámítástechnika és a biológia által inspirált számítástechnika segítségével a vállalatok olyan problémákat oldhatnak meg, amelyek kezelése hagyományos számítástechnikával túl drága, kevéssé hatékony vagy egyenesen lehetetlen. Ahogy a „nagy kihívások” triviális műveletekké válnak, gyökeresen megváltozik a vállalatok versenye, értékteremtése és partneri együttműködése. Szinte minden megkérdezett felsővezető (94%) egyetértett abban, hogy a hosszú távú siker attól függ, mennyire használják majd a következő generációs számítástechnikát a látszólag megoldhatatlan kihívások legyőzésére. 

 

Az előretekintő vállalatok egyszerre próbálnak meg navigálni napjaink piaci bizonytalanságai között és versenyezni a metaverzum kontinuum környezetében. A Microsofttal és az Accenture-rel együttműködve a Mars például bevezeti működésében a metaverzum egyik alapelemét, a digital twins-t, hogy ezzel mérsékelje a pazarlást, növelje a sebességet és a kapacitást, illetve lehetővé tegye munkatársai számára a valós idejű döntéshozatalt az értéklánc egészében. 

Kulcsszavak: metaverzum Accenture

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának élére

A fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.

2022. december 1. 18:30

300 százalékos a drágulás egyes marketingköltségeknél

Nagyot emelkedtek a vállalatok marketingköltségei a devizaárfolyamok ingadozása és a 20 százalékot meghaladó infláció hatására az elmúlt hónapokban. Berta Gergő marketingszakértő szerint a kialakult helyzetben még fontosabbá vált, hogy stratégiában gondolkodjanak a cégek és ne pánikreakciókat tegyenek. Mint mondta, a 360 fokos marketing során olyan online eszközök lehet a stratégiába állítani, ami sokszorosára emeli a megtérülés valószínűségét.

2022. december 1. 13:59

Digitalizáció: Van hova fejlődni a magyar cégeknek

Az EDITEL nemrég kutatást végzett a vállalati adatok és dokumentumok archiválásáról, ami többek között azt vizsgálta, hogy mennyire elterjedt a digitális archiválás, megbíznak-e a felhőalapú szolgáltatásban, és hogy készek-e elhagyni a papírt, mely fontos szempont a fenntarthatósági célok elérésében is.

2022. december 1. 12:38

Majd ötödével nőtt egy év alatt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által készített rangsor 16 szektor több mint 3000 vállalatának és azok márkáinak elemzésével a 2021-es pénzügyi év adatai alapján készült. A Huawei egy év alatt négy helyet lépett előre, immár a második legértékesebb kínai, és az ötödik legértékesebb technológiai márka a világon. 

2022. december 1. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56