Az ABB Robotics bemutatta a visszanyert tengeri műanyagot felhasználó kiskereskedelem jövőjét

forrás: Prím Online, 2022. május 23. 13:51

A kiskereskedelem jövőjébe egy izgalmas 3D nyomtatási bemutatón keresztül nyerhettek bepillantást az érdeklődők egy ABB robot segítségével London egyik legjelentősebb áruházában, a Selfridgesben, az Oxford Streeten. A bemutatót áprilisban, egy kirakatban tekinthették meg a vásárlók, ahol láthatták azokat a különféle személyre szabott dizájntárgyakat, melyek egy ABB robot segítségével 3D nyomtatással készültek Parley Ocean Plastic-ból, azaz a Parley globális tisztítóhálózatából összegyűjtött tengeri műanyaghulladékból.

A 3D nyomtatási bemutató a Selfridges SUPERMARKET koncepció része, amely elgondolkodtatja a fogyasztókat arról, vajon hogyan készülnek az általuk vásárolt áruk, és ez milyen hatást gyakorol a környezetre.

 

 

„Bár a széleskörű választék nagyszerű a fogyasztók szempontjából, ennek árát a környezet fizeti meg, mivel a termékeket és a csomagolást gyakran úgy dobják ki, hogy nem gondolnak arra, hogy hová kerülnek, vagy hogy újrahasznosítják-e ezeket” – mondja Marc Segura, az ABB robotikai divíziójának elnöke. „Azzal, hogy az óceánokból származó műanyagot újra felhasználjuk a formatervezett tárgyak nyomtatásához, segítünk rávilágítani a robotok fontos szerepére a fenntartható gyártási folyamatok létrehozásában, amelyek központi szerepet játszanak egy körforgásos gazdaságban.”

 

A Parley for the Oceans környezetvédelmi szervezettel és globális hálózattal, valamint a Nagami innovatív dizájnmárkával együttműködve a bemutatón az ABB RobotStudio szimulációs szoftvere és egy IRB 6700 robot különféle bútorokat, háztartási eszközöket és egyéb tárgyakat hozott létre a Parley Ocean Plastic műanyagból, nyomtatásos technikával. A robot a Nagami egyedi műanyag extruderével nyomtatta ki a tárgyakat, amelyeket a vásárlók egy képernyőn választhattak ki és készíthettek el megrendelésük alapján, a helyszínen.

 

 

„A Parley Ocean Plastic-ot azért fejlesztettük ki, hogy a tengeri műanyagszennyezésre, valamint óceánjaink pusztulására reagálva változást idézzünk elő” – mondja Cyrill Gutsch, a Parley alapítója és vezérigazgatója. „Két iparági vezető céggel, az ABB-vel és a Nagamival együttműködve mostantól a világon bárhol igény szerint nyomtathatunk, hogy a problémát megoldássá alakítsuk. Azon túlmenően, hogy a Selfridge Áruházhoz hasonló kiskereskedelmi helyszíneken történő nyomtatás hatalmas hulladékcsökkentési potenciált jelent, szeretnénk ezt a technológiát arra is használni, hogy a helyi közösségek világszerte üzleti lehetőségekké és hasznos tárgyakká változtathassák a helyi műanyagszennyezést. Az óceánokért, az éghajlatért és az életért.”

 

A kiskereskedelmi élmény robotizált átalakítása

A bemutató nemcsak az ökoinnováció jelentőségét hangsúlyozza, hanem segít rávilágítani a robotos automatizálásban rejlő szélesebb körű lehetőségekre is, amelyek segítik a kiskereskedőket abban, hogy vásárlókat vonzzanak üzleteikbe. A robotokat már most is egyre nagyobb számban alkalmazzák a készlet- és szállítási menedzsmentben, valamint az üzleten belüli szolgáltatások esetében is, és a Coherent Market Insights* kutatószervezet becslése szerint számuk 2028-ra várhatóan 30 százalékkal növekszik majd a kiskereskedelemi szektorban.

 

„A robotokat egyre inkább arra használják, hogy a vásárlókat visszacsalogassák a bevásárlóutcára” – mondja Segura. „Úgy véljük, hogy a jövőbeni felhasználásukat három fő trend határozza majd meg: a mikroteljesítés, melynek során a robotokat az üzletekben alkalmazzák, hogy elvégezzék a rendelések teljesítését és kiszállítását; a személyre szabás, ahol a robot a vásárló egyedi igényei szerint készíti el az adott terméket, kiegészülve az automatikus személyre szabás lehetőségével, azaz a korábbi vásárlási szokásokra vonatkozó adatok alapján történő új lehetőségek ajánlásával; és a "kiskereskedelmi szórakoztatás", ahol a robotot egy interaktív kiállítás vagy bemutató részeként a vásárlók tájékoztatására vagy szórakoztatására használják.”

 

 

Az egyik példa erre az ABB robotdemója a német Solebox divatáru üzletében, Berlinben, amely a vásárlók által egy képernyőn kijelölt cipőket lehet kiválasztani. Ha a cipő nem kényelmes, esetleg a vásárló valami mást szeretne kipróbálni, a robot kiveszi a fiókból, és visszateszi a polcra. A kínai mobilkommunikációs vállalat, a Huawei, illetve az ABB által közösen kifejlesztett kiskereskedelmi kioszk segítségével az ügyfelek számos készüléket, például okostelefonokat és táblagépeket gyűjthetnek össze. A nagy forgalmú helyekre tervezett kioszk az ABB FlexBuffer rendszerét használja az online megrendelt vagy a helyszínen vásárolt eszközök kiválasztásához. A kiválasztott termékek egy gyűjtőfiókba kerülnek, ahonnan a vásárlók ezután elvihetik őket. 

 

„A kiskereskedők számára izgalmas lehetőségeket tartogat a robotok alkalmazása az üzletekben a pult mögött, és a vásárlótérben egyaránt” – összegzi Marc Segura. „Azáltal, hogy a robotok az üzleten belül elvégzik a mikroteljesítési műveleteket, a személyzet felszabadul azok alól a feladatok alól, amelyek során emberekkel direkt módon kell foglalkozniuk, így több figyelmet fordíthatnak arra, hogy a vásárlóknak jobb, teljeskörűbb élményt nyújtsanak.”

 

 

„Amint azt a Selfridges Áruházban bemutatott installáció is mutatja, a robotok akár az üzlethelyiségekben is használhatók, ezzel lehetővé téve az áruk személyre szabott előállítását a fogyasztás helyén, ami a kiskereskedelmi élmény új dimenzióját teszi elérhető.”

 

Ez az új ügyfélszegmens tovább bővíti az ABB portfólióját szélesebb körű stratégiájának részeként, amely az új és nagy növekedési potenciállal rendelkező szegmensek – többek között a logisztika, az egészségügy és az építőipar – felé történő terjeszkedés felgyorsítására irányul. 

 

_________________

* https://www.coherentmarketinsights.com/market-insight/retail-robots-market-4535  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Dell Technologies kutatása szerint a cégeket több katasztrófa érte idén, mint a korábbi években

A Dell Technologies legújabb megoldásaival tovább erősíti vezető iparági szerepét az adatvédelmi eszközök és szoftverek*1 terén, hogy segítsen az ügyfeleknek megvédeni az adataikat a helyszínen, a publikus felhőszolgáltatóknál és az edge-en. A Dell PowerProtect Data Manager egyszerűen használható fejlesztésekkel támogatja a multi-cloud adatvédelmet. A Dell fejlesztései a mesterséges intelligencián alapuló Zero Trust-architektúrák bevezetésével segítik megvédeni a cégeket a kibertámadások egyre növekvő veszélyeitől.

2022. december 8. 18:36

20 éves Magyarország legnagyobb boltszámú kereskedelmi rendszere

2002-ben írt alá szerződést egységes, integrált kereskedelmi rendszerének kialakításáról és bevezetéséről a CO-OP Hungary Zrt. a KFKI-Laurel konzorciummal. A projekt a maga 10 milliárd forintos becsült költségével akkoriban nemcsak idehaza, hanem a kelet-közép-európai régióban is óriási volumenűnek számított. A legkiterjedtebb magyar kiskereskedelmi lánc, a Coop mintegy 1500 boltjába vezette be a Laurel a megoldást, amely így méretében és komplexitásában is vetekszik a világ vezető integrált rendszereivel.

2022. december 8. 17:04

Két nemzetközi díjat is eredményezett a Hungrana és az SAP együttműködése

16 országból érkező digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében Digitális Úttörő kategóriában fődíjat (grand winner) és kiemelt helyezést (winner) is kiérdemeltek a Hungrana Kft-nél végrehajtott SAP modulbevezetések. A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awards nem csupán a német szoftveróriás „háziversenye”, hanem az SAP rendszereket használó ügyfelek számára igazodási pont is jövőbeni fejlesztéseik magabiztos elhatározásához.

2022. december 8. 14:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A világ legígéretesebb kiberbiztonsági vállalatai közé került a Clarabot

2022. december 6. 21:30

Lezárult a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. december 2. 13:58

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55