A Bridgestone EMIA a világ legzöldebb vállalatai között
A Bridgestone EMIA már második egymást követő évben nyerte el a platina fokozatot az EcoVadis éves fenntarthatósági értékelésében. Az Európát, a Közel-Keletet, Afrikát és Indiát magába foglaló Bridgestone EMIA fenntarthatósági eredményeinek elismeréseként érdemelte ki a díjat, amellyel a vállalat megerősítette helyét a világ több mint 200 iparágának, közel 100 000 vállalata között a legjobb 1%-ban.
Az EcoVadis a világ egyik legnagyobb és legmegbízhatóbb szervezete, ha az üzleti szféra fenntarthatósági minősítéseiről van szó. Globális szakértői csapata a vállalatokat egy 100 pontos skálán értékeli négy kulcsfontosságú területen: Környezetvédelem, Munka és emberi jogok, Etika és Fenntartható beszerzés.
Az EcoVadis 2015-ös legelső értékelése óta a Bridgestone EMIA a fenntartható üzleti gyakorlatok iránti folyamatos elkötelezettségének köszönhetően egyre magasabb minősítésekben részesült. A kezdeti top 12%-ból 2018-ban az első 4%-ba került át, míg 2021-ben és 2022-ben már az első 1%-ban szerepelt.
A Bridgestone a fenntarthatóság elkötelezett híve
A Munka és emberi jogok terén elért idei, jobb pontszám a Bridgestone globális emberi jogi irányelvének folyamatos alkalmazását bizonyítja. A vállalat az év során a központi beszállítói láncában és a különböző tevékenységei során egész évben átvilágítást végez, biztosítva azt, hogy ne csak megfeleljen a társadalmi elvárásoknak, hanem túl is szárnyalja azokat. A Fenntartható beszerzés kategóriájában a Bridgestone globális fenntartható beszerzési irányelvének folyamatos alkalmazása hozzájárul a fenntarthatóság előmozdításához a teljes ellátási láncban – mind a környezet, mind a közösségek javára, amelyekben működik. Míg a Környezetvédelem és Etika kategóriáiban a pontszámok nem változtak 2021-hez képest, a Bridgestone EMIA új bizonyítékokat és kezdeményezéseket prezentált, hogy bizonyítsa, továbbra is a kijelölt fenntarthatósági úton halad.
Koji Takagi, a Bridgestone EMIA igazgatótanácsi tagja és fenntarthatósági igazgatója szerint „az EcoVadis-tól a második egymást követő évben kapott legmagasabb minősítés alátámasztja a Bridgestone szilárd elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt, és azt, hogy fenntartható megoldásokkal foglalkozó vállalatként továbbra is társadalmi és fogyasztói értéket nyújt. Különösen örülünk, hogy elismerést kaptunk a fenntarthatóság előmozdítására tett erőfeszítéseinkért, nemcsak a Bridgestone-on belül, hanem a teljes ellátási láncban. Ez a minősítés megerősíti a különböző kezdeményezéseink - köztük a Bridgestone E8 kötelezettségvállalás – pozitív hatását, és tovább bátorít minket az elkövetkező évekre vonatkozó terveink megvalósításában."
Kapcsolódó cikkek
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
- Ismét a legfenntarthatóbban működő cégek között a Schneider Electric
- A Lenovo vállalta a nettó nulla kibocsátás elérését 2050-ig
- A Mercedes-Benz segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is
- Újabb szuperautóra gyárt gumiabroncsot a Bridgestone
- A dekarbonizáció és az energiahatékonyság növelése kulcstényezők lesznek a következő években
- A Samsung bemutatja a fenntartható háztartások új lehetőségeit
- Bosch-felmérés: Németországban a megkérdezettek 63 százaléka támogatja a napenergia használatát
- Energiafüggőség és fenntarthatóság: nemzetközi esszéversenyt nyert a Széchenyi István Egyetem hallgatója
- A Bridgestone az elektromos BMW iX-re fejleszt gumiabroncsot
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
Az elmúlt években elképesztő mértékű átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem, nem csak Magyarországon, de szerte a világban. A Covid okozta korlátozások, lezárások kényszerűen megváltoztatták a fogyasztási szokásokat, a személyes vásárlási alkalmak jelentősen visszaestek, egyik napról a másikra megnőtt az igény az online jelenlétre. Mások mellett erről is szó lesz május 11-én, a magyar e-kereskedelem napján, melynek apropójából hamarosan összegyűlnek a szektor fontos szereplői.
Új tőkealap létrehozását jelentette be a Schneider Electric
Világszinten közel 800 millió, Afrika Szaharától délre eső részén pedig több mint félmilliárd ember nem jut hozzá elektromos áramhoz, ami jelentős mértékben akadályozza a térség fejlődését. A Schneider Electric az elefántcsontparti Abidjanban tartott nemzetközi fórumon egy új befektetési alap létrehozását jelentette be, illetve olyan megoldásokat mutatott be, amelyek könnyebbé tehetik az energiához való hozzáférést Afrikában is. A társaság saját fenntarthatósági céljainak részeként arra készül, hogy 2025-re 50 millió embert juttat világszerte tiszta és megbízható energiához.