Microsoft: példaértékű együttműködés az IK-val
A Debreceni Egyetem Informatikai Karával folyó közös munkáról számolt be weboldalán a szoftvergyártó világcég. A vállalat és az IK között évek óta meglévő együttműködés révén a Microsoft által támogatott képzéseken vehetnek részt az egyetem hallgatói, akik a cég legújabb technológiáit ismerhetik meg és piacképes tanúsítványokat szerezhetnek.
A Debreceni Egyetem volt az egyik első hazai felsőoktatási intézmény, amely a Microsoft Learn for Educators (MSLE) programja segítségével beépítette tanterveibe a Microsoft technológiákat – írja honlapján a vállalat. A kezdeményezés révén a kurzusokon részt vevő hallgatók ingyenesen férhetnek hozzá a vállalat korszerű technológiákat megismertető tananyagaihoz, majd a képzés végén ingyenesen szerezhetnek tanúsítványokat a kar hivatalos vizsgaközpontjában.
A cikkben kitérnek rá, hogy a DE Informatikai Kar programjaiba piacorientált, iparági szempontból releváns ismereteket és bizonyítványokat épít be, s ehhez a képzési szemlélethez illeszkednek a Microsoft speciális kurzusai. A beszámoló idézi Hajdu Andrást, a kar dékánját és Bérczes Tamás dékánhelyettest, akik kiemelték, hogy az oktatóknak és a hallgatóknak egyaránt lépést kell tartaniuk az informatika fejlődésével, az új technológiák megjelenésével. A Microsoft által támogatott képzések a naprakész tudás átadásában segítenek.
„A Debreceni Egyetem Informatikai Kara piacképest tudást, speciális készségeket ad a hallgatóknak, akik így a diploma megszerzését követően szinte azonnal találhatnak maguknak állást. A képzett szakemberek ismereteinek bővítésében jelentős hozzáadott értékkel bír a Microsoft jelenléte, a világcég által támogatott kurzusoknak köszönhetően az egyetemisták Magyarországon elsőként olyan ingyenesen megszerezhető tanúsítványokra tehetnek szert, melyek révén a nemzetközi munkaerőpiacon is válogathatnak az elhelyezkedési lehetőségek között. A hallgatóink több mint negyede külföldi, nekik is nagy segítséget jelent a világcég és a kar együttműködése. Oktatóinkat is igyekeztünk felkészíteni ezekre a kihívásokra, így most már egyre többen rendelkeznek képesítéssel az Azure technológiákból” – fogalmazott Hajdu András.
A vállalat és a DE Informatikai Kar közös kezdeményezésének eredményeként évente 150 hallgató tanul a Microsoft-kurzusokon, és eddig körülbelül 50 diák szerezte már meg a tanúsítványokat az AI-900: AI Fundamentals és az AZ-900: Azure Fundamentals vizsgákon. A kar tervei szerint tovább bővíti majd az MSLE-programot és még szorosabbra fűzi a kapcsolatot a Microsofttal.
Kapcsolódó cikkek
- A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását
- Metaverzumot hoztak létre a világ legsürgetőbb kihívásainak kezelésére
- A kiberbűnözés célkeresztjében a kritikus infrastruktúra
- Korszerű tudás az állásszerzésért
- A Microsoft lett Magyarország legvonzóbb technológiai vállalata
- Fiatal klímahősöket látott vendégül a Microsoft budapesti székháza
- Mesterséges intelligencia a tömegközlekedésben
- Egyre gátlástalanabbak a kiberbűnözők
- Ingyenes Minecraft játékok a fagyott világból
- Nemzeti szuverenitás már a felhőben is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kkv-kra szabott vállalatirányítási rendszert mutatott be az SAP
A GROW with SAP célzottan kis- és középvállalkozások számára kínál felhőalapú vállalatirányítási rendszert, amely gyorsaságot, kiszámíthatóságot és folyamatos innovációt tesz lehetővé. A gyorsan üzembe helyezhető GROW with SAP ügyfeleit ugyanazok a jó gyakorlatok segítik, amelyek a világ iparági vezetőit is támogatják döntéseikben.
Közösségi finanszírozással segítené az iskolákat a Redmenta
Befektetésért indult a Cápák Közöttbe a digitális oktatás úttörőjeként ismert Redmenta, cápatörténelmi ajánlatot kaptak. Most a közösség erejét hívják segítségül, hogy megoldásukat minél több iskolába elvihessék országszerte.
A növekedés új szakaszába lépett a Huawei hirdetési platformja, a Petal Ads
Huawei hirdetési platformja, a Petal Ads is csatlakozott a több mint 800 tagot számláló, a teljes mobilhirdetési ökoszisztémát összefogó nemzetközi szakmai szervezethez, a Mobil Marketing Szövetséghez (Mobile Marketing Association – MMA). A tagság többek között a platform új növekedési szakaszát is fémjelzi; a Petal Ads 2020-as indulása óta kilencszeresére növelte hirdetői hálózatát, jelenleg naponta közel 4 milliárd hirdetési kérelmet szolgál ki, ami várhatóan akár további 400 százalékkal is növekedhet idén.