Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára
Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.
Évről évre egyre népszerűbbé válnak az internetes szolgáltatások, aminek eredményeként a válaszadók közel fele már a digitális technológiák segítségével intézi a napi ügyeit. Minden második (46%) vevő rendelt ételt online az elmúlt három hónapban, ami több mint 10 százalékos növekedést jelent tavaly júniushoz képest. A megkérdezettek többsége (53) már videóhívásokkal is tartja a kapcsolatot a családjával és a barátaival, tízből hatan (62%) pedig streamingszolgáltatáson keresztül hallgatnak zenét.
A vásárlók a digitális megoldások használata során egyre inkább felismerik a személyes adataikban rejlő üzleti értéket, és hajlandók is élni ezzel a lehetőséggel. A kutatásban résztvevők kétharmada (66%) megosztaná magáról ezeket az információkat, ha cserébe kedvezőbb áron kaphat szolgáltatásokat.
„Jelentős fordulat figyelhető meg a vevők tudatosságában. Ma már nem hiszik el, hogy valami ingyen van csak azért, mert nem pénzzel, hanem az adataikkal kell érteni fizetni” – hangsúlyozta Palincsár László, a EY frissen indított Brand, Customer és Marketing szolgáltatások vezetője. „Azok a vállalatok, akik ezt időben felismerik, képesek lesznek rá, hogy olyan vásárlói élményt alakítsanak ki, amellyel érezhető versenyelőnyhöz jutnak. A megfelelő adatok birtokában ugyanis a cégek személyreszabott ajánlatokat készíthetnek, így a tömegkommunikációt felválthatja a párbeszéd” – tette hozzá.
Amellett, hogy a digitális technológia egyre inkább a mindennapi élet részévé válik, az emberek tartanak is annak hatásaitól. A válaszadók többsége aggódik azon, hogy esetleg ellopják és visszaélnek a személyes információival (55%) vagy harmadik félnek értékesítik azokat (53%).
Kapcsolódó cikkek
- Paradigmaváltást hoz a Data Mesh a technológiai adatplatform területén?
- Három tipp informatikai vezetők számára
- Több mint 10 éves csúcson a magyar M&A piac
- Felgyorsítja a forradalmi technológiák bevezetését a fenntartható működés iránti elkötelezettség
- Felmérés: Megtriplázódott a vállalatok energiaköltsége
- Továbbra is lendületben a családi vállalkozások
- Külön tantárgyként tanulnának a klímaváltozásról a magyar diákok
- Recessziós kockázatok és a hekkerek miatt aggódhatnak leginkább a bankvezetők
- 4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
- A világgazdaság lassulására készülnek fel a vállalatvezetők
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pénzváltó helyett fintech appokkal spórolnak a magyarok a nyaralás során
Rengeteg pénzt spórolhattak meg a külföldi nyaralás során azok, akik a magyar bankkártyájuk helyett valamelyik fintech cég bankkártyájával fizettek inkább.
A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek ellenére a legtöbb hazai cégvezető még 2023-ban is figyelmen kívül hagyja azt, hogy cége milyen informatikai megoldásokat használ.
Az IoT az alapokkal kezdődik
Számos, egymást kiegészítő technológia fejlődésének köszönhetően az Internet of Things (IoT) egyre gyorsuló növekedési pályán halad. Az 5G megjelenése zökkenőmentesebb végfelhasználói élményt biztosít a nagyobb számú összekapcsolt eszköz számára, a blockchain megkönnyíti az IoT-eszközök nyomon követését, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás pedig könnyebben hozzáférhetővé és alkalmazhatóvá vált, ami az eszközfunkciók szélesebb körét teszi lehetővé az összekapcsolt ökoszisztémában.