The Daily: az újság és az online között félúton
Tegnap még a sajtóbejelentés kapcsán foglaltuk össze az első kizárólagosan iPadra készített napilap kapcsán a híreket, ma már magáról a kiadványról is véleményt mondhatunk.
Jó újság! Színvonalasan megírt, érdekes cikkek, professzionális fényképek, releváns videók, animációk. Megkapjuk általa a napi betevő Sudokut és keresztrejtvényt is, van politika, kultura, szórakozás, divat, hobby, sport.
Mindenképp megéri lapszámonként a 14 centet (pláne, hogy most még - két hétig - ingyen van, csak utána válik kötelezővé a heti - 1 dolláros - vagy az éves - 40 dolláros - előfizetés).
A kiadvány azonban linkeket nem tartalmaz, és elgondolkodtató, hogy ez nem lesz-e hendikep a neten ezerszám hozzáférhető online újságokkal szemben. Vagy akár az, hogy azok percenként frissülnek, amire egy napilap - amely egy picit még a hagyományos újság világából érkezők tétovaságával keresi a helyét az online és a papír között - egyelőre nem vállalkozik.
De lehet, hogy ebben a rohanó világban épp ez a pillanatnyi megállás, a hírversenynek annyira nem kitett újságírói minőség, a nyugodt, és így technológiájában is igazán gazdag illusztrálási lehetőség, a tegnapi hírek értő körbejárása, vagyis mindaz, amit értenünk kell egy színvonalas napilap alatt, versenyképesen tudja kiegészíteni mindazt, amit az online hírportálok a Daily hordozóeszközén, az iPad-en, alternatívaként kínálnak.
A mégannyira olcsó ár is egy kérdés, ha összevetjük az ingyenes információtömeggel. Igaz, Murdoch szerint ez egy elavult kérdés, a minőségi tartalmakért, szolgáltatásokért előbb utóbb a neten is fizetni kell (az ő sajtóbirodalmának termékeit már most is csak pénzért szemlézhetjük).
Az első lapszám után még lehetetlen megjósolni a jövőt, de a kérdéseket érdemes feltenni, előbb utóbb megérkezik a felelet is...
Kapcsolódó cikkek
- Reklámmentes cikkek - a tartalomért az olvasók Readability-szolgáltatáson keresztül fizetnek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- The Daily: Rupert Murdoch bejelentette az első csak iPad-en megjelenő napilapot
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Élesedő hírversenyre számítanak a tartalomszolgáltatók
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
- Online újságíró-iskolát alapít a Bertelsmann
- Mobilokra szabott országos lapot indít Amerikában a News Corp.
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.
Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.