Mikor hal meg a Facebook? Maximum, ha öngyilkos lesz…
Több mint 300 fő részvételével zajlott az AllThingsFacebook konferencia, amelyet a Facebook hivatalos partnerrendezvényeként a Thinkdigital Hungary rendezett a Médiapiac.commal együttműködésben.
Több mint 300 szakmabeli részvételével zajlott március 6-án az AllThingsFacebook Budapesten, a Lurdy Moziban. Megtudhattuk: a Facebook él és virul, túlzóak tehát a hírek a közösségi hálózat haláláról, ugyanakkor a platform okos használatához még hosszú edukációs folyamat vezet. Jó és tanulságos példák azonban már most is vannak: ezt mutatták meg az elhangzott esettanulmányok, illetve ezért oszthatta ki a Thinkdigital és a Facebook a leginspirálóbb Facebook-kampánynak járó, félmillió forint értékű díjat.
„A konferenciát, ahogyan előtte jeleztük is, tudásmegosztó platformnak szántuk, és utólag is azt látjuk, hogy ez egy jó cél volt. A tanulás igényét mutatja, hogy a résztvevők több mint fele márkatulajdonosi oldalról érkezett, míg az ügynökségek között egyaránt találtunk kis, lokális és nagy, nemzetközi szereplőket, média-, kreatív- és PR-ügynökségeket egyaránt” – mondta Szabó Ákos, a Thinkdigital magyarországi vezetője, a konferencia főszervezője.
Az AllThingsFacebook előadói között szerepelt Sebastian Szmigielski, a Facebook ügynökségi kapcsolatokért felelős regionális vezetője, aki a Facebookról, mint performance marketing eszközről beszélt. Mint elmondta: a Facebook nem Google, azaz nem érdemes az utóbbinál megszokott stratégiákat erőltetni, ha performance szemlélettel kívánunk megjelenni a közösségi hálózaton. Az általa mutatott magyarországi adatok szerint a Facebookon átlagos elérése a 18-34 évesek körében főműsoridőben vetekszik a hazai televíziók összelérésével. (Forrás: Nielsen Közönségmérés, Facebook. A vizsgált időszak: 2013 december 9-15).
A pályafutása során számos nemzetközi díjat nyert Ryszard Sroka, a Facebook kreatív stratégája a kampányokban rejlő kreatív potenciált mutatta be gyönyörű példákon keresztül, ismét megerősítve azt, hogy a közösségi hálózat mára nem egy egyszerű PPC-platform.
Ez utóbbit Báder Szabolcs, a Brightly üzletfejlesztési vezetője is megerősítette: szemkamerás kutatásuk eredménye szerint a felhasználók leginkább a hírfolyamra és a kilépő oldalon elhelyezett hirdetésekre figyelnek. Utóbbival kapcsolatban a jófogás.hu kampányát vizsgálva 95% reklámvisszaidézési arányt mértek. Exkluzív kutatást hozott a konferenciára Kurucz Imre is: az NRC azt vizsgálta, miért fészbukoznak a felhasználók, illetve miképpen viselkednek a márkákkal és a hirdetésekkel kapcsolatban.
A konferencia előadója volt „Lefti”, a Mercedes hajdani első közösségi média menedzsere, aki mostanra saját tanácsadó cégét irányítja, illetve Matt Owen, az Econsultancy közösségimédia-vezetője.
Az esemény zárásaként Sebastian Szmigielski és Szabó Ákos átadták a leginspirálóbb Facebook-kampánynak járó díjat (képünkön), melyet az Intren nyert az Extreme Digital számára készített aktivitásával.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét lesz F8 fejlesztői konferencia
- Közösségi élet a Facebookon túl
- Hazugságvizsgáló készül a közösségi oldalak pletykáinak elemzésére
- A Facebook adminok „lelepleződnek”
- A közösségi média helyett e-mailben szereznek sztoriötleteket az amerikai újságírók
- 10 éves a Facebook
- Több mint 50 millió Barca-drukker a Facebookon
- Nézőpont: a választók nem szívesen vállalják politikai szimpátiájukat a Facebookon
- „Melyik Facebook barátod utál” alkalmazás
- Új funkció a Facebookon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.