Erőteljes növekedést mutat az Online Kiskereskedelmi Index

forrás: Prím Online, 2014. szeptember 4. 09:51

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora az év első hat hónapjában, együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41%-a - derül ki a GKI Digital - Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei harmadik felméréséből.

Az év második negyedévében szinte minden szektor esetében a bővülés volt a jellemző. A melegebb idővel együtt érkező szezonális hatások mellett a rendszeres (pl. ballagás, gyereknap, nyaralások előkészületei), illetve az egyszeri (foci-VB) események, ünnepek jelentősen növelték a webáruházak forgalmát és ezáltal növelték optimizmusukat. Az üzleti lehetőségek és a gazdasági környezet megítélése a választási időszak okozta bizonytalanság elmúlásával, illetve a bevételek növekedésével együtt kedvezően alakult. Míg a hagyományos kiskereskedelem szereplőinek tapasztalatait, várakozásait mérő GKI index csökkenést mutat az előző negyedévre vonatkozóan, addig az OKI index 14 ponttal emelkedett.

 



Visszaesés után erőteljes növekedés



A hat szektor forgalma az év második negyedévében (április-május-június) 35 milliárd forint volt, melyből a legnagyobb arányban ismét a műszaki szektor büszkélkedhet 11,1 milliárd forintos forgalommal. Az első negyedévhez képest ugyanakkor az otthon, kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 69%-os emelkedéssel. Az év végi ünnepi szezontól az idei évben legkevésbé függő műszaki szektor a teljes évben várható forgalmának közel felét (47%) érte el az első félévben, igaz ebben nagy szerepe volt a foci-VB kapcsán megélénkülő, elsősorban műszaki cikkekre irányuló keresletnek. 



Az első negyedéves visszaesés után a második negyedévben ismét erőteljes forgalom-növekedés volt tapasztalható a játék- és ajándékértékesítés területén, valamint a könyvszektorban. Összességében, negyedéves alapon vizsgálva, a második legnagyobb bővülést elérve a játék és kultúra szektor webáruházai 46%-kal több forgalmat realizáltak az év második három hónapjában, mint az első negyedévben. (4,9 Mrd Ft-tal szemben 7,0 Mrd Ft-ot).



Minél több, annál jobb

A kutatás során többek között arra voltunk kíváncsiak, hogy a különböző, fogyasztói elérést növelő eszközök közül melyeket milyen arányban használják gyakran az online áruházak, illetve tapasztalataik szerint az egyes megoldásokon keresztül milyen konverzió érhető el.

A vizsgált 8 megoldás közül a 6 szektor esetében átlagosan 5 vagy 6 félét használnak együttesen az áruházak. Az egyes megoldások esetében tapasztalt magas arányok jól mutatják, hogy a fogyasztók elérése kulcsfontosságú, ezért minél több felületen igyekeznek a boltok megosztani kínálatukat. A leggyakrabban használt megoldás az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét, illetve a fizetett, elsősorban Google alapú hirdetés. Kiemelt szerephez jut még a közösségi profil üzemeltetése, a hírlevél-küldés és keresőoptimalizálás is. A mobil hirdetések és a banner hirdetések használata már kisebb mértékben jellemző, akárcsak a közösségi oldalakon fizetett hirdetések alkalmazása.



Maradjunk az ár-összehasonlító oldalakon, és hirdessünk mobilon


Az egyes marketingeszközök nagymértékben különböznek egymástól mind árban, mind a megoldás által elérhető felhasználók/vásárlók számában. Ahhoz, hogy megfelelő módon tudják összeállítani a webáruházak a számukra optimális hirdetési csomagot, ismerni kell az egyes megoldások által elérhető felhasználó, illetve az azokból kikerülő fogyasztók hozzávetőleges számát. Ebben segít a konverziós mutató, mely az egyes csatornák esetében jelentős különbségeket jelez, segítve ezzel a webáruházak marketing jellegű döntéseit.



Az ár-összehasonlító oldalak esetében a használat aránya már jelenleg is magas és várhatóan így is fog maradni, hiszen az egyes lehetőségek között ez a csatorna képes a második legmagasabb konverziós rátát elérni az OKI kutatás 6 szektorában szereplő webboltok tapasztalata alapján. Érdekes ugyanakkor, hogy míg a mobilhirdetések a legritkábban használt felületet jelentik egyelőre, ez a megoldás képes az általunk vizsgáltak közül a legmagasabb konverziós rátát elérni. Mindez azt jelzi, hogy a jövőben várhatóan a boltok is elindulnak ebbe az irányba, hiszen egységnyi költés mellett ez a hirdetési forma arányaiban az egyik legmagasabb vásárlásszám elérésére képes.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Influencer Marketing Kisokost és Fogalomtárat adott ki az IAB Hungary

Az IAB Hungary honlapjáról ingyenesen letölthető kiadványokat a szakmai szervezet Influencer Munkacsoportja készítette. Az Influencer Fogalomtár abban segít a piaci szereplőknek, hogy fogalmi kérdésekben egy nyelvet beszéljenek. Az Influencer Marketing Kisokos pedig a teljesség igénye nélkül kitér az influencer marketing típusaira, formáira, bemutatja az ideális brief sablont és folyamatmenedzsmentet. Egy gyakorlatias tudásanyag, amely minden piaci szereplő munkáját segíti.

2019. december 10. 13:58

Így működik a gyakorlatban az agilis munkamódszer

Talán ez lehetett az agilis munkamódszer egyik kiindulópontja. De hogyan lehet több emeletnyi embert egy multis környezetben csapattá kovácsolni? Valójában kevés multinak célja, hogy összeültesse a nem egy projekten dolgozókat, hogy létrehozzon egy környezetet, ahol mindenki mindenkivel beszél. Pedig óriási előnyökkel jár, ha így tesz. 

2019. december 10. 12:40

Mobilbank-projekt nyert a WirtschaftsWoche versenyén

A svájci Cler Banknál kialakított okostelefonbank-koncepció érdemelte ki a WirtschaftsWoche német gazdasági hetilap Best of Consulting díját „Stratégia” kategóriában. Ezzel a digitalizációs projekttel a Horváth & Partners - amely Magyarországon IFUA Horváth & Partners néven működik - immár kilencedik alkalommal került be a legjobb német tanácsadó cégek közé.

2019. december 10. 11:35

A KPMG kiterjeszti együttműködését a Microsofttal

Az új KPMG innovációk többségéhez a Microsoft felhő és mesterséges intelligencia megoldásai adják majd az alapot, segítve a KPMG ügyfeleit a jobb és precízebb döntéshozatalban, a termelékenység növelésében és nagyobb költséghatékonyság elérésében.

2019. december 10. 10:11

Új, kárrendezést egyszerűsítő digitális megoldásokat vezet be az Allianz

Az Allianz ConnX applikációján keresztül elérhető egy távoli videós kárfelvételi szolgáltatás így az ügyfelek mobiltelefonjukon vagy táblagépükön keresztül, néhány egyszerű lépésben, élő kapcsolat mellett oszthatják meg a káreseményről készült felvételeket lakás- és gépjármű kár esetén. Az új Allianz Online kárstátuszkövető alkalmazás pedig a bejelentett károk nyomon követését teszi még könnyebbé és átláthatóbbá.

2019. december 10. 09:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07
online sportfogadás