Kockázatos az új online átutalási szolgáltatás
Egy olyan új, online átutalási szolgáltatás jelentős kockázataira figyelmeztet a Magyar Nemzeti Bank, amelynél a fizetéshez a fogyasztónak át kell adnia internetbanki azonosítóit egy harmadik félnek, egy szolgáltatónak.
Utóbbi (például webáruházi fizetésnél) az ügyfél internetbanki belépési azonosítóit elkérve és azt felhasználva, a fogyasztó nevében ad fizetési megbízást annak bankszámlája terhére. A rendszer a vásárlót, aki az új online átutalás fizetési módot választja, automatikusan átirányítja egy online fizetési felületre, ahol az ügyfélnek az internetes bankoláshoz használt belépési adatait kell megadnia, valamint az átutalást egy egyszeri azonosító, fizetést jóváhagyó kóddal kell engedélyeznie. Ténylegesen tehát a netbankját használja, de nem a számlavezetője, hanem a harmadik fél (szolgáltató) fizetési felületén keresztül.
A jegybank és a fogyasztóvédelmi hatóság szerint ez a szolgáltatás jelentős biztonsági kockázatot rejthet a fogyasztókra, mivel harmadik személynek engedik át a bankszámlájuk feletti rendelkezést, és az ehhez szükséges egyedi azonosító adatokat.
Ügyféladatokkal való visszaélés, azok jogosulatlan megszerzése révén kártérítéstől is eleshet a fogyasztó. A banki oldalnak és az ügyfélnek ugyanis nincs lehetősége minden esetben bizonyítani, hogy a harmadik fél közbeiktatása során az adatátvitel folyamatában melyik fél hibájából, felkészületlensége folytán vagy aktív közreműködése révén valósult meg adatszivárgás. Azáltal, hogy az ügyfél átengedi internetbanki titkos kódjait harmadik személynek, megsértheti a bankok titokmegosztás tiltására vonatkozó biztonsági követelményét is - olvasható a közleményben.
Ha egy online átutalási szolgáltató a kommunikációjában "ellenőrzött fizetési rendszer"-re vonatkozó TÜV tanúsítvány szövegezést tüntet fel, az alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, mivel úgy tűnhet, hogy a szolgáltató egy fokozott, a pénzügyi intézményekre kiterjedő felügyelet alatt áll.
A harmadik fél szolgáltató tevékenysége azonban jelenleg nem sorolható a pénzforgalmi szolgáltatások körébe, így az MNB által fogyasztóvédelmi szempontból sem felügyelt tevékenység. Az NFH rendelkezik általános hatáskörrel (például panaszkezelés, ügyfélszolgálat) ezen tevékenységet illetően, azonban az esetleges károk miatti igények kizárólag bírósági úton érvényesíthetőek.
Az online átutalási szolgáltatás igénybevételét megelőzően az ügyfélnek érdemes tájékozódnia arról is, hogy a fizetés sikertelensége esetén hogyan tudja érvényesíteni fogyasztóvédelmi jogait. Előfordulhat ugyanis, hogy az online átutalási szolgáltatást nyújtó harmadik fél (szolgáltató) telefonos ügyfélszolgálatán csak angolul vagy németül lesz lehetősége panaszt tenni. Az sem kizárt, hogy a szolgáltató általános üzleti feltételei kizárják a felelősséget a fizetés sikertelensége esetén, és bármikor azonnali felmondásra is lehetőséget adnak neki.
A pénzforgalmi szolgáltatások nyújtását szabályozó európai uniós jogszabály folyamatban lévő felülvizsgálata során várhatóan egyértelmű szabályok lépnek majd hatályba a harmadik félként belépő szolgáltatók által nyújtott fizetési szolgáltatásokra vonatkozóan is, de addig is fokozott figyelemmel kell eljárniuk az ügyfeleknek a szolgáltatás igénybe vétele során - hangsúlyozza az MNB és az NFH.
Kapcsolódó cikkek
- Megelőzi az adatszivárgást a Novell új virtualizációs eszköze
- Check Point frissítés véd a Shellshockkal szemben
- Moszkva blokkolná a Wikipédiát
- A virtuális technológia üzleti környezetben új támadási felületeket kínál
- Az ismerőseink alkalmazásai is ellophatják az adatainkat
- A kormány ötödik harctere az informatikai felhő
- Az alkalmazottak késve jelentik mobileszközeik ellopását
- 2014-ben is ITBN: ingyenes regisztrációval
- Internetes bűncselekmények nyomozására képzi ki a londoni rendőrséget a Kaspersky Lab
- A Cisco fenyegetés-központú tűzfalakat mutatott be
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Az eMAG több mint 1 millió, “Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viselő ajánlattal készül november 15-ére
Az eMAG Black Friday, a cég legtöbb ajánlatot kínáló napja 2024. november 15-én a kora reggeli órákban veszi kezdetét. Erre a napra az eMAG több mint 1,3 millió ajánlatot készített elő, amelyek közül több mint 1 millió az „Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viseli majd. Így 2024-ben tíz ajánlatból majdnem nyolcnál az eMAG-on az „Az év legjobb ára nálunk” felirattal lesz feltüntetve. Ezek az ajánlatok több ezer Marketplace partner ajánlatait is tartalmazzák.