Élesben is bizonyíthat a Telekom digitális pénztárcája
Elindult a MobilTárca szolgáltatás
A Telekom MobilTárca szolgáltatása a sikeres tesztidőszak után immáron élesben bizonyíthat. Már az induláskor kiterjedt elfogadói hálózat várja a felhasználókat. A másik két szolgáltató csak jövőre indíthatja el a szolgáltatást.
Elindult a Telekom MobilTárca szolgáltatása. A MobilTárca egy olyan alkalmazás, amellyel virtuális formában egy helyen – egy arra alkalmas mobiltelefonban, illetve NFC SIM kártyán - tárolhatók egyes bank- és hűségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépőjegyek. Így egyszerűen és biztonságosan, egy érintéssel lehet fizetni, hűségpontokat gyűjteni, valamint rendezvényekre belépni.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója szerint elérkeztünk a mobilhasználat új korszakához: a MobilTárca digitális pénztárcává alakítja az okostelefonokat. Európában elsőként a telekom el, hogy a MobilTárca szolgáltatásukkal nem csak fizetni lehet, hanem kínálnak benne pontgyűjtésre hűségkártyát, valamint a tárcában tárolhatók a megvett rendezvényjegyek is. A többféle szolgáltatás mellett a MobilTárca használatának elterjedését segíti, hogy az elérhető kártyákhoz és jegyekhez kiterjedt országos elfogadóhálózat is kiépült az elmúlt évek során.
A Telekom célja, hogy az egész országban, minél szélesebb körben elérhető legyen a szolgáltatás, így országos hálózattal rendelkező partnerekkel karöltve indítja útjára a MobilTárcát. A fizetési folyamat technológiai háttere és a tranzakciók biztonsági védelme a MasterCard nemzetközi szabványain alapul. A fizetési szolgáltatásban a Telekom partnere az OTP Bank, a MobilTárcába tölthető virtuális bankkártya a legtöbb OTP betéti számla mellé igényelhető december elejétől. A virtuális bankkártya megalkotása során figyeltek a biztonságra is, így a MobilTárca ugyanolyan biztonságos, mint a chipes kártyák.
A hűségpont gyűjtés és beváltás a SuperShoppal együttműködésben valósul meg. A jegyvásárlás biztosításában a Jegy.hu oldalt üzemeltető InterTicket a vállalat partnere.
Az elfogadói hálózat kiterjedtségét mutatja, hogy a szolgáltatás elindításának időpontjában fizetni országszerte több mint 18 ezer elfogadóhelyen (mintegy 38 ezer terminálon) lehet; hűségpontot gyűjteni és beváltani közel 600 üzletben, automatában, valamint ugyanennyi taxiban; míg 23 budapesti rendezvényhelyszínen biztosított a MobilTárcában tárolt NFC jeggyel való belépés.
A MobilTárca igénybevételéhez szükség van egy arra alkalmas okostelefonra és SIM kártyára, a Google Play Store-ból letölthető MobilTárca alkalmazásra, valamint a Telekommal kötött mobil hang- és internetelőfizetésre. Jelenleg még csak 15 fajta MobilTárca-képes mobilkészülék közül választhatnak az érdeklődők, ám év végéig pedig több mint 30 készülékre bővül a kínálat. Készülék oldalról gyors felfutást vár a Telekom, becslései szerint 2015 végére közel 1 millió MobilTárca-képes okostelefon lesz az ügyfeleknél. Az ügyfelek meglévő SIM-kártyájukat díjmenetesen cserélhetik le bármely Telekom üzletben MobilTárca-képes SIM kártyára.
A MobilTárca alkalmazás és szolgáltatás ingyenes. Néhány funkció használata adatforgalommal járhat, melynek díja az ügyfél által használt díjcsomag függvénye. A MobilTárcában elérhető szolgáltatásokhoz kapcsolódó díjakról a szolgáltatók saját honlapjukon adnak tájékoztatást.
A fizetés, a pontgyűjtés, valamint a rendezvény belépőjegy érvényesítése a mobilkészüléknek a szolgáltató termináljához való érintésével történik. Az egy érintéssel történő adatátvitelt az NFC technológia biztosítja. Az, hogy minden tranzakció a legnagyobb biztonságban történik, illetve az ügyfelek kártyáinak adatai biztonságosan tárolódnak, a MobilTárca-képes SIM kártyán található Secure Elementnek, vagyis biztonsági elemnek köszönhető. Az egységes MobilTárca platformot a Deutsche Telekom biztosítja a Csoport tagvállalatainak, ezzel is hozzájárulva a MobilTárca nemzetközi szintű elterjesztéséhez. Németország, Lengyelország, Szlovákia mellett Magyarországon indult el eddig a közös platformon a MobilTárca szolgáltatás, de egyedül a magyar felhasználók számára érhetőek el a pontgyűjtési ill. rendezvényjegy-kezelési funkciók.
Képek: onbile.com
Kapcsolódó cikkek
- Kimaradások voltak az Instagram szolgáltatásában
- Év végéig 6%-kal nő az internethasználat világszerte
- Új csomagokkal bővült és már tévén is nézhető a Telenor MyTV
- Magyarország lemaradásban van az internetlefedettség terén
- NetIQ CloudAccess 2.1: megújult, egypontos bejelentkezés a felhőszolgáltatásokba
- Megvannak az Intel Global Challenge nyertesei
- Új frekvenciákat kapott a Telenor
- A Toshiba a Gartner Symposium ITXPO-n
- A Webox előnyeit már a vaterázók is élvezhetik
- Életmentő-drónt mutattak be Hollandiában