Pár napig tarthat a karácsonyi csoda: 10-ből 6 kütyü megsérül

forrás: Prím Online, 2015. január 6. 15:20

Okostelefonok, laptopok és játékkonzolok: ezek az elmúlt évek leggyakrabban kért karácsonyi ajándékai,  azonban egy rossz mozdulat könnyen az eszköz külső rongálódásához vezethet. A Generali Biztosító felmérésében a megkérdezettek 57 százaléka szembesült olyan meghibásodással, aminek a javítását a gyári garancia már nem fedezte.  A fizikai sérülések is ebbe a kategóriába tartoznak, egy speciális kiegészítő biztosítással viszont a tulajdonosok csökkenthetik felmerülő kiadásaikat, és több tízezres javítási költségtől óvhatják meg magukat.

Minden karácsonynak megvan a maga slágerterméke, a nemzetközi kutatások alapján azonban világos, hogy az elektronikai eszközök elmúlt években tapasztalt sikere töretlen. A felnőttek elsősorban táblagépet, laptopot vagy televíziót szerettek volna, a gyermekek körében pedig a játékkonzolok vezették a listát, amiket az okostelefonok és laptopok követtek a sorban. A Generali Biztosító szerint az ilyen sikertermékeket mindenképpen érdemes fizikai rongálódások ellen is biztosítani, és az általuk végzett felmérés is azt mutatja, hogy a megkérdezettek 40 százaléka, ezen belül is a 18-29 évesek fele gondoskodna ilyen módon kedvenc eszközeiről.

 



Ugyanezen vizsgálat egyúttal rávilágított a termékek elterjedtségére is. A válaszadók több mint 80 százalékának van 3 évesnél nem idősebb mobiltelefonja, közel felének 5 évesnél nem idősebb laptopja, esetleg LCD, LED vagy plazma televíziója, 40 százalékának asztali számítógépe, 25 százalékának táblagépe, és 10 százalékának pedig házimozi rendszere is. Ezeket a kütyüket azonban nem csupán birtokoljuk, hanem aktívan használjuk is, hiszen mobiltelefonunkkal egy nap megközelítőleg 200 percet (több mint 3 órát) foglalkozunk,  televíziót pedig egy hónapban megközelítőleg 153 órán (több mint 6 napon) keresztül nézünk.

A mindennapos használatnak ugyanakkor vannak következményei: az aktív igénybevétel során bármennyire igyekszünk megóvni készülékünket, olykor egyetlen rossz mozdulat is elég kedvenc készülékünk fizikai sérüléséhez, aminek következtében a karácsonyi ajándék okozta öröm egy pillanat alatt elillan – főleg akkor, ha kiderül, a garancia nem fedezi a javítást. A Generali Biztosító kutatásában megkérdezettek 57 százalékának legalább egy elektronikai terméke meghibásodott, közülük nem garanciális problémával elsősorban a notebook tulajdonosok szembesültek (17 százalék), ezeket az eszközöket pedig az asztali számítógépek és mobiltelefonok (16-16 százalék) követték. A Generali Házőrző lakásbiztosítása mellé kínálja Smart kiegészítő biztosítását, amely külső rongálódás esetén is fedezi a kárt.

Bárkivel megtörténhet, hogy véletlenül leejti a készülékét, ami ennek hatására eltörik, megrongálódik. Nem is olyan régen bejárta a világot egy felvétel arról az újdonsült, ámde igencsak peches mobiltelefon tulajdonosról, akinek a dobozból éppen csak kiemelt készüléke egy televíziós csatorna kamerája előtt esett ki a kezéből.  Akadnak olyan esetek is, amikor valaki a ruhákkal együtt kimossa a zsebében maradt telefonját, esetleg a laptopját megrágja a házi kedvenc. Ilyenkor a javítás költsége a hibától függően akár több tízezer forintos tétel is lehet, azonban a külső sérülések helyreállítását a Smart kiegészítő biztosítás fedezi.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ez lehet a kulcsa az e-kereskedelem jövőjének

Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Március óta számos új webáruház jött létre, a folyamat pedig az elemzések alapján nem áll meg, hiszen egyre többen részesítik előnyben az online vásárlást. Kérdés persze, hogy hogyan érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni, hiszen egy új online vállalkozás sikere számos apró részleten múlhat. Az alábbiakban ehhez adunk segítséget kezdő, és már működő webáruházak tulajdonosainak. 

2020. május 27. 10:50

Telenor-szubjektív Varga-Hering Zsuzsannával

A koronavírus-járvány hatalmas lendületet adott a digitalizációnak, és az online szolgáltatások szerepe felértékelődött. De mennyire is vagyunk digitálisan érettek? El tudják engedni az emberek az üzletben vásárlás élményét, és mernek a kanapéról számlát befizetni vagy új telefont rendelni? Varga-Hering Zsuzsanna, a Telenor digitális csatornákért és online értékesítésért felelős vezetőjének szubjektív írása az átalakuló online játékszabályokról.

2020. május 27. 09:37

Adatok és következtetések a legjobb ellenszerei a koronavírusnak

Második szakaszába lépett a koronavírus elleni küzdelem, egyre több vállalatnál indul be a termelés, és térnek vissza a dolgozók. Az SAP szakértői összefoglalták 5+1 ajánlásukat a járványhelyzet miatti készültség fokozatos lazításának időszakára. Noha elsősorban közép- és nagyvállalati ügyfelek részére szólnak ezek a javaslatok, a metodika a kisebb vállalkozások számára is releváns lehet.

2020. május 26. 19:00

Az erős online lábakon álló cégek jobban ellenálltak a koronavírusnak

Az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist – derül ki a Marketing Commando, 500 kis- és közepes vállalkozás körében végzett friss online felméréséből.

2020. május 26. 17:23

Elérhető a LUMIX S1H firmware 2.0 verziója

A Panasonic bejelentette, hogy megoldásra váró műszaki problémák miatt megváltoztatta a LUMIX S1H firmware kiadásának menetrendjét. A 2.0 firmware verzió 2020. május 25-től letölthető a LUMIX Global Customer Support oldalról: https://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/. Az új verzió az alábbi változtatással jelenik meg. A RAW videó adatkimenet funkciót a firmware következő verziója külön tartalmazza majd. A firmware következő verziójának megjelenési dátumát hamarosan bejelentik. 

2020. május 26. 15:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás