Bár egyre drágább, a kis cégek nem nélkülözhetik a Facebookot

MTI Sajtóadatbank, 2015. június 1. 10:27

Bár egyre kevesebb az ingyenesen használható hirdetési lehetőség a Facebook oldalain, a cégek többsége szerint megéri Facebookozni - derült ki az RG Stúdió Kft. legfrissebb kutatásából.

A kis- és középvállalkozások (kkv) Facebook-használatával kapcsolatos felmérés rámutatott arra, hogy a Facebookozó cégek mindössze 2,6 százaléka nem költ Facebook-hirdetésekre, 71,3 százalék havonta 50 000 forint alatt, 14,1 százalék pedig 50 és 100 ezer forint közötti összeget szán reklámra ezen a csatornán.
 

Egy év alatt több mint 10 százalékkal, 77,9 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyek fizetős hirdetéseken keresztül kommunikálnak a közösségi oldalon.
 

A válaszadók 93,8 százalékának van Facebook-oldala, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál, egyúttal csökkent a Facebook-alkalmazásokat és eseményeket használó kkv-k száma is, rendre 13 százalékkal és 10 százalékkal.
 

A kkv-k többsége, 52,3 százaléka azt kifogásolta, hogy nem jelennek meg a bejegyzései az összes rajongónak, 30,3 százalékot pedig az zavar, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre, miközben többen úgy vélik, hogy a Facebook kezd veszíteni varázsából.
 

A felmérésben részt vevő legtöbb kis és középvállalkozásnak (63,1 százalék) az új ügyfelek szerzése a legfontosabb, ezt a márkaépítés (48,7 százalék) követte, a harmadik pedig a régi vevőkkel történő kapcsolattartás (29,2 százalék). Az eredmények szerint a YouTube a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között, a Google+ használata egy év alatt nőtt ugyan, de a platform használata tavaly ősz óta stagnál.
 

A kutatást 2015 májusában 209 Facebookozó cég munkatársainak megkérdezésével végezték.

Internet-szolgáltatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

Négyéves a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szélessávú szolgáltatásokat összehasonlító portálja, a Szélessáv.net, amely az elmúlt egy évben 211 kihelyezett mérőeszközzel több mint 1,3 millió mérést végzett el. Ezzel kapcsolatban a hatóság egy reprezentatív felméréséből az is kiderült, hogy 2018-ban az internetezők – 58 százaléka – leginkább az otthoni internetes telefonálásra panaszkodott, amit a videotelefonálásra (56%) és az online filmnézésre (52%) vonatkozó elégedetlenség követett.

2019. augusztus 19. 09:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás