Ezekre figyeljen, ha kupont vesz karácsonyra

A kedvezményes online vásárlás a nők privilégiuma

forrás: Prím Online, 2015. december 8. 16:29

A karácsony idején intenzíven felfutó kuponos vásárlás a hölgyek privilégiuma, 3 vásárlásból 2-t nő kezdeményez. A legnépszerűbbek az akciós áron kínált szépségápolási termékek, illetve a szolgáltatások közül az utazási utalványok – derült ki a Szallasguru.hu friss felméréséből. Persze nem árt körültekintően választani, ugyanis minden 4. kuponos vásárlóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. Ennek ellenére 100 esetből csak 1 jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig.

Ha profilt kellene alkotni a tipikus magyar kuponvásárlóról, akkor egy 26-35 év közötti nő kontúrjai rajzolódnának ki. Csak a kuponozók harmada férfi, ráadásul a hölgyek nemcsak szívesebben, de gyakrabban is vásárolnak vouchereket – derült ki a Szallasguru.hu friss kutatásából. Az akciós áron beszerezhető termékek top 3-as listája is ennek megfelelően alakul: legjobban a szépségápolási termékek adhatók el, amiket a háztartási és a műszaki cikkek követnek. A kuponos piacon jóval nagyobb forgalmat generáló szolgáltatások esetében sorrendben az utazás, a szépségápolás, illetve a szórakozás és a kultúra területén kínált utalványok fogynak leginkább.


A Szallasguru.hu saját adatai alapján a kuponozók karácsony közeledtével a legaktívabbak. „Éves forgalmunk több mint egyharmadát a november-decemberi időszak adja. Az eladott voucherek 70 százaléka ajándékként kerül a karácsonyfa alá, jellemzően 50 ezer forintos, prémium szállodába szóló, 2 fős 2 éjszakás utalvány formájában” – mondta Papp István, a Szallas.hu Csoporthoz tartozó Szallasguru.hu vezetője.


Így védje ki a piszkos trükköket


Persze nem árt óvatosnak lenni, hívja fel a figyelmet Papp István. Az ár tekintetében a kedvezményre hajtók nagyon tudatosnak tűnnek: a Szallasguru.hu kutatása szerint 10 vásárlóból 9 keres rá az eredeti árra a kupon kifizetése előtt, hogy meggyőződjön a kínált kedvezmény valódiságáról. Bár az eredeti ár akció előtti feltornászása nem ritka, a legtöbb probléma általában mégsem ebből fakad.

 

„Minden 4. kuponozóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. A legtöbb esetben minőségi probléma merült fel, nem az elvárt színvonalon nyújtották a kedvezményes szolgáltatást, de akadnak piszkos trükkök is. Ezek sorában első helyen szerepel, hogy a kedvezmény igénybevételéhez extra vásárlás is szükséges, amit az ajánlatban a cég ügyesen elrejt. A legjobb, ha a vevő a vásárlás előtt az apró betűs részeket is alaposan átolvassa. Olyan esetről is hallottunk, hogy a vásárlói visszajelzést a kuponozó cég értékhatárhoz kötötte, s mivel azt a vevő nem érte el, nem tudta megosztani negatív véleményét a kuponos cég oldalán” – mondta Papp István.


A szakember hozzátette, mindezek ellenére a csalódott vásárlóknak csak a harmada él panasszal, és nagyjából 100 esetből egy jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig. Persze az is előfordul, hogy a vevő figyelmetlen, a Szallasguru.hu kutatásában részt vevők válaszai alapján minden 10. vásárlóval előfordult már, hogy megfeledkezett a lejárati dátumról, így végül a kedvezmény nem került felhasználásra. Sokszor az alapvető jogok sem ismertek: a jelenleg érvényes szabályok alapján az online kuponra lecsapó vevő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vételtől, ezt azonban a kupont már legalább 1 alkalommal vásárló magyaroknak mindössze 13 százaléka tudja.
 

Kulcsszavak: security online kupon

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt

A luxemburgi médiahatóság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának kezdeményezésére ötezer eurós bírságot szabott ki az RTL II szolgáltatójára a Showder Klub egyik adásának szóhasználata és korhatár-besorolása miatt – az erről szóló tájékoztatót a tanács az e heti ülésén tárgyalta. A testület engedélyezte, hogy a kecskeméti Karc FM 97,7 később indítsa el szolgáltatását.

2020. október 29. 10:55

Egyszerű, bárhonnan létrehozható elektronikus aláírás bárkinek

A távoli minősített elektronikus aláírási szolgáltatásnak köszönhetően az ügyfelek gyakorlatilag bármikor, bárhonnan, bármilyen eszközről kezdeményezhetnek elektronikus aláírást, minden eddiginél egyszerűbb és kényelmesebb módon. Ahhoz azonban, hogy egy bizalmi szolgáltató ilyen szolgáltatást kínálhasson, rendkívül komoly technikai háttérre van szükség. 

2020. október 29. 09:39

Automatizálás együttműködő alkalmazásokkal

Elmondhatjuk, hogy jelenleg a gépkiszolgálást jobbára még mindig emberek végzik, azonban a robotok kezdik forradalmasítani a gyártási folyamatok ezen monoton területét is.

2020. október 28. 19:26

Adatrendszerezés mesterséges intelligenciával

Az információ hatalom, ami minden vállalatnál rendelkezésre áll. De csak az jut versenyelőnyhöz, aki megfelelően tudja értelmezni és hasznosítani az információhalmazt, és ki tudja nyerni belőle a lényeget. A szervezeteknél összegyűlő adatmennyiség viszont olyan óriási, hogy esélytelen emberi munkával nekilátni a feladatnak. A gépi tanulás és a mesterséges intelligencia ezzel szemben képes szövegek, hangok, képek vagy arcok felismerésére és elemzésére, így akár rejtett összefüggésekre is rá tud világítani. Ezért használja a Micro Focus is egyre több megoldásában ezeket a technológiákat.

2020. október 28. 17:48

Az ÖN cége „Biztonságos GDPR alvállalkozó”?

Európában a nemzeti adatvédelmi hatóságok folyamatosan közlik a kisebb nagyobb adatvédelmi bírságaikat. Az alábbi néhány példában is látszik, hogy egy-egy bírság magyar szemmel igen jelentős méretű.

2020. október 28. 16:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás