Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót a webáruházaknak

forrás: Prím Online, 2016. november 15. 10:27

Vannak olyan online marketing szakemberek, akik évek óta a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) halálát vizionálják, és ezt azzal magyarázzák, hogy az átlag felhasználó keresési szokásai olyan mértékben változtak meg, hogy a SEO felett – egyszerűen - eljárt az idő. A legújabb kutatások azonban mást mutatnak: készülj a karácsonyra a Google-val!

A mobilok mindent visznek? 

A Google – a napokban közreadott - trendkutatása szerint 2016-ban végérvényesen mobilfüggőkké váltunk, hiszen átlag napi 170 percet internetezünk mobilról, leginkább otthon, a munkahelyünkön, és szórakozóhelyeken. A Google kutatása szerint a karácsony közeledtével szolgáltatásokat keresünk: utazást, pénzügyi szolgáltatásokat, gyakran keressük fel az autós oldalakat, és az autószalonokat,  és a webáruházakat. A kutatás kiemelte, hogy a lehetséges vásárlók 25%-át elveszíti minden olyan vállalkozás, amelyik honlapja nem optimalizált mobilra. 

 

Akik pedig szolgáltatást nyújtanak, hirdetnek, tehát lehet, hogy igazuk van azoknak akik a SEO halálát vizionálják? Tényleg nincs értelme a jó tartalomnak a keresőoptimalizálásnak? Elég, ha csak hirdetünk? Erre a kérdésre egy másik, a napokban megjelent tanulmány ad egyértelmű választ. 

 

 

Tévedések végjátéka: amikor a számok ellentmondanak

Akik SEO-ellenesek – világít rá Evenich András a kulcsszo.hu szakértője – azzal érvelnek, hogy a SEO-t ügyféloldalról azért érdemes túllépni, mert az embereknek, akik az interneten böngésznek, azonnali, gyors válaszra van szükségük: nem érnek rá tartalmat olvasni, ezért nem érdemes küzdeni a jó helyezésekért. Hirdetni kell, ehhez pedig nem kell a SEO.  A másik – gyakori érv – hogy a SEO nem mérhető. Pedig ez nem így van, és legalább akkora tévedés, mint az, hogy a 2%-os konverziós arány elvárt. 

 

Beszéljenek a számok: E kereskedelmi tanulmány 2016

A Wolfgang Digital nemrég kiadta a 2016-os Internet kereskedelmi tanulmányát melyben 80 millió weboldalt, vizsgáltak, összesen 230 millió dolláros bevétellel. A tanulmányban található több, egészen nagy meglepetés mely évekre visszamenőleg több, téves információt is kijavít. 

 

Például - az online marketingszakértők által évek óta etalonként kezelt –2%-os konverziós arányt: mely ennél jóval alacsonyabb, mindössze 1.5% a 80 millió webáruház elemzése alapján. 

 

A kutatás kiderítette, hogy a – kereskedelmi – weboldalakra érkező látogatók 43%-a (azaz 10-ből 4 internetező) a Google organikus találatai miatt érkezett, és vásárolt: azaz a SEO fontosabb, mint valaha, hiszen a látogató 43%-a onnan ékezik. További 27% a hirdetésekből találta meg az oldalt, 16% pedig közvetlen forgalom, mindössze 6%-nyi látogató érkezett hírlevél hatására, és 3% a Facebookról. Persze, ezek csak a látogatók. A kérdés az, hogy honnan érkeznek a vásárlók? 

 

 

Ha SEO halott lenne 41%-nyi pénzt buknál

Az, hogy az organikus találatok 42%-át teszik ki az oldallátogatóknak – a Wolfgang Digital felmérése szerint – előrevetíti, hogy a vásárlók nagy része is organikusan (tehát keresés után, SEO segítségével) érkezett. 

 

A mérések szerint a vásárlók 41%-a azért vásárolt éppen az adott honlapon, mert a jó tartalomnak, és a jó Google helyezésnek köszönhetően az oldal „felhívta magára a figyelmet”, és meggyőzte a látogatót, hogy ott érdemes vásárolni. Vannak, akik ennek ellenére a hirdetésekben bíznak, és abban látják a megoldást, holott hirdetni sokkal drágább, mint a SEO, és mindössze a vásárlóid 25%-át fogják kitenni azok, akik hirdetésere kattintva érkeztek. ez az adatot különösen fontos észben tartani a nagy karácsonyi hajrá előtt, és ehhez mérten optimalizálni a SEO-ra és a hirdetésekre elkülönített büdzsét.

 

 

Sebesség: most ez a legfontosabb

A fent említett tanulmány egyik legmegdöbbentőbb mutatója az, hogy annyira felgyorsult a világ, hogy már egy oldal betöltését sem várjuk meg, ha nem muszáj: erős negatív korreláció van a betöltési sebesség, és a vásárlás között: minél lassabban tölt be egy honlap, annál valószínűbb, hogy a látogató elunja a várakozást, és vásárlás, vagy bármilyen más interakció nélkül távozik. 

 

Ez nem csak akkor gond ha fizettünk a látogatóért, hanem azért, mert ha sok látogató hagyja el gyorsan az oldalunkat, számíthatunk a Google büntetésére.

 

Persze, ezen segíthetünk az – egyes szakemberek szerint – évek óta haldokló SEO-val: ha optimalizáljuk a képeket, gyorsítjuk az oldal betöltési sebességét, előrébb kerülhetünk a Google találatok között az adott kulcsszóra, így „ingyen” lesznek a látogatóink, ezzel a vásárlóink majdnem 41%-a.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ez lehet a kulcsa az e-kereskedelem jövőjének

Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Március óta számos új webáruház jött létre, a folyamat pedig az elemzések alapján nem áll meg, hiszen egyre többen részesítik előnyben az online vásárlást. Kérdés persze, hogy hogyan érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni, hiszen egy új online vállalkozás sikere számos apró részleten múlhat. Az alábbiakban ehhez adunk segítséget kezdő, és már működő webáruházak tulajdonosainak. 

2020. május 27. 10:50

Adatok és következtetések a legjobb ellenszerei a koronavírusnak

Második szakaszába lépett a koronavírus elleni küzdelem, egyre több vállalatnál indul be a termelés, és térnek vissza a dolgozók. Az SAP szakértői összefoglalták 5+1 ajánlásukat a járványhelyzet miatti készültség fokozatos lazításának időszakára. Noha elsősorban közép- és nagyvállalati ügyfelek részére szólnak ezek a javaslatok, a metodika a kisebb vállalkozások számára is releváns lehet.

2020. május 26. 19:00

Az erős online lábakon álló cégek jobban ellenálltak a koronavírusnak

Az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist – derül ki a Marketing Commando, 500 kis- és közepes vállalkozás körében végzett friss online felméréséből.

2020. május 26. 17:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás