Még mindig vonzó Amerika a fiataloknak
A nyaralási szezonban a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség és az STA Travel utazási iroda közös kutatásában a 18 és 24 év közötti fiatalok utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján.
Az STA Travel, a világ legnagyobb ifjúsági, diák és tanár utazási társasága hazánkban 10 éve van jelen. Az utazási iroda arra volt kíváncsi, hogy mik a fiatalokra jellemző külföldi utazási szokások, ezért a Klikkmániával együtt megvizsgálták az STA Travel fizetett forgalomból származó adatait az elmúlt 2 évre vonatkozóan.
Az elemzésből kiderül, hogy a teljes látogatottság alapján még mindig az egzotikus országok és városok a legnépszerűbbek. A listát az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb és legfényűzőbb városa, Dubaj vezeti Thaifölddel párhuzamosan – mind a két kulcsszóra átlagosan 1300 keresés érkezett havonta. A legkeresettebb távoli szigetnek Indonézia talán legszebbike, Bali bizonyult. A „Bali utazásra” átlagosan ezer keresés jellemző havonta, ami nem meglepő, ugyanis a sziget paradicsomi hangulata lehengerlő a korallzátonyaival, és trópusi hangulatával.
Messzire szeretnek repülni
A fiatal generációról a kutatás alapján elmondható, hogy külföldi utazásaik célpontjául előszeretettel tűzik ki az Amerikai Egyesült Államokat. Az USA-n belül az ország legnépesebb városába, New Yorkba vágynak leginkább a 18 és 24 év közöttiek, de sokakat vonz a pálmafákkal és homokos tengerpartjával a Florida állambeli Miami is. De nem mindig szeretnének ennyire messze utazni: Törökország is előkelő helyen szerepel a keresések alapján, ami teljes mértékben érthető, hiszen az ókorra visszanyúló történelmüknek, kultúrájuknak, építészeti remekeinek és a török riviérának köszönhetően mindenki megtalálja a saját kikapcsolódásához legmegfelelőbb programot.
A törökök után a britekhez vágynak leginkább a vizsgált korosztály tagjai, Anglia fővárosába, Londonba. Kultúrája és nevezetességei bárki számára vonzóak lehetnek, hiszen ki ne vágyna egy olyan városba, ahol pár nap alatt bejárhatja többek között a British Museumot, a Buckingham-palotát, megcsodálhatja a Tower Bridge-t, a Big Bent, Shakespeare Globe színházát, vagy éppen a Madame Tussauds múzeumot. A kutatás alapján népszerű úticélnak számít a 18 és 24 közöttiek körében Európa kiemelkedő kulturális városa, Párizs is, ami rengeteg látványosságával nem véletlenül vonzza a magyar fiatalokat, és csábítja őket repülőjegyvásárlásra a francia fővárosba. A teljes korcsoportra jellemző, hogy a hazánkhoz legközelebb Prágába keresünk kedvező utazási lehetőségeket, köszönhetően többek között annak is, hogy a cseh fővárosban egy hosszú hétvégét akár pár tízezer forintból is ki lehet hozni.
Imádjuk az olcsó és last minute ajánlatokat
A teljes korcsoport kereséseiből megállapítható, hogy szeretnének olcsón utazni, amit mi sem bizonyít jobban, mint a havi átlagos 14 800 keresés az „olcsó repülőjegy”, 1600 keresés a „last minute repülőjegy”, és megközelítőleg ezer a „fapados repülőjegy” kulcsszavakra. A 18-24 éves korosztálynál a kedvezményes utazási feltételeken kívül a kutatásból az is kiderül, hogy szeretik a kényelmet, és ha már rendelkeznek néhány éve jogosítvánnyal, külföldön is előszeretettel használnák azt, mivel havonta közel 700-an ütik be a keresőbe az „autókölcsönzés” szót.
A kedvező utazáshoz a szállás optimalizálása is elengedhetetlen, amihez modern, új lehetőségeket keresnek. A couchsurfing erre nyújt alternatív megoldást, és népszerűsége egyre nagyobb a fiatalok körében, hiszen a szállásadó legtöbbször nem csak a vendéglátó szerepét tölti be, hanem az idegenvezetőét is. Természetesen csoportos utazásnál nem kézenfekvő ez a megoldás, de az egyedi utaknál a kalandvágyók számára ideális lehet.
Hajdú Attila, az STA Travel ügyvezetője elmondta: „Nagyon örülünk, hogy évek óta egyre több fiatal nyitott a külföldi utazásokra, legyen szó akár csoportos, akár egyéni szervezésről. Fontos azonban, hogy körültekintőek legyenek a foglalási oldalakkal kapcsolatban, és megismerjék a legjobb konstrukciókat az utazásokhoz a repülőjegyek, a szállás és az autóbérlés tekintetében is.”
„A keresőmarketingnek és a kereső optimalizálásnak egyre nagyobb szerepe van az utazási szegmensben is, mivel a felhasználók a legjobb ajánlatokat keresve legtöbbször az online felületeken tájékozódnak. Ahhoz, hogy naprakész információkkal rendelkezzünk a fogyasztóinkról, elengedhetetlen, hogy megismerjük a szokásiakat, amire a megfelelő szakemberek segítségével a keresőmarketing a legköltséghatékonyabb eszköz lehet” - mondta el Asztalos Levente, a Klikkmánia ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Friss PayPal és SuperData kutatás készült az európai eSport piacról
- Miben különböznek az európai online vásárlók?
- Kitekintés 2030-ra: partnerség az emberek és gépek között
- Az emberi tényező szerepe a vállalati támadások során
- 2019-re az épületek kétharmada okos lesz
- Huawei kutatás az okostelefonnal kapcsolatos nyaralási szokásainkról
- Ipar 4.0, mesterséges intelligencia és IoT
- Az e-kereskedelem felborítja az ipari disztribúció megszokott rendszerét
- A kisebb brandek figyelmesebbek vásárlóikkal
- A túlbuzgóságot fogadják el legnehezebben az Y generációtól a tapasztaltabb kollégák
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
Egy napra az anyukák vették át a vezető szerepet a Yettelnél
Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.
Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.