Átalakulóban az autópálya matrica vásárlási szokásaink

forrás: Prím Online, 2018. január 31. 10:58

A 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya matrica vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív vásárlási módot a hagyományos, korábban megszokott benzinkúton történő matrica beszerzése helyett. A fogyasztók egyre inkább bíznak az online felületekben és a telefonos alkalmazásokban, még mindig a megszokás, a kényelem és a gyors ügyintézés a vezető döntési tényezők az útdíj vásárlás során- világít rá az OTP Mobil kutatása.

Fokozatosan kezdenek átalakulni az autópálya matrica vásárlási szokásaink – derül ki az OTP Mobil és az NRC közösen végzett, a hazai fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatásából. Az adatokból kirajzolódik, hogy a 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya matrica vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív módot a vinyetták beszerzésére. Az elmozdulás oka abban rejlik, hogy a hazai autósok kezdik felfedezni az online vagy mobilon történő vásárlás előnyeit.

 

Nő a bizalom az online és a mobilos vásárlás iránt

Továbbra is a kényelem és a gyorsaság az elsődleges döntési szempontok, amelyeket a matricavásárlók figyelembe vesznek, az elektronikus úton vásárlók 69%-a vélekedik így. Ezt követi a vásárlási folyamat egyszerűsége, amit az elektronikus úton vásárlók 66 százaléka megjelölt. További érdekesség azonban, hogy az elmúlt egy évben 13 százalékponttal, 23%-ról, 36 %-ra növekedett azok száma, akik megbízhatónak tartják az online vagy mobilon történő vásárlást. Az alcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy ugyanolyan arányban bíznak ebben a vásárlási módban, mint a hagyományosnak mondható benzinkúton történő vásárlásban.

 

Az utolsó pillanatban

Nem történt változás a fogyasztói attitűdben a vásárlás idejét illetőleg a 2017-es adatokhoz képest, ugyanis a megkérdezettek 42 százaléka továbbra sem tervez előre, ha az útdíjak megvásárlásáról van szó, jellemzően percekkel az utazás előtt szerzik be az épp szükséges vinyettát. A fogyasztók többnyire a tíz napos és a havi országos matricákat veszik meg az utolsó pillanatokban, míg az aktuális éves, megyei illetve országos útdíjakat inkább az év elején vásárolják meg.

 

A férfiak kísérletezőbbek

A 2018-ban megkérdezettek között nőtt azok száma, akik okostelefonjuk segítségével, applikáción keresztül vesznek autópálya matricát. Jellemzően a férfiak körében népszerű ez a vásárlási mód, az adatok tanúsága szerint az applikációval matricát beszerzők közel háromnegyede férfi. Életkor tekintetében a 18-39 éves korosztály használja okostelefonját útdíj vásárlásra, a válaszadók 63 százaléka érkezik ebből az életkori csoportból.

 

„Azt tapasztaljuk, hogy mint sok másban, az autópálya matricák vásárlásában is egyre inkább a mobiltelefonjukra hagyatkoznak a fogyasztók. Ezt támasztják alá a saját adataink is, hiszen csak az év utolsó hónapjában közel 18 000 darab matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül. A kedvező értékesítési eredmények egyik jól érzékelhető oka, hogy folyamatosan növekszik a mobilos vásárlásba vetett bizalom a fogyasztók körében. A mi célunk pedig, az hogy még egyszerűbb, még kényelmesebb, még inkább felhasználóbarát megoldásokat fejlesszünk számukra.” – mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.

 

A gépjárművezetőknek már csak pár napjuk maradt arra, hogy megvásárolják az idei évre érvényes matricájukat, hiszen a 2017-es évre vásárolt éves vignetták érvényessége 2018. január 31-ig tart. 

 

A kutatásról:

Az OTP Mobil által megrendelt kutatás célja a 18-59 éves magyar felnőtt lakosság autópálya matrica vásárlási szokásainak felmérése, a leggyakoribb vásárlási módozatok megismerése és az azok mögött meghúzódó okok feltárása volt. A kutatás felvételére 2018 januárjában kerül sor online kérdőíves megkérdezés formájában. A minta 1000 főt számlált és a vizsgálati alminta 376 főből állt, lekérdezése az NRC NetPanel segítségével történt.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Díjazták a Schneider Electric új okosgyárát a HuGBC Zéró Karbon pályázatán

A Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems díjat nyert a Magyar Környezettudatos Építés Egyesület (HuGBC) Zéró Karbon Díj pályázatán új építés kategóriában. Az üzem a vállalat egyik legnagyobb, egyedi megrendelésre termelő létesítménye Európában, és a cég legújabb, SF6-mentes középfeszültségű kapcsolóberendezése, az RM AirSeT fő európai gyártóközpontja.

2024. november 12. 16:33

A TCL jövőképe 2025-re

A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője, felfedte jövőképét a következő évre, melyben az emberközpontú technológia élvonalába helyezi magát. A CCS Insight vezető technológiai elemző és tanácsadó cégnek adott videós interjújában Stefan Streit, a TCL Europe marketingigazgatója megosztotta a vállalat céljait és meglátásait a 2025-öt meghatározó technológiai trendekről. 

2024. november 12. 13:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25