A mesterséges intelligencia is a toborzás szolgálatába áll

forrás: Prím Online, 2018. május 23. 12:24

A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet arra kényszeríti a hazai kis-, és középvállalatokat, hogy folyamatosan toborozzanak. A Profession.hu legújabb felmérésében azt vizsgálta meg, hogy mennyi időre van szüksége a cégeknek ahhoz, hogy megtalálják a megfelelő alkalmazottakat.

Egyre tudatosabb pályázókból kell választani a KKV-knek

Annak ellenére, hogy a hazai munkaerőpiaci helyzet folyamatos jelenlétet követel meg, a toborzási piacon a kutatásban résztvevő KKV-k 68 százalékánál nem dolgozik olyan kolléga, akinek dedikáltan a munkaerő kiválasztás a feladata. Azok a cégek, melyek mégis alkalmaznak toborzással foglalkozó munkatársakat, jellemzően 1-2 embert alkalmaznak ebben a pozícióban. Ez a cégek 44 százalékára jellemző. 

 

Ráadásul ezeknek a toborzóknak olyan piacon kell eredményt felmutatniuk, ahol a pályázók egyre bővülő kínálatból válogathatnak. A tudatosság az elvárásaikon is meglátszik: sokkal több és pontosabb információhoz akarnak jutni mielőtt elköteleződnek. Ez az állítás egyaránt igaz a fehér-, és kékgalléros pályázókra is. 




 

A toborzási időszak alakulása nehezen megjósolható

Abban, hogy mennyi ideig tart megtalálni az ideális jelöltet egy pozícióra nagy szórás mutatkozik. A megkérdezett cégek szerint pályakezdők esetében 35 napra van szükség ahhoz, hogy betöltsenek egy állást, addig szakértők esetében ez a szám 65 napra, míg vezetők esetében 77 napra kúszik fel. Fizikai szakmunkást és betanított munkást ennél lényegesen rövidebb idő alatt lehet találni: átlagosan 45 nap szükséges hozzá. 

Munkáltatói oldalról, a toborzási időszak jövőbeni alakulását illetően igen eltérően nyilatkoztak a megkérdezettek. 55 százalék szerint nem fog csökkeni ez az időszak, míg 28 százalék szerint pályakezdők esetében biztosan lecsökken az ideális jelölt megtalálásra fordított idő. Sokkal nagyobb az egyetértés abban, hogy biztosabban növekedni fog a toborzásra fordított idő. Szakértők és betanított munkások esetében a válaszadók majdnem fele biztos ebben, míg pályakezdők esetében 13százalék, addig vezetők esetében 29 százalék vélekedik így.

 

Elgondolkodtató, hogy ugyanez az időszak munkavállalói oldalról sokkal hosszabbnak tűnik. Azok a 18-49 év közötti, tapasztalattal rendelkező pályázók, akik az elmúlt egy évben találtak munkát, átlagosan 60 napra becsülték az álláskeresés időszakát. Az adatokat tovább vizsgálva az derül ki, hogy az új munkahely megtalálása olyan, több tényezős, összetett feladat, melyben a kevesebb tapasztalattal rendelkező jelölteknek átlagosan 5,7 hónapot kell az eredményes álláskeresésre fordítani. Ez a megkérdezettek fele szerint elfogadható időtáv.

 

Az innovatív megoldásoké a jövő

A toborzási piacon sikeres cég nem hagyhatja figyelmen kívül ezeket az adatokat. Hosszú távon ugyanis az a cég szerez – akár behozhatatlan versenyelőnyt – amelyik hamarabb találja meg a megfelelő munkaerőt az átalakult piacon. Éppen ezért a Profession.hu a toborzási igényeknek leginkább megfelelő szolgáltatást nyújt ügyfelei részére.

 

„Attól függően, hogy milyen szakembereket keresünk, ajánlott választanunk a hirdetési csomagok közül. Egy jól átgondolt csomagválasztással nagyban optimalizálhatjuk a toborzási folyamatot” – mondta Tüzes Imre a , a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője – Az úgynevezett Recommendation, azaz ajánlórendszer azt garantálja, hogy a potenciális jelöltek viselkedésalapon személyre szabott tartalmakat kapjanak. A regisztrált jelölteket személyre szabott, szintén viselkedés alapú állás-hírlevelekkel is célozzuk. Büszkék vagyunk a szintén saját fejlesztésű, igazi toborzási innovációt jelentő ’matchmaking’ technológiánkra, amely kvázi AI megoldással és nagy pontossággal köti össze a keresletet a kínálattal, és amellyel hamarosan az ügyfeleink is találkozhatnak szolgáltatások formájában.” – egészítette ki a szakértő, hogy a retargeting és a közösségi médián keresztüli elérések optimalizációján túl milyen egyéb eszközöket használnak a mindennapokban. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Mivel már nehéz érdemben növelni a számukat, a jövőben várhatóan a vásárlás intenzitásának növekedése jelenti majd az e-kereskedelem érdemi bővülésének alapját. Ehhez előreláthatólag nagyban hozzá fog járulni az online bevásárlási szolgáltatások terjedése, melyeket eddig 1,2 millióan vettek igénybe idehaza. Az eNET rendszeres, éves lakossági e-kereskedelmi kutatása az online vásárlás fő trendjeit vizsgálta.

2019. május 22. 12:56

Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show verseny keddi gáláján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Szükség is van az inspirációra, hiszen a hazai kis- és közepes vállalkozások online jelenlétét felmérő kutatásból kiderült, hogy a vállalkozók szinte kivétel nélkül fontosnak tartják az üzleti célú digitális megoldásokat, de csak mintegy harmaduk tud valóban jól eligazodni a honlapok, applikációk és a közösségi média világában.

2019. május 22. 11:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20

A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik

2019. május 6. 15:02

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05

2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!

2019. április 17. 11:04
online sportfogadás