A mesterséges intelligencia is a toborzás szolgálatába áll

forrás: Prím Online, 2018. május 23. 12:24

A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet arra kényszeríti a hazai kis-, és középvállalatokat, hogy folyamatosan toborozzanak. A Profession.hu legújabb felmérésében azt vizsgálta meg, hogy mennyi időre van szüksége a cégeknek ahhoz, hogy megtalálják a megfelelő alkalmazottakat.

Egyre tudatosabb pályázókból kell választani a KKV-knek

Annak ellenére, hogy a hazai munkaerőpiaci helyzet folyamatos jelenlétet követel meg, a toborzási piacon a kutatásban résztvevő KKV-k 68 százalékánál nem dolgozik olyan kolléga, akinek dedikáltan a munkaerő kiválasztás a feladata. Azok a cégek, melyek mégis alkalmaznak toborzással foglalkozó munkatársakat, jellemzően 1-2 embert alkalmaznak ebben a pozícióban. Ez a cégek 44 százalékára jellemző. 

 

Ráadásul ezeknek a toborzóknak olyan piacon kell eredményt felmutatniuk, ahol a pályázók egyre bővülő kínálatból válogathatnak. A tudatosság az elvárásaikon is meglátszik: sokkal több és pontosabb információhoz akarnak jutni mielőtt elköteleződnek. Ez az állítás egyaránt igaz a fehér-, és kékgalléros pályázókra is. 




 

A toborzási időszak alakulása nehezen megjósolható

Abban, hogy mennyi ideig tart megtalálni az ideális jelöltet egy pozícióra nagy szórás mutatkozik. A megkérdezett cégek szerint pályakezdők esetében 35 napra van szükség ahhoz, hogy betöltsenek egy állást, addig szakértők esetében ez a szám 65 napra, míg vezetők esetében 77 napra kúszik fel. Fizikai szakmunkást és betanított munkást ennél lényegesen rövidebb idő alatt lehet találni: átlagosan 45 nap szükséges hozzá. 

Munkáltatói oldalról, a toborzási időszak jövőbeni alakulását illetően igen eltérően nyilatkoztak a megkérdezettek. 55 százalék szerint nem fog csökkeni ez az időszak, míg 28 százalék szerint pályakezdők esetében biztosan lecsökken az ideális jelölt megtalálásra fordított idő. Sokkal nagyobb az egyetértés abban, hogy biztosabban növekedni fog a toborzásra fordított idő. Szakértők és betanított munkások esetében a válaszadók majdnem fele biztos ebben, míg pályakezdők esetében 13százalék, addig vezetők esetében 29 százalék vélekedik így.

 

Elgondolkodtató, hogy ugyanez az időszak munkavállalói oldalról sokkal hosszabbnak tűnik. Azok a 18-49 év közötti, tapasztalattal rendelkező pályázók, akik az elmúlt egy évben találtak munkát, átlagosan 60 napra becsülték az álláskeresés időszakát. Az adatokat tovább vizsgálva az derül ki, hogy az új munkahely megtalálása olyan, több tényezős, összetett feladat, melyben a kevesebb tapasztalattal rendelkező jelölteknek átlagosan 5,7 hónapot kell az eredményes álláskeresésre fordítani. Ez a megkérdezettek fele szerint elfogadható időtáv.

 

Az innovatív megoldásoké a jövő

A toborzási piacon sikeres cég nem hagyhatja figyelmen kívül ezeket az adatokat. Hosszú távon ugyanis az a cég szerez – akár behozhatatlan versenyelőnyt – amelyik hamarabb találja meg a megfelelő munkaerőt az átalakult piacon. Éppen ezért a Profession.hu a toborzási igényeknek leginkább megfelelő szolgáltatást nyújt ügyfelei részére.

 

„Attól függően, hogy milyen szakembereket keresünk, ajánlott választanunk a hirdetési csomagok közül. Egy jól átgondolt csomagválasztással nagyban optimalizálhatjuk a toborzási folyamatot” – mondta Tüzes Imre a , a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője – Az úgynevezett Recommendation, azaz ajánlórendszer azt garantálja, hogy a potenciális jelöltek viselkedésalapon személyre szabott tartalmakat kapjanak. A regisztrált jelölteket személyre szabott, szintén viselkedés alapú állás-hírlevelekkel is célozzuk. Büszkék vagyunk a szintén saját fejlesztésű, igazi toborzási innovációt jelentő ’matchmaking’ technológiánkra, amely kvázi AI megoldással és nagy pontossággal köti össze a keresletet a kínálattal, és amellyel hamarosan az ügyfeleink is találkozhatnak szolgáltatások formájában.” – egészítette ki a szakértő, hogy a retargeting és a közösségi médián keresztüli elérések optimalizációján túl milyen egyéb eszközöket használnak a mindennapokban. 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16

A Magyar Telekom 2018. első negyedéves eredményei

2018. május 9. 17:23
cloudappsportal.com