A Siemens IoT operációs rendszere segíti a vállalatokat folyamataik digitalizációjában

forrás: Prím Online, 2018. november 24. 12:13

A negyedik ipari forradalom hatása napjainkban szinte minden területen tetten érhető, legyen szó a mindennapokról vagy például az iparról. A gépek egyre inkább képessé válnak a folyamatok optimalizálására, a hatékonyság maximalizálására, ezzel jelentős költségcsökkentést és minőségjavulást lehetővé téve a vállalatok számára. 

A digitalizáció hatására keletkező hatalmas adatmennyiség számos területen segítheti az üzleti döntések meghozatalát, ám ehhez elengedhetetlen a virtuális térben keletkezett adatok megfelelő kezelése és a folyamatok összefüggéseinek hatékony értelmezése. 

 

Ebben nyújt segítséget az ipari vállalatok számára a MindSphere, amelyet Magyarországon Klaus Helmrich, a Siemens AG igazgatósági tagja mutatott be 2018. november 22-én, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.

 

A MindSphere a Siemens felhőalapú, nyílt forráskódú ipari IoT operációs rendszere, amely képes összekapcsolni a fizikai eszközöket a digitális világgal, és rendkívül hatékony ipari alkalmazások és digitális szolgáltatások megvalósításával támogatja a sikeres üzleti működést. A platform segítségével a nagy méretű adathalmazok könnyen összevethetővé válnak egymással, ezáltal értékes információt szolgáltatva a vállalatok számára tervezési vagy gyártási folyamataikról. A virtuális adatok hatékony kezelésével innovatív üzleti és szolgáltatási modellek jöhetnek létre, amelyek versenyelőnyhöz juttathatják az adott vállalatot. A MindSphere platformhoz jelenleg már több mint 1 millió eszköz és rendszer csatlakozik világszerte.

 

A fotón szereplő urak névsora balról jobbra: Jeránek Tamás - Digital Factory divízióvezető, Dale A. Martin - Siemens Zrt. elnök-vezérigazgató, Klaus Helmrich - a Siemens AG igazgatósági tagja, Dr. Józsa János - a BME rektora, Petényi István - az evosoft ügyvezetője, Kotán Attila - a BME kancellárja

 

„A Siemens folyamatosan azon dolgozik, hogy a magyar cégek digitalizálós átalakulása minél gördülékenyebb és sikeresebb lehessen. Fejlesztéseinkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy a vállalatok egyszerűsíthessék és átalakíthassák termelési folyamataikat. Ezért különösen fontos mérföldkő a MindSphere hazai bemutatása, amely újabb lehetőséget jelent a vállalatok számára digitalizációs törekvéseik megvalósításához.” – emelte ki Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.

 

Ezen az eseményen jelentette be a Siemens azt is, hogy az immár 20 éves sikeres együttműködés újabb állomásaként oktatási, fejlesztési és kísérleti célra a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rendelkezésére bocsátja a MindSphere platformot. Így a képzésben részt vevő hallgatók és oktatók az ipar szakembereivel közösen lokális és globális projekteket hozhatnak létre az IoT alkalmazások és szolgáltatások kifejlesztése területén.

 

Dr. Józsa János, az Egyetem rektora bejelentette, hogy a MindSphere platformra alapozva olyan K+F laboratórium létrehozását tervezik az intézményben, amely az Ipar 4.0 kihívásaira fókuszálva teret és lehetőséget ad egyetemi és vállalati szakemberek együttműködésére a mesterséges intelligencia kínálta eszközöket alkalmazva.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Koronavírus: nemzetközi nagyvállalatok használják a magyar big data cég új pandémia adatbázisát

A budapesti székhelyű Starschema és a felhőalapú adatkezelési technológiákban élen járó kaliforniai tech-óriás, a Snowflake együttműködésének köszönhetően március 25-én vált elérhetővé az az integrált információs rendszer, amely a járvánnyal kapcsolatos hiteles forrásokra támaszkodva jelenleg az egyik legátfogóbb adatszolgáltatást nyújtja a világon. Az ingyenes és szabadon felhasználható adathalmaz óriási segítséget nyújthat kormányoknak, nemzetközi nagyvállalatoknak és szervezeteknek rendkívüli intézkedéseik és a gazdasági döntéseik meghozatalában.

2020. március 29. 12:27

Ingyenesen elérhető Home Office chatbottal segíti a hazai cégeket a ChatBoss Team

A koronavírus járvány rendkívül nehéz helyzetbe hozta a hazai cégek többségét, egy csapásra az eddig elodázott digitális megoldások váltak a túlélés kulcsává. Habár az elsődleges kihívást az üzleti tevékenységek akadálytalan fenntartása jelenti, ehhez elengedhetetlen a kollégák távmunkájának megszervezése és támogatása, valamint a feléjük és a külvilág felé irányuló aktív és átlátható kommunikáció. Nagy teher és felelősség ez a vállalkozások számára, nem csoda, hogy egyre többen fordulnak a mesterséges intelligencia felé. Az MI-alapú chatbotokat fejlesztő magyar ChatBoss Team most számukra nyújt segítséget: kifejezetten ilyen helyzetekre fejlesztett Home Office chatbotjukat most ingyenesen használhatják a cégek.

2020. március 29. 10:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11

Javaslatcsomag szülőknek és pedagógusoknak a HiperSuli digitális tanáraitól

2020. március 15. 11:53
online sportfogadás