Magyar fejlesztésű interaktív kvízszoftver mutatkozott be az RTL Klubon

forrás: Prím Online, 2018. december 13. 11:02

Az RTL Klubon mutatkozott be a magyar Duelbox által fejlesztett Duelbox InStudio interaktív játékshow-megoldás, amely a csatornán vasárnap reggelente műsoron lévő PénzÜgyesek vetélkedőt szolgálja ki innovatív élő platformmal. Az ország első tévés pénzügyi-gazdasági-vállalkozói kvízműsorában középiskolás csapatok mérik össze pénzügyi ismereteiket a Duelbox által biztosított felhő alapú keretrendszer használatával. A Duelbox korábban az ATV és a Discovery Channel csatornáknak is szállított már Magyarországon élő interaktív megoldásokat, idén szeptemberben pedig a világ legjelentősebb médiapiaci kiállításán, az Amszterdamban megrendezett IBC Show-n szerepeltek sikerrel.

Hivatalosan is bemutatkozott a magyar fejlesztésű interaktív tévés játékshow-megoldás, a Duelbox InStudio, amely a vasárnap reggelente az RTL Klub műsorán látható PénzÜgyesek vetélkedő interaktív keretrendszerét biztosítja. A Duelbox által tévétársaságok, illetve produkciós cégek számára kifejlesztett felhő alapú játékplatform lehetőséget teremt a műsorgyártók számára, hogy egyedi arculattal bíró, személyre szabott profi játékshow-kat bonyolítsanak le a korábbi költségek töredékéért. A megoldást szeptemberben mutatta be a Duelbox a világ legjelentősebb médiatechnológiai kiállításán, az Amszterdamban megrendezett IBC Show-n, ahol a rendezvény legérdekesebb újdonságai közé is beválogatták, felkeltve nemzetközi tévétársaságok és produkciós cégek érdeklődését is.

 

 

„A PénzÜgyesek vetélkedő produkciós cége két kéréssel fordult hozzánk a tavalyi első évadjuk tapasztalatai alapján. Az egyik, hogy a stúdión belüli játékot tegyük látványosabbá és felhasználóbarátabbá, a másik pedig, hogy javítsunk a műsorkészítés hatékonyságán. Nagy öröm számunkra, hogy mindkét célt sikeresen teljesítettük, és hogy az általunk fejlesztett játékshow-megoldás az ország legnézettebb tévécsatornáján mutatkozhatott be először” – mondta Sárosi Róbert, a Duelbox alapító ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a műsorok felvétele hatékonyabb, gyorsabb lett, az utómunkálatok nagyságrendjét pedig 75-80 százalékkal sikerült csökkenteni. Ez annak is köszönhető, hogy a Duelbox kompatibilis a szintén magyar fejlesztésű Aximmetry virtuális stúdiógrafikai megoldással, így minden tartalmi, képi és szöveges elemet valós időben tudnak közvetíteni a játékról a tévék számára megfelelő formátumban. Mindeközben a látványos vizuális elemek és a gördülékeny működés szórakoztatóbbá tették a játékot a résztvevők számára.

 

„Nagyon pozitívak voltak a teljes stáb, a műsorvezető, a játékosok, illetve a tévénézők visszajelzései is PénzÜgyesek megújulásával kapcsolatban, ami jelentős részt a Duelbox új játékrendszerének is köszönhető. Büszkék vagyunk arra, hogy azok után, hogy tavaly elindítottuk az ország első televíziós középiskolás vetélkedőjét, idén azzal tudunk újítani, hogy a tévés piacon elsőként használtuk a magyar startup által kifejlesztett innovatív játékshow-megoldást” – mondta Kurucz Péter, a PénzÜgyeseket gyártó Game09 Kft. producere.

 

A Duelbox nem új szereplő a hazai tévés piacon, korábban az ATV és a Discovery Channel csatornáknak is szállított már Magyarországon élő interaktív megoldásokat. Az ATV-vel két éve dolgoznak együtt, és két műsorukhoz szolgáltatnak technológiai hátteret (Heti Napló Sváby Andrásal és a Nap kérdése), illetve interaktív szavazási felületet, amellyel nézők tízezreinek véleményét kérhetik ki élőben. Az ATV műsorai alatt havi több millió embert szolgálnak ki a Duelboxon keresztül. A Discovery Channel számára pedig egy interaktív marketingkampányhoz szolgáltatott keretrendszert a Duelbox.

 

 

Nemzetközi díjakat nyert az első Duelbox alapú integrált marketingkampány

Az idei év során több nemzetközi és hazai elismerést zsebelt be az első Duelbox alapú kampány, a Goodwill Communications és a Duelbox által a Discovery Channel és a Telekom számára készített Aranyláz Magyarországon. Tavasszal a világ egyik legrangosabb nemzetközi pr-versenyeként számontartott Sabre Awards EMEA szatelitversenyén, az In2 Sabre Awards EMEA-n „Certificate of Excellence” elismerést kapott „Best use of gamification” kategóriában, illetve a Sabre Awards EMEA döntőjébe is bekerült Integrált marketingkampányok kategóriában. Magyarországon pedig a Kreatív DMBP versenyen az integrált kampányok kategóriában nyert Bronz-díjat, illetve shortlistes lett a Prizma Kreatív PR-versenyen integrált kampányok kategóriában.

 

A kampány tévénézés közbeni virtuális aranyrögkeresésre invitálta a csatorna nézőit, kapcsolódva a csatorna egyik zászlóshajó műsorának, az Aranyláz Alaszkában sorozatnak a tematikájához. Az interaktív kampány ideje alatt a Discovery Channel esti műsorai során a tévéképernyőn virtuális aranyrögök és kódok bukkantak fel. Ezeket a magyar Duelbox startup által fejlesztett innovatív játékfelületen keresztül, okostelefonjaikkal gyűjthettek élőben a tévénézők a többmilliós fődíj reményében, külön applikáció letöltése nélkül. Aki lemaradt az esti kódokról, az Telekom Archív TV szolgáltatásán keresztül visszanézhette az érintett műsorokat, és másnap estig még játszhatott az aktuális számsorokkal.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

SUSE OpenStack Cloud 9: Rocky a ringben

Már elérhető a SUSECON konferencián április elején bemutatott SUSE OpenStack Cloud 9, amely az OpenStack Rocky kiadására épül. A SUSE nagyvállalati felhasználásra szánt felhőplatformjának legfrissebb verziója egyesíti magában a HPE és a SUSE felhőtechnológiáinak előnyeit, valamint leegyszerűsíti a telepítés utáni felhőműveleteket és a bare metal szerverek konfigurálását az egyes szolgáltatásoknak vagy felhasználási területnek megfelelően.

2019. május 22. 18:05

Egyszerű és biztonságos fizetési mód a FlixBus magyar utasainak

A FlixBus folytatja innovatív útját: a nemzetközi távolsági buszszolgáltató elérhetővé tette felhasználóinak az Apple Pay fizetési lehetőséget. A jegyvásárlás gyorsabbá és kényelmesebbé válik az egyszerű, biztonságos és titkosított mobilfizetési móddal.

2019. május 22. 16:27

Digitalizál a Kométa

Informatikai fejlesztéssel modernizál a Kométa, hazánk egyik legnagyobb sertésfeldolgozója és húskészítmény gyártója. A digitalizációs projekt az évente több mint 50 000 tonna hús feldolgozásához kapcsolódó folyamatokat teszi hatékonyabbá. 

2019. május 22. 15:01

A vitorlások fele nem ért célba az év egyik legnehezebb Balatoni versenyén

A Balaton egyik leginkább embert próbáló versenye, a Kétszemélyes Balatonkerülő mára Magyarország legkiválóbb vitorlázóinak összecsapásává vált. A hétvégi futamot Varga Lajos és Lillik Ákos nyerte egy perc híján 21 órás összidővel.

2019. május 22. 09:59

A L’Oréal a Viva Tech-en mutatta be a jövő szépségét

A párizsi technológiai világkonferencián mutatta be a L’Oréal a „Határtalan szépség”-et, a Csoport legújabb hangvezérelt, mesterséges intelligenciával (AI) és kiterjesztett valósággal (AR) működő technológiai fejlesztéseit, melyek a szépség és fogyasztói élmény jövőjét szemléltetik. 

2019. május 22. 08:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20

A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik

2019. május 6. 15:02

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05

2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!

2019. április 17. 11:04
online sportfogadás