Európai Bizottság: egyre több gyűlöletkeltő tartalmat törölnek az internetes szolgáltatók
Az internetes szolgáltatók jelenleg 24 órán belül értékelik a bejelentett gyanús tartalmak 89 százalékát, és a jogellenes gyűlöletbeszédnek tekintett tartalmak 72 százalékát eltávolítják, az adatok mintegy kétszeres hatékonyságot mutatnak a 2016-os adatokhoz képest - közölte Vera Jourová, az Európai Bizottság jogérvényesülésért felelős tagja Brüsszelben hétfőn.
A jogellenes online gyűlöletbeszéddel szembeni fellépést rögzítő uniós magatartási kódex éves jelentésének bemutatásakor Jourová elmondta, hogy 2016-os indulása óta a kódex folyamatos haladást eredményez, és a közelmúltbeli értékelés megerősíti, hogy az informatikai vállalatok gyors választ adnak a nekik bejelentett rasszista és idegengyűlölő gyűlöletbeszédre. Ugyanakkor fejlődniük kell a felhasználóknak adott visszajelzéseikben, és nagyobb átláthatóságot kell biztosítaniuk a hivatalos felszólítások és eltávolítások terén.
Noha a vállalkozások egyre gyorsabban távolítják el a jogellenes tartalmakat, ez nem vezet túlzott mértékű törléshez. Az eltávolítási arány azt jelzi, hogy a vállalatok által végzett felülvizsgálat továbbra is tiszteletben tartja a véleménynyilvánítás szabadságát - emelte ki a cseh biztos.
A 2016-ban elfogadott, a rasszizmus és az idegengyűlölet elleni harcról szóló kerethatározat bűncselekménnyé nyilvánítja az erőszakra vagy gyűlöletre uszítást faji, bőrszín szerinti, vallási, származás szerinti vagy nemzeti, illetve etnikai hovatartozásuk alapján meghatározott emberek csoportjával vagy ezen csoport valamely tagjával szemben. A kerethatározat szerint a gyűlöletbeszéd akkor is bűncselekménynek számít, ha az interneten jelenik meg.
Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint az uniónak és tagállamainak, a közösségi médiát üzemeltető vállatoknak és más platformoknak kollektív felelősségük van a véleménynyilvánítás szabadságának előmozdításában és megkönnyítésében az online világban. Ugyanakkor a szereplők feladata annak biztosítása is, hogy az interneten se burjánozhasson szabadon az erőszak és a gyűlöletbeszéd - hangsúlyozták.
Kapcsolódó cikkek
- Fedélzeti wifit kaptak a KLM Dreamlinerei
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC
- A neten jogtalanul megosztott képek és videók ellen lép fel az NMHH Internet Hotline szolgálata
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
- Együtt egy jobb internetért!
- Biztonságos Internet Nap 2019
- 2022-re az adatforgalom nagyobb lesz, mint eddig az internet történetében összesen
- Az internetezők idén átlagosan 41 ezer forintot szánnak a karácsonyi ajándékokra
- Az oktatás digitális átalakításába is besegít a Huawei
- Így óvja meg gyermekét az online térben!
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új európai online piactér indult
A koronavírus-járvány rengeteg vállalatnak felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy érdemes visszatérni s közelebbi, hazai vagy kontinensen belüli terméket vásárolni. Az európai piacon hatalmas még a fejlődési potenciál, ugyanis a kis- és középvállalkozások számtalanszor botlanak nyelvi nehézségekbe, ami gátat is vethet az együttműködéseknek. Ennek a problémának a megoldására is lehetőséget fog adni egy közelmúltban indult európai online piactér, ahol minden korábbinál egyszerűbben egymásra találhatnak a vállalatok. Az egyelőre lengyel-magyar-angol viszonylatban elérhető fejlesztést hamarosan kilenc országra terjesztik ki.
5 trend, amiért ránk köszönthet a marketingromantika kora
A 2016-ban alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja immár 5 éve összegzi, mi várható a marketingkommunikáció területén az előttünk álló esztendőben. Az elmúlt hónapokban jelentősen megváltozott minden: biztonság-, és bizalomhiány jellemzi ma a környezetet. A marketing és kommunikációs szakma döntéshozói éppen ezért a márkák kommunikációja során az érzelmek jelentőségét, a kommunikációs csatornák és eszközhasználat esetén az egyre tudatosabb differenciálást, míg a stratégia kapcsán az agilitás fontosságát emelik ki.