Egy kép többet ad el ezer szónál: itt a Google Shopping

forrás: Prím Online, 2019. június 6. 15:50

A világ számos országa után, mától Magyarországon is elérhető a Shopping-hirdetés, a Google új, termékalapú hirdetési megoldása és fel fogja forgatni a piacot: élénkül a verseny, lesznek nyertesek és vesztesek, de a vevők mindenképpen jól járnak.

GrowwwDigital.com

„Az új keresőhirdetési megoldás abban tér el a hagyományos szöveges Google hirdetéstől, hogy a legjobb ajánlatokat mutatja a keresett termékre a kereső legfelső sorában, képpel, árral és a boltok nevével. A legjobb ajánlat azt jelenti, hogy ha több bolt kínálja ugyanazt a terméket, nagy valószínűséggel annak a hirdetése fog megjelenni, amelyiknek jobb az ára" – magyarázza Szabó László, a Growww Digital online növekedési szakértője.

 

A transzparencia élénkíti a versenyt, amivel a legjobban a vevők járnak. Összehasonlíthatóvá válnak a legjobb ajánlatok, mellyel minden eddiginél könnyebben hozhatnak tudatosabb vásárlási döntéseket. Mindez a vállalkozásoknak is előnyös, mert lehetővé teszi a hirdetések pontosabb célzását, nagyobb forgalmat, több vásárlást generál. Azonban korántsem mindenkinek.

 

Óriási növekedési lehetőség

Az új hirdetési formátum fenekestől forgatja fel a piacot, szeizmikus méretű változásokat okozva egy-egy szegmensben. A tengerentúli adatok azt mutatják, hogy a Shopping kampányok hatékonysága átlagosan 30 százalékkal jobb, mint a hagyományos keresőhirdetéseké. Ugyanakkor a Growww Digital nemzetközi piacokon szerzett tapasztalatai szerint a Google keresőből érkező forgalom akár 70-80%-a is származhat a Shopping-hirdetésekből.

 

„Ebben a helyzetben felértékelődik a márka és a stratégia jelentősége. Mivel a Shopping-hirdetésekben könnyebben összehasonlíthatók az ajánlatok, minél erősebb egy márka, annál nagyobb valószínűséggel választják hasonló ajánlat esetén" – mondta Szabó László.

 

A nemzetközi gyakorlat azt mutatja, hogy a Shopping-hirdetés a tömegtermékek piacán a nagy e-commerce szereplőknek kedvez leginkább, akik kedvezőbb árakkal, erős márkával, fejlett stratégiával dominálni tudják ezt a felületet.

 

A kisebb vállalkozások olyan réspiacokon tudnak sikeresek lenni, ahol nem konkurálnak nagy versenytársakkal. Ezen a réspiacon aztán erős márkát építhetnek és idővel meghatározóvá, akár piacvezetővé válhatnak.

 

Export kiskapu

„A Google Shopping számos export piacra nyit kiskaput. A világ sok országában már működnek a Shopping-hirdetések. Ezen a platformon keresztül könnyebben átjárhatók lesznek a határok, mivel ezen típusú termékkampányokat könnyebb lokalizálni. Ezért, aki a hazai Shopping-hirdetéseket dominálni tudja, akár külföldi piacokra is léphet. Ez azonban egyben veszély is, mert a külföldieknek már széleskörű tapasztalata van a Google Shoppinggal, és könnyebben be tudnak lépni a magyar piacra" – mondta a Growww Digital szakértője.

 

A tapasztalatok szerint, akik egy új technológia bevezetésénél időben belevágnak, lefölözik a piacot. Hónapokba, akár évekbe telhet amíg egy új formátum elterjed és aki gyorsan reagál, akár a piac élére ugorhat. Ez játszódott le a webshopok, a PPC kattintás alapú hirdetések, a közösségi média megjelenésekor. Érdemes minél előbb lépni.

 

Azonban nem elég gyorsnak lenni. A sikerhez újra kell gondolni az online üzleti stratégiát, rendet kell tenni a termékkatalógusban - ami egy nagyobb webáruházban többezer terméket is jelenthet - valamint új, Shopping alapú kampányokat kell felállítani a Google hirdetési fiókokban. Ezen felül a sikerhez adatalapú döntéseket kell hozni. Elengedhetetlen a webanalitika - például Google Analytics - haladó szintű alkalmazása, haladó árfigyelés, a versenytársak ajánlatainak naprakész ismerete és nem utolsósorban a növekedési szemlélet.

 

A világ legnagyobb piacain a már 2012 óta létezik ezen a néven a Shopping-hirdetés. Az uniós bevezetést versenyjogi akadályok lassították. Magyarországgal egyidőben Romániában és Szlovákiában is elindul a szolgáltatás, mely jelenleg mintegy 30 országban működik el világszerte. A bevezetés kezdeti időszakában a hirdetők egy kis százalékának elérhető a Shopping-hirdetés, de a közeljövőben minden hirdető számára hozzáférhetővé válik.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Miskolc már 10 éve a Vodafone második otthona

A Vodafone Magyarország ügyfélszolgálata 10 éve kezdte meg működését Borsod-Abaúj-Zemplén megye legnagyobb városában, azóta pedig rengeteg jelentős eseményhez járult hozzá a régióban. Az összesen több mint 1 milliárd forintos beruházás mára több mint 600 embernek ad munkát Miskolcon.

2019. június 24. 16:44

Mesterséges intelligenciával felszerelt MR készüléket adtak át a Városmajorban

Csúcskategóriájú, mesterséges intelligenciával felszerelt MR készülékkel vizsgálják mostantól a betegeket a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinikán. A Siemens MAGNETOM Aera készüléknél a legmodernebb technika felgyorsítja az adatgyűjtést, emiatt a mérések és az egész vizsgálati idő rövidül, továbbá lehetővé válik olyan ritmuszavaros betegek vizsgálata is, akiknél erre eddig nem volt lehetőség. Az eszközt sajtótájékoztató keretében adták át.

2019. június 24. 12:39

A pénzügyi informatikában is élen a Corvinus hallgatói

A digitális forradalom a pénzügyi szektort sem kerüli el, ezért a programozási (számítástechnikai) ismeretek a jövő pénzügyi szakemberei számára is elengedhetetlenek. A Corvinus Egyetem hallgatói a Morgan Stanley szakértőinek segítségével egyetemi órákon és diákszervezeti kurzusokon több, pénzügyi szektorban használt szoftverrel és programnyelvvel is megismerkedhetnek. 2019. június 17-én a Corvinus és a Morgan Stanley közös díjátadón köszöntötte az ezeken a kurzusokon legjobban teljesítő hallgatókat. 

2019. június 24. 11:20

Az alternatív valóságok és a gamification határozhatja meg a jövő munkahelyeit

A virtuális valóság a fehér gallérosok munkáját segítheti a jövőben, miközben az Y és X generáció esetében a munkáltatóknak meg kell barátkozniuk a munkakörnyezet játékosításával, azaz a gamificationnal, hogy a munkavállalók minél inkább motiváltak legyenek, hozzásegítve ezzel a vállalatokat a jobb eredmény eléréséhez – mutat rá a jelenlegi trendre az Adecco Csoport, a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége.

2019. június 24. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás