Gamification a bankolásban

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 13. 11:09

A digitális világ és a mobilizáció drámaian formálja át a bankrendszert: a gamification és az élményalapú platformokon történő tranzakcióké a jövő az elkövetkező 10 évben.

A klasszikus banki környezet a digitális technológiáknak köszönhetően dinamikus ökoszisztémává alakult, ahol az ügyfelek már nem elégednek meg a hagyományos offline ügyfélkiszolgálási folyamatokkal. Helyettük személyreszabott, játékos elemeken alapuló, élményalapú ügyfélkezelést várnak el. 

 

A legnagyobb ügyfél-adatbázist az 1979-1995 között születettek szolgáltatják a banki szféra számára, derül ki iparági kutatásokból. Az ügyfélkört a 2000-es évek után született Z generáció tagjai növelhetik, akik nem tudnak létezni a mobiltelefonjuk nélkül. Ezért számukra a zsebméretű digitális világ és a mobileszközökre fejlesztett, például pénzügyi szolgáltatások a legideálisabbak. Miután a Z generáció nagyon könnyen boldogul a technológiával, határozottan el is várja, hogy az informatika könnyebbé tegye az életét. Ha az ő igényeit figyelembe veszik a pénzügyi szervezetek és szolgáltatók, akkor színesebbé válhat a klasszikus bankrendszer, amelynek éppen egy nagyon fontos evolúciós lépcsője előtt állunk” - fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.

 

Az elkövetkező 10 évben mind a banki környezet, mind az ügyfélelvárások teljes mértékben átalakulnak. A pénz, mint fizikai fizető eszköz, eltűnik és megváltozik a pénzmozgás folyamata is. Illetve még nagyobb szerep jut a plasztik és hitelkártyáknak. Gondolok itt olyan alternatív fizetési eszközökre, mint például az Apple eszközökön használható ApplePay-re, vagy a banki applikáció és bankkártyaként is működő Revolut-ra. A bankok és hitelintézetek ezért a hangalapú call centereket, virtuális asszisztenciát működtetik és valós idejű, személyre szabott szolgáltatásokat kínálnak majd. A megszokott, hagyományos pénzügyi műveletek csupán addig lesznek jelen még az életünkben, amíg a digitális bankrendszer ajtaja teljesen ki nem nyílik” - figyelmeztet Balogh Zsolt.

 


 

A játékos bankolás alapjait építik

 

Egyelőre a FinTech szervezetek rendelkeznek elsődlegesen azokkal az újító megoldásokkal és infrastruktúrával, amelyek ügyfélcentrikus perspektívát kínálnak. A mesterséges intelligencia és a gamification integrálásával olyan élményplatformokat hoznak létre, amelyeket már a bankszektorban is eredményesen lehet használni. Mára a legtöbb nagy bank és hitelintézet is elindult az adatalapú, és személyre szabott élménybankolás irányába. Ahhoz azonban, hogy megértsük, mekkora üzlet van az adatpiacban, jó példa az Egyesült Királyság, ahol 2018-ban körülbelül 1,58 milliárd dollárt ért ez a piaci szegmens. De nemcsak ilyen szempontból érdemes megfontolni az átállást, hanem azért is, mivel a digitális bankrendszer modelljének működtetése során csökkenthetők a működési költségek és növelhetők a bevételek” - hívja fel a figyelmet Balogh Zsolt.


Kilépni a megszokott mókuskerékből

 

Egy pénzügyi szolgáltatás igénybevételekor nem a márka erőssége számít, hanem az, hogy milyen a termék vagy a szolgáltatás, például egy hitelfelvételnél a futamidők és a kamatok. Sok ügyfél azért nem akar bankot váltani, mert úgy gondolja, hogy mindegyik pénzügyi szervezet ugyanolyan paraméterekkel kínálja szolgáltatásait. Emiatt a bankoknak kifejezetten ügyfélcentrikus kapcsolattartást érdemes kialakítaniuk, ha azt szeretnék, hogy megtartsák vagy elcsábítsák az ügyfeleket. Ehhez pedig egyedi, jól elkülönülő ügyfélélményeket és értéknövelő szolgáltatást,  például pénzügyi tanácsadást, biztosítást vagy egyéb befektetéssel kombinált szolgáltatásokat érdemes biztosítani.

 

A jövő bankjává akkor válhat egy pénzügyi szervezet, ha képes felismerni, hogy az ügyféligényeket a digitális világ alakítja, s nem fél elmozdulni a klasszikus banki modelltől. Ennek ellenére, a bankfiókok szerepe továbbra sem fog megszűnni, de biztosan átalakul. Tehát az elsődleges kommunikáció csakis online a weboldalon és a kapcsolódó alkalmazásokon keresztül valósul meg.  Mindez azért történik így, mivel az ifjabb generáció a digitális környezetbe szocializálódott, s számukra ez a természetes” - mondja.

“Azt tapasztaljuk, hogy üzletileg egy hatalmas hullám közeledik felénk, amelyet meg is lehet lovagolni. Aki viszont nem veszi komolyan, az kimarad ebből a buliból!” - teszi hozzá Balogh Zsolt.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi formatervezési díjat nyert a Continental gumiabroncsa

A Continental UltraContact NXT gumiabroncsát különleges oldalfal kialakításáért arany fokozatú elismeréssel jutalmazta az International Design Awards 2023 (IDA) zsűrije a "Járművek és közlekedés / Autós tartozékok" kategóriában. Az akár 65 százalékban megújuló, újrahasznosított, és újrahasznosításra alkalmas anyagokat tartalmazó nyári abroncs a Continental eddigi legfenntarthatóbb terméke.

2024. február 27. 09:55

Országos sikert aratott a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata a távközlési versenyen

Első helyezést ért el a győri Széchenyi István Egyetemet és annak SZESAT Interdiszciplinális Szakkollégiumát képviselő hallgatói csapat, a SZEppelin a Nagy Lajos egyetemi távközlési konstrukciós emlékversenyen. A fiatalok a mobiltávközlési cégek méréseinek modernizálását és költséghatékonyságnak növelését elősegítő karbonsemleges mérőléghajót terveztek.

2024. február 26. 21:07

Fejlett audovizuális lehetőségek és lenyűgöző hardver egy kompakt, stílusos csomagban

A HONOR bejelentette, hogy itthon is kapható a HONOR Pad 9, a vállalat legújabb tabletje. Lenyűgöző, 2,5K-s HONOR FullView kijelzővel és 120Hz-es képfrissítési rátával; nyolchangszórós, a HONOR Histen hangolási technológiát alkalmazó audiorendszerrel és erőteljes Qualcomm Snapdragon 6 Gen 1 chipszettel egy impozáns, mégis kompakt eszközhöz juthatnak a felhasználók.

2024. február 26. 20:24

Konnektivitás újratöltve: a Xiaomi bemutatta az új „Human x Car x Home” koncepcióját

A Xiaomi az MWC Barcelona 2024 rendezvényen bemutatta az új „Human x Car x Home” stratégia jegyében kifejlesztett okos ökoszisztémáját, amely új fénybe helyezi a technológiai integráció fogalmát.  A Xiaomi SU7 elektromos autó ennek az új megközelítésnek a megtestesítője, amely a bejelentéssel együtt debütált nemzetközileg, ízelítőt adva abból, hogy milyennek képzeli el az okos eszközökkel bőven ellátott jövőt a Xiaomi – egy olyan új világot, amelyben a felhasználói igényeket egy közös okos ökoszisztéma fogja kiszolgálni.

2024. február 26. 18:59

Különleges motort fejlesztett az ABB

Az ABB egy újabb világelsőséget ért el az IE5-ös hatékonyságú szinkron reluktanciamotorok (SynRM) fejlesztésében egy olyan új változat piaci bevezetésével, amely egyesíti az ultraprémium energiahatékonyságot a rendkívül jó tényleges teljesítményt nyújtó folyadékhűtés előnyeivel. Az új kialakítás kompakt helyigény mellett új mércét állít fel a nagy kimenti teljesítmény és a megbízhatóság tekintetében. 

2024. február 26. 17:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

2024. január 29. 16:07