Néhány másodperc alatt feltölthető e-buszt fejleszt az ABB és a King Long Group
Az ABB és a King Long Group megállapodást írt alá, amely alapján a két fél a jövőben közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével támogatott e-buszokat Kína virágzó, akkumulátoros buszokra alapozott tömegközlekedési piaca számára.
Az e-busz az ABB TOSA villámtöltő rendszerével lesz felszerelve, amely az utascsere ideje alatt, néhány másodpercen belül feltölti a jármű akkumulátorát. A megoldásnak köszönhetően a járművet újratöltési igénye miatt nem kell néhány óránként kivonni az utasforgalomból, nincs szükség pótló járat beállítására, így biztosítható a flottaméret minimalizálása.
A partnerek kísérleti projektet hoznak létre Kínában azzal a céllal, hogy az ügyfelek számára bemutassák a megoldás kínálta előnyöket. Az együttműködés keretében a King Long cég az e-busz tervezését és szerelését végzi, míg az ABB az út menti töltőállomásból, áramátviteli rendszerből és a fedélzeti akkumulátorból álló TOSA villámtöltő megoldást szállítja.
A villámtöltő megoldás esetében nincs szükség a költséges felsővezetékekre. A megoldás segítségével a tömegközlekedési vállalatok járműflottájukat kibocsátásmentes, csendes, költséghatékony és környezetbarát e-buszok üzembe helyezésével fejleszthetik tovább.
„A felső töltőkar kevesebb mint egy másodperc alatt csatlakozik a járműhöz, és megkezdődhet az akkumulátor töltése. Az ABB TOSA rendszere, amely gyorsaságot és rugalmasságot biztosít az akkumulátortöltésben, ideális megoldást kínál a nagy utasforgalmat bonyolító, nagy járatsűrűségű tömegközlekedési útvonalakon,” – nyilatkozta Niklas Persson, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó energiahálózat-integrálási részlegének ügyvezető igazgatója.
Napjainkban, Kínában található az e-buszok legnagyobb felvevőpiaca. A piaci szegmens dinamikus fejlődése főként annak a kormánypolitikának köszönhető, amely a városi légszennyezés csökkentése és az ország olajimporttól való függésének enyhítése érdekében kiemelt fontosságot tulajdonít a tömegközlekedési rendszer villamosításának. A King Long Motors Kína és egyben a világ egyik legnagyobb a városi és távolsági buszgyártója. A vállalat világszerte nagyszámú járművet értékesít, meghatározó piaci szereplőnek számít Ázsiában, Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten is.
A svájci Genf városában az ABB TOSA már egy kiépített, jól üzemelő e-busz technológiának számít. A megoldásra alapozott járműflotta már 500 000 kilométert futott, több millió utast szállított, és több mint 1000 tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg. A tervek szerint a franciaországi Nantes-ban, 2019 szeptembe-rében ezt a rendszert kívánják kiépíteni a város 20 e-buszból álló járműflottája számára is.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB úszó apartmanból alakított ki űrkorszaki kabint
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban
- Az ABB technológiája segít az olasz jégkrémtárolásban
- Fenntarthatóság a tengerhajózásban
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- Fenntartható turizmus ABB technológiával
- Az ABB elősegíti az elektromos buszok töltésének szélesebb körben történő szabványosítását
- 6 új töltőpontot ad át a VII. kerületben a Parkl és a GreenGo
- ABB YuMi robot végzi az ATM-ek tesztelését
- Méhészet az ABB-nél az adatelemzés szolgálatában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának
Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.
Okosotthon: megoldás az energiatakarékosság és a kényelem jegyében
Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az energiatakarékosságos szándékkal és miért érdemes intelligens és integrált megoldásokban gondolkozni azoknak, akik napelemes rendszeren keresztül termelik – vagy tervezik megtermelni – a villamosenergiát.
Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán átadták a Bosch innovációs ökoszisztémájának részét képező Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. Az új központ eszközei és szimulációs rendszerei egyedülállóak a hazai műszaki felsőoktatásban. Segítségükkel a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra tehetnek szert, illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez. A Műegyetem kampuszán megvalósult fejlesztés – a BME KJK képzéseihez kapcsolódóan – évente 60-80 egyetemi hallgató mellett a kar oktatói számára is korszerű teret biztosít szakmai munkájuk támogatásához.
Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártója, a bécsi székhelyű PlanRadar kifejezetten az ügyfelek, köztük a magyar felhasználók visszajelzései, kérései alapján fejlesztette ki azt az új dokumentumkezelési megoldást, amelynek köszönhetően a megrendelők, a tervezők, a kivitelezők, valamint a létesítmények üzemeltetői a korábbinál is áttekinthetőbb módon ellenőrizhetik, követhetik a projektek alakulását.