Médiatanács: véleményezhetők két városi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetei
Rádiós és médiafelügyeleti döntéseket hozott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület az alaki vizsgált után nyilvántartásba vette az egyetlen pályázót, a Magyar Katolikus Rádió Alapítványt egy helyi és egy körzeti frekvencia eljárásában, illetve csütörtökön közzéteszi két másik helyi frekvencia hasznosítására kiírt pályázat felhívásainak tervezetét. A grémium bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára, amiért a Tényekben egy sportmárkával kapcsolatban említett információkkal burkolt reklámot vetített, valamint a Szentes TV és a Karc FM 88,3 szolgáltatóira, amiért eltértek szerződéses vállalásaiktól.
Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések
Az Eger 91,8 MHz körzeti és a Hatvan 94,0 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatának pályázati felhívására beérkezett ajánlatok alaki vizsgálata után a testület pályázati nyilvántartásba vette a mindkét frekvenciára egyedül pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt.
A tanács csütörtökön teszi közzé honlapján véleményezésre a helyi, Békés 94,4 MHz frekvencia kereskedelmi jellegű, valamint az ugyancsak helyi Kaposvár 97,5 MHz frekvencia közösségi jellegű hasznosítására kiírt pályázati felhívások tervezetét. A körzeti Budapest 98,0 MHz és a helyi Székesfehérvár 99,2 MHz frekvenciákon közösségi jelleggel működő Civil Rádió, illetve Vörösmarty Rádió hét év után lejáró hatósági szerződései ügyében a Médiatanács – tekintettel a szolgáltatók ismételt jogsértéseire, amelyek esetén a médiatörvény kizárja a hosszabbítást – nem újította meg a szolgáltatók médiaszolgáltatási jogosultságát.
Médiafelügyeleti döntések
A grémium 700 ezer forintos bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára egy bejelentés alapján lefolytatott eljárásában, mert a Tények július 6-ai adásában egy sporteseményhez kapcsolódóan, a műsorba ágyazva egy sportmárkához köthető kereskedelmi közleményt sugárzott, amely – mivel reklámjellegét nem vállalta fel – alkalmas volt a nézők megtévesztésére. A márkával kapcsolatban olyan többletinformációkat adtak, amelyek arra ösztönözhették a nézőket, hogy megvásárolják a gyártó termékeit. Állandóan jelen volt például a márkajel, amivel vizuálisan és verbálisan is a termékeket népszerűsítették.
A helyi, közösségi Szentes TV szolgáltatójára tízezer forintos bírságot szabott ki a testület, amiért a televízió egy júniusi adáshéten a hatósági határozatban rögzített vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati, a helyi közélettel foglalkozó és saját készítésű műsort tett közzé. A helyi, közösségi Karc FM 88,3 szolgáltatójára szintén tízezer forintos bírságot rótt ki a grémium, amiért egy júliusi adáshéten a rádió eltért a műsoridő sávjától, huszonnyolc esetben nem a saját szignálját használta, valamint a vállalásaihoz képest kevesebb helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort és hírműsorszámot adott közre.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A grémium heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH Médiatanács: Ismét szólhat a Rádió 1 Dunaföldváron, Baján, Szekszárdon és Pakson
- NMHH Médiatanács: több mint 46 millió forint tizennégy közösségi médiaszolgáltatónak műszaki fejlesztésre
- Tovább szólhat a Rádió 88 és a Trió Rádió
- Médiatanács: négy közösségi tévé, illetve rádió nyert el rezsiköltség-támogatást
- Médiatanács: helytelen korhatár-besorolású volt a Bezár a bazár! egyik adása
- NMHH: indul az eljárás – augusztus 8-án lehet jelentkezni az 5G-s frekvenciákért
- Tízezer eurós bírság az RTL II-nek a Való Világ pornográf tartalma miatt
- Az Antenna Hungária marad az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok üzemeltetője
- Médiatanács: a képújság alatt szóló rádióműsor közzétételét engedélyeztetni kell
- Rádiós döntések a Médiatanács legutóbbi ülésén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.