Influencer témájú szakdolgozatok nyertek az IAB Hungary pályázatán

forrás: Prím Online, 2019. november 22. 15:58

Első alkalommal került kiosztásra az IAB Hungary Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről elnevezésű díja, amelyet hárman vehettek át. A szakmai zsűri az alapszakos és mesterszakos kategória mellett egy különdíjat is odaítélt. A pályázatot a Google, a GroupM Akadémia, az OMD és az RTL Magyarország támogatta.

 

 

 

A győztesek

Alapszakon Szaller Dávid nyert „Promóció, avagy a sztárok és influencerek szerepe az online térben történő márkázásban” című dolgozatával, ami a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodási és menedzsment szakán készült, üzleti kommunikáció szakirányon, Dr. Csepeti Ádám támogatásával.

 

Mesterszakon Somogyi Fanni „A micro-influencerek megítélése és hatásuk a fogyasztók vásárlási döntéseire” című munkáját ítélték a legjobbnak. Ez a dolgozat szintén a Budapesti Corvinus Egyetemen, a Kereskedelem és Marketing szakon született meg, Dr. Csordás Tamás Viktor felügyelete mellett.

 

A különdíjat pedig Buzás Janka „Ki mondja meg, mit kell vennem? A YouTuberek hitelességi tényezői a Z generáció számára” című dolgozata érdemelte ki. Ez a munka ugyancsak a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem és Marketing szakán íródott meg, a konzulens Markos-Kujbus Éva volt.

 

Buzás Janka, Somogyi Fanni, Szaller Dávid

 

A díj

Az oklevelek átadására 2019. november 19-én, a Google budapesti irodájában került sor, az IAB és a szponzorok képviselőinek részvételével. Az alap-, illetve mesterszakos kategória nyertesei, a különdíjas pályázó valamint konzulenseik pénzjutalomban részesültek. Egyúttal a dolgozatok értékelésében aktívan részt vállaló Médiakutató folyóirat megjelenési lehetőséget kínált fel a nyerteseknek, illetve két további döntősnek Kovács Adriennek és Faltányi Csaba Zobornak, amennyiben szeretnék dolgozataikat tudományos publikációként is feldolgozni.

 

A díjátadó után a győztesek és a jelenlévő szakemberek között kötetlen beszélgetés zajlott a dolgozatok témáiról, a nyertesek munkatapasztalatairól és további terveiről. Az IAB Hungary blogja a közeljövőben interjúkat fog közölni a győztesekkel.

 

 

A pályázatról

A most első alkalommal kiadásra került díjra bárki pályázhatott, aki az említett szakterületen 2017. január 1. és 2018. július 31. között védte meg dolgozatát valamely egyetem alap-, mester- vagy szakirányú képzésén, esetleg doktori iskolájában. A pályázatok benyújtására 2019. március 31-ig volt lehetőség. 

 

A megadott határidőig számos aktuális témában több tucat színvonalas és érdekes szakdolgozat érkezett be. Az IAB Hungary, a Google, a GroupM Akadémia, az OMD, az RTL Magyarország és a Médiakutató szakembereiből álló zsűri döntése alapján kilenc pályamű került a döntőbe.

 

A három győztesen kívül döntőbe jutott még:

  • Kovács Adrienn (BME-GTK): Pinterest eszközök Magyarországon
  • Faltányi Csaba Zobor (METU) Chatbotok a kereskedelemben
  • Tompa Ferenc (METU): Gamer asztal bevezetése, online kampány
  • Kosik Réka (Corvinus): Érzékszervi marketing online mérése
  • Szekeres Beáta (METU): NGO-k digitális marketing lehetőségei
  • Kalocsai Zsombor (ELTE Kommunikáció): Online news, márkázás

 

Az új szakemberek bevonása sarkalatos kérdés a digitális marketingben

– Elképesztően jó volt tapasztalni, hogy a nevezettek és főleg a díjazottak mennyire éretten látják saját területüket – nyilatkozta Kovács Péter, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere. – Azt is fontosnak tartjuk, hogy legyenek a későbbiekben is hasonló megmérettetések, ahol nem csak összemérhetik tudásukat a hallgatók, hanem olyan kérdésekre, problémákra találhatnak válaszokat, melyek a szélesebb szakma számára is értékesek lehetnek.

 

Török Diána, a GroupM Akadémia vezetője elmondta: azért döntöttek a pályázat támogatása mellett, mert a cég utánpótlásfejlesztő programja, a GroupM Akadémia nagyon hasonló célokat követ.

 

– A friss gondolkodású, tehetséges (leendő) szakemberek piacra vonzása és szakmánkban tartása, a teljesítményük elismerése, a motiválásuk közös ügy, akárcsak az érdemi kapcsolat erősítése a felsőoktatással – tette hozzá a szakember. – A zsűrizés során a személyes kedvenceim azok a dolgozatok voltak, amelyek valós, saját projekteket dolgoztak fel, és nem pusztán a kommunikációs felszínt karcolgatták, hanem mélyebbre ástak a marketing, az üzletépítés szintjére.

 

Marco Grandi, az OMD managing directora elmondta: az IAB szakdolgozat projektje tökéletesen illeszkedik az OMD alap értékeibe mind talent management, mind pedig digitális fókusz szempontjából. Több, mint 15 éves múltra tekint vissza a hallgatók körében népszerű OMD Médiaverseny, melynek célja a fiatal tehetségek felkutatása és elindítása a szakmában. A megmérettetés után számos kolléga csatlakozott a céghez friss diplomával a kezében.

 

Az ügyvezető hozzátette: magas elvárásokkal tekintettek az IAB szakdolgozat versenye elé, és nem kellett csalódniuk, mert már ez első alkalommal erős mezőny gyűlt össze. Grandi szerint bátor és aktuálisan fontos témaválasztások, alapos kutatások, személyes interjúk a digitális világ elismert szereplőivel, szakmailag helytálló konklúziók jellemezték a pályázatokat.

 

Fotó: Polyák Attila

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb izgalmas találmányok nevezhetnek a Magyar Ipari Célgép Nagydíjra

A hazánkban megvalósuló külföldi ipari beruházások alapján számíthatunk arra, hogy a célgépgyártók iránti igény a közeljövőben nőni fog, és a már eddig is jelentős nemzetgazdasági szerepén nagyot fog lendíteni ez a szektor. Ebben segít a Magyar Ipari Célgép Nagydíj, amelyet idén immár negyedik alkalommal hirdetnek meg.

2024. február 22. 10:02

Még lehet jelentkezni a 6 millió forint összdíjazású ötletpályázatra

A nagy érdeklődésre való tekintettel február 27-ig meghosszabbítja Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című ötletpályázatának jelentkezési határidejét a Vodafone Magyarország Alapítvány. A szervezők továbbra is hangsúlyozzák: a diákoknak szóló, fenntarthatósági kérdéseket körüljáró versenyen való részvételhez programozással kapcsolatos külön tudás, előképzettség nem szükséges, annál inkább nyitottság, a digitális platformok iránti érdeklődés és kalandvágy.

2024. február 20. 19:22

Ismét várja korai fázisban lévő technológiai vállalkozások jelentkezését az OXO csoport

Az OXO csoport 2024-ben is várja korai fázisú, induló innovatív vállalkozások jelentkezését, melyek közül legalább kilenc ígéretes kezdeményezést fog beválogatni portfóliójába a következő két évben. Az ígéretes jelölteknek a Budapesti Értéktőzsdén is jelenlévő OXO Technologies Holding leányvállalata, az OXO Labs 25-70 millió forint összegű befektetést biztosít majd. A jelentkezés nyitva áll minden innovatív, korai fázisú vállalkozás előtt, de a cégcsoport kiemelt figyelmet fordít stratégiája szerint a társadalmi vagy környezeti kihívásokra adott innovatív technológiai megoldásokra.

2024. február 15. 17:43

Fiatalok számára hirdet 6 millió forint összdíjazású ötletpályázatot a Vodafone Alapítvány

A Vodafone Magyarország Alapítvány második alkalommal hirdette meg Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című ötletpályázatát, amelyre két korcsoportban várja a fiatalok jelentkezését. Az Alapítvány idén a fenntarthatóságot jelölte meg oktatási projektjei központi témájának, ennek megfelelően a pályázó csapatok 5, erre reflektáló kategóriában adhatják le ötleteiket. A szervezők hangsúlyozzák: a versenyen való részvételhez programozással kapcsolatos külön tudás, előképzettség nem szükséges, annál inkább nyitottság, a digitális platformok iránti érdeklődés és kalandvágy.

2024. január 24. 19:55

Ismét diákok tervezik a jövőt: indul a Megoldások a holnapért negyedik szezonja

A Samsung és az EdisonKids kreatív kihívása, a Megoldások a holnapért 2024-ben is várja a fiatalok ötleteit, amelyekkel újratervezhetik a jövőt. A nemzetközi sikereket elért, Samsung által indított Solve for Tomorrow alapjaira épülő program idén negyedik alkalommal indul hazánkban. A kezdeményezés egyedülálló lehetőséget biztosít arra, hogy a diákok – tanáraik és elismert szakemberek segítségével – alkotói műhelymunka keretében együtt gondolkodhassanak egy, az életüket, közösségüket érintő problémáról, és jövőformáló megoldásokat dolgozhassanak ki rájuk. A nyertes diákok, tanárok, valamint iskoláik összesen 6 millió forint értékben nyerhetnek Samsung készülékeket.

2024. január 22. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30