Meghiúsult számhordozási kérelem miatt bírságolt az NMHH

forrás: Prím Online, 2019. december 3. 14:12

Többszörösen is megalapozatlanul utasította el előfizetője számhordozási kérelmét a Magyar Telekom Nyrt., ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatót tízmillió forintos, vezető tisztségviselőjét pedig egymillió forintos bírság megfizetésére kötelezte. 

A Telekom előfizetője szeptemberben fordult a hírközlési hatósághoz, mert mobiltelefonszámát többszöri igénybejelentése ellenére sem sikerült áthordozni a Telekomtól a Vodafone Zrt.-hez. Az előfizető ezen kívül azt is kifogásolta, hogy a szolgáltató nem fizetett kötbért az elmaradt számhordozás miatt, és panaszait a szolgáltatók elutasították. 

 

Az általános felügyeleti eljárásban az NMHH megállapította, hogy a Telekom a hordozási igényeket két esetben is azért tagadta meg, mert az igénylő előfizető lakcímében a közterület neve a nyilvántartásában nem egyezett meg azzal, amit a Vodafone mint átvevő szolgáltató küldött: az hol Krúdy utca, hol Krúdy Gyula utca néven szerepelt. A Telekom annak ellenére utasította el az előfizetőt, hogy az utcanévtől eltekintve az összes többi, a Vodafone által küldött adat – név, telefonszám, irányítószám, település, közterület típusa, házszám – megegyezett a nyilvántartásában szereplőkkel, azaz az előfizetőt egyértelműen be lehetett azonosítani. 

 

Ezen kívül a Telekom a kérelmezőt bizonytalanságban hagyta azzal, hogy a panaszaira nem adott megfelelő és megalapozott választ, valamint az előírások ellenére kötbért sem fizetett neki. Az elkövetett jogsértések miatt az NMHH a szolgáltatóval szemben tízmillió forint, a jogsértés ismételtsége miatt pedig a cég vezető tisztségviselőjével szemben egymillió forint bírságot szabott ki, és a Telekomot jogkövető magatartásra kötelezte.

 

A döntés nem végleges, az ellen a Telekom fellebbezést nyújtott be. 

 

A kötbér nem kompenzáció

A Telekomnak minden egyes, jogsértésből adódó sikertelen számhordozási kísérlet után kötbért kellett volna fizetnie az előfizetőnek. Ilyenkor az a megfelelő eljárás, hogy a szolgáltató tájékoztatja az előfizetőt arról, hogy miért jogosult a kötbérre, és az összeg feltüntetése mellett úgy kell részleteznie annak kiszámítását is, hogy az előfizető is ellenőrizni tudja, helyes-e az összeg. Mivel a Telekom tagadta, hogy jogtalanul járt el az előfizetővel szemben, így kötbért sem fizetett. A szolgáltató ehelyett „a kellemetlenségek miatt” jóváírást ajánlott fel az előfizetőnek, ami egyrészt azért szabálytalan, mert a kötbért automatikusan, az előfizető kérése nélkül kellett volna kifizetnie, másrészt a jóváírással nem ismerte el a jogtalan eljárást.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megvan az év digitális tanári csapata

Negyedik alkalommal adta át az egymillió forint alapítványi támogatással járó Az Év Középiskolai Digitalizációs Tanári Csapata díjat a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ). A díjra magyarországi középfokú oktatási intézmények pályázhattak – és rekordszámban pályáztak is.

2019. december 6. 16:49

Változás a Magyar Telekom felsővezetésében

A Magyar Telekom bejelenti, hogy Szabó János gazdasági vezérigazgató-helyettes saját kezdeményezésére távozik a Társaságtól 2020. február 29-i hatállyal. Utódja 2020. március 1-i hatállyal Darja Dodonova, a Deutsche Telekom európai szegmensének jelenlegi műszaki kontrolling vezetője lesz.

2019. december 6. 15:06

Már bérletet is lehet vásárolni a MÁV mobilalkalmazás segítségével

A MÁV-START újabb fejlesztésének köszönhetően a menetjegyeken kívül már bérletet is lehet váltani a MÁV applikáción keresztül. Az új funkció kezdetben azok számára lesz elérhető, akiknek Android operációs rendszert futtat okoseszköze; az iOS-t használók pedig várhatóan február 15-től vehetik igénybe az új szolgáltatást.

2019. december 6. 11:57

Új megoldás a senior szűkében lévő szoftverfejlesztő cégeknek

Az informatikushiány ellenére a pályakezdő fejlesztők elhelyezkedését is nehezíti, hogy a cégek sokszor már egy belépő pozíció esetén is elvárják a tapasztalatot. A programozókat képző Green Fox Academy belső fejlesztési ügynökségében, a Húliban a frissen végzettek már az álláskeresés idején valós projekteken dolgozhatnak, jelenleg többek között a Twitter ex engineering managere számára fejlesztenek. A Húli új együttműködési konstrukciója emellett a vállalatok egyik legfőbb toborzási kihívására is választ ad.

2019. december 6. 09:13

Meghirdették a 2019. évi Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot

A Magyar Innovációs Szövetség, az ITM-mel és az NKFIH-val együtt, keresi azokat a gazdasági társaságokat, ill. szervezeteket, melyek 2019-ben kiemelkedő innovációs tevékenységgel, jelentős üzleti hasznot értek el. Az Országházban, nagy nyilvánosság előtt átnyújtandó Innovációs Nagydíjra és további hét innovációs díjra, 2020. február 12-ig lehet jelentkezni.

2019. december 5. 20:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07
online sportfogadás