Az ABB robotjai növelik az automatizálás részarányát a napenergia-iparban

forrás: Prím Online, 2021. június 10. 09:55

Az ABB robotjai segítségével a fenntartható szolártechnológia fejlesztésével foglalkozó svéd Absolicon 6 percenként tud legyártani egy napkollektort, így technológiája költséghatékony alternatívát nyújt a hagyományos fűtéstechnológiával szemben. 

A fenntartható társadalomra való áttérés és az erőforrások megőrzése érdekében a napkollektorok gyártásának precíznek, nagy hatékonyságúnak és költséghatékonynak kell lennie. Ennek elérésére az Absolicon és az ABB kifejlesztette a világ egyetlen, teljes körű megoldását a koncentrált napkollektorok tömeggyártására az Absolicon svédországi Härnösandban lévő gyárában.   

 

Az automatizálás mértékének emelése jelentősen növelte a termelékenységet. Az Absolicon robotizált gyártósorán jelenleg az ABB két robotját alkalmazzák. Szemben a korábban alkalmazott kézi gyártási módszerekkel, amelyekkel naponta három napkollektort tudtak készíteni, a robotizált gyártósoron hat percenként készül el egy napkollektor.   

 

„Az automatizált gyártási folyamat kidolgozása nagy lökést ad a globális üzleti tevékenységünknek, mivel radikálisan csökkenti a napkollektorok árát, miközben azokat folyamatosan magas minőségi követelmények szerint tudjuk gyártani.  Az ABB robotjaival elérhető termelékenység eredményeként a napenergiát most először tudjuk árban versenyképessé tenni a hagyományos ipari fűtéssel,” – nyilatkozta Joakim Byström, az Absolicon vezérigazgatója. „Az új, automatizált gyártósorunkon hat perc szükséges egy komplett napkollektor előállításához, így a továbbra is a munkaigényes kézi gyártási folyamatra építő versenytársainkhoz képest kedvezőbb helyzetben vagyunk, mivel a gyártási folyamathoz már csak öt dolgozót és két robotot alkalmazunk, a szükséges alkatrészek számát pedig a töredékére csökkentettük.”    

 

 

Az Absolicon 20 éve foglalkozik fenntartható szolártechnológia fejlesztésével. A vállalat a kategóriájában a legjobb hatásfokot kínáló parabolikus napkollektorokat gyártja, amelyekkel hőt és maximum 160 fokra hevített gőzt lehet előállítani az ipari vállalatok és távfűtőhálózatok számára.       

 

 „Örülünk, hogy az ABB robotikai megoldásaival az Absolicon javítani tudja a gyártósorának a termelékenységét, a költséghatékonyságát és a termék minőségét, ami lehetővé teszi számukra, hogy versenyképes áron hozzanak forgalomba megújuló energetikai terméket,” – mondta Sami Atiya az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás üzletágának vezetője. „A robotikai megoldásaink, amelyek segítségével az Absoliconnál a gyártás sebességét a napi három kollektorról a hat percenként egy napkollektorra sikerült növelni, kulcsszerepet játszanak a fenntartható technológia globális elterjedésének felgyorsításában, biztosítva, hogy az Absolicon gyártási partnerei képesek legyenek magas minőségi követelményeknek megfelelő napkollektorokat gyártani világszerte.”    

 

„A célunk az, hogy lehetővé tegyük a napkollektorok költséghatékony tömeggyártását az egész világon, és közvetlenül a napsugárzásból állítsunk elő hőenergiát,” – tette hozzá Byström. „Az ABB-vel az automatizált gyártási folyamat kidolgozására irányuló közös munkánk kulcstényezőnek számít a távoli célkitűzésünk elérésében, egyben az ABB globális szervizhálózata nagyon értékes erőforrást jelent majd az új ügyfeleink számára, ahogy világszerte bevezetjük a piacra az automatizált gyártósorunkat.”   

 

A projekt következő fázisában komplett robotizált gyártósorokat szállítanak a világszerte működő gyártópartnereknek. Az ABB és az Absolicon abban is megállapodott, hogy a jövőben együttműködnek a robotizált gyártósor fejlesztése, globális értékesítése és piaci bevezetése terén is.   

     

Az első gyártósort már le is szállították az egyik kínai partner számára. A robotizált gyártósorok beszerzésére vonatkozó keretszerződést már több országban, különféle vállalatokkal sikerült megkötni. E szerződések szerint az ABB szállítja majd a robotokat a gyártósorokhoz.   

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2022 is az e-kereskedelem éve lesz

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

2022. január 26. 19:24

Lehet-e 2022 az egyensúlykeresés éve?

A 2016-ban alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár hatodik éve foglalja össze azt, hogy mi várható a marketingkommunikáció területén az előttünk álló esztendőben. Meghatározó hazai marketing és kommunikációs döntéshozók nyilatkoznak arról, hogy az elhúzódó járvány és annak gazdaságba begyűrűző hatásai hogyan jelentkeznek a fogyasztói motivációkban, az üzleti és marketingfolyamatokban, az ügyfélélményben, illetve a média és eszközhasználat területén.

2022. január 26. 13:45

Együttműködési megállapodás a CETIN Hungary és a Széchenyi István Egyetem között

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a CETIN Hungary Zrt. és a győri Széchenyi István Egyetem. A komplex partnerség keretében a CETIN mobilkommunikációs eszközöket adományoz az egyetemnek, hogy a hallgatók testközelből ismerkedhessenek és kísérletezhessenek napjaink mobiltávközlési berendezéseivel, emellett részt vesz a felsőoktatási intézmény távközlési-informatikai elméleti és gyakorlati oktatásában. A vállalat és az egyetem közös kutatás-fejlesztési projekteket is tervez a mobilkommunikációs hálózatok innovatív hasznosítására: a megállapodás értelmében a felek együttműködnek a mobilhálózatok, az 5G hálózatok és az 5G-alapú szolgáltatások fejlesztésében.

2022. január 26. 11:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58