Európa összefogott: 4 millióan az újrahasznosításért
Az első ”ON THE GO” újrahasznosítási kampány az „Every Can Counts” szervezésében egyidejűleg 16 országban hívta fel a figyelmet az italos dobozok újrahasznosításának fontosságára, melynek aktualitását a Környezetvédelmi Világnap adta.
A kezdeményezés több mint 4 millió embert ért el Európában. Az aktivisták egyidőben 19 helyszínen, köztük Siófokon tűntek fel június első hétvégéjén. Színes táskáikkal járták a parkokat és a forgalmas városi tereket, hogy felhívják a figyelmet a hulladék helyes feldolgozásának fontosságára és ezáltal az örökös körforgásra a gazdaságban. A lelkes résztvevők egy online kérdőívet is kitölthettek, amelynek eredményeit a jövőben a köztereinket elöntő szemét elleni küzdelemben hasznosíthatunk.
Európa döntött: végtelenül újrahasznosítható csomagolást szeretnénk
Európa-szerte több mint nyolcezren töltötték ki azt a felmérést, amelyből kiderült, hogy a válaszadók 96 százaléka számára kiemelten fontos küldetés a környezet megóvása. Azonban csak a megkérdezettek 40 százaléka hasznosítja újra az italos dobozait amikor úton van, míg 60 százalékuk úgy véli, több szelektívgyűjtőre lenne szükség kültéren is. Arra a kérdésre, hogy melyek a kulcsfontosságú kritériumai a fenntarthatóbb csomagolásnak a többség úgy válaszolt: a termék készüljön 100 százalékban újrahasznosítható anyagból, legyen végtelenszer felhasználható, és hogy mindez Európán belül történjen. Az újrahasznosítási szokásokat felmérő online kérdőív kitöltése mellett a közösségi média követői kipróbálhattak egy játékos AR-filtert is az Instagramon.
A European Recycling Tour 2021 állomásai: Ausztria, Belgium, Csehország Franciaország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Montenegró, Hollandia, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovénia, Spanyolország és az Egyesült Királyság.
Európa szeme Siófokra szegeződött
Hazánkban a siófoki Aranypart adott otthont a European Recycling Tour 2021-nek. A város örömmel biztosított helyszínt az eseménysorozat magyarországi állomásának, hiszen Siófoknak kiemelten fontos a fenntarthatóság, azon belül pedig a fenntartható turizmus népszerűsítése, hiszen a nyári melegben a turisták rengeteg aludobozos terméket fogyasztanak el.
Siófokon már egy nappal a nemzetközi indulás előtt, június 4-én kezdetét vette a színes hátizsákos aktivisták ténykedése, akik a hétvége során ellepték a „Nyár Fővárosának” legismertebb strandját, hogy felhívják a járókelők és a strandolók figyelmét az alu-italosdobozok újrahasznosításának fontosságára. A vízparton hat, nemzetközileg is jegyzett kortárs magyar művész aludoboz-inspirálta installációit is megtekinthették az arra járók. Szabó Ágnes, Verebics Ágnes, Void, Orosz Richárd, Balogh Attila és Németh Zoltán, MNU alkotásai nagyon népszerűek voltak a siófokiak körében.
„Az alumínium dobozok megfelelnek minden, fenntartható csomagolással kapcsolatos követelménynek, amire a kutatásban résztvevők is felhívták a figyelmet. Az is világos azonban, hogy nagyobb odafigyelésre van szükség minden részről ahhoz, hogy útközben is a megfelelő gyűjtőbe kerüljenek az aludobozok” – mondta David Van Heuverswyn, az Every Can Counts Europe igazgatója. „Ez a látványos akció Európa-szerte sikeresen közvetítette azt az üzenetet, hogy közösen képesek vagyunk megvalósítani egy valóban körforgáson alapuló gazdaságot. És ha el akarjunk érni a célunkat, hogy 100 százalékos legyen az újrahasznosítás egész Európában, akkor mindenkire szükség lesz, a fém csomagolóipartól, a nemzetközi döntéshozókon és a helyi hatóságon át a márkákig és fogyasztókig” – tette hozzá.
Addig is, #KeepTheCycleGoing azzal, hogy mindig a megfelelő gyűjtőbe tesszük a fém hulladékot!
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Aláírta első fenntarthatósághoz kötött hitelszerződését a Raben Group
- Az Oracle vállalta, hogy 2025-re világszerte megújuló energiára vált
- Így csökkenthetik CO2-kibocsátásukat a vállalatok
- Az élénkülő verseny miatt gyors ütemben terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás
- A digitális és a fenntarthatósági befektetések munkahelyek millióival bővíthetik az európai gazdaságot 2030-ig
- A világ legnagyobb üzleti hálózatát hozza létre az SAP
- SpaceLogic-kal lehetnek zöldek és intelligensek a jövő épületei
- Hadat üzent a CO2-kibocsátásnak a Schneider Electric
- Beszáll a Föld Órája akcióba a Schneider Electric
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.