A Fujitsu élen jár a munkavégzés átalakításában

forrás: Prím Online, 2021. november 16. 17:05

A Fujitsu a vezetők között kapott helyet a piacvezető globális technológiai kutató- és tanácsadócég, az Information Services Group (ISG) ISG Provider Lens: Jelentés a munka jövőjéről — Szolgáltatások és megoldások című 2021-es jelentésében. 

Az ISG jelentés szerint a Fujitsu Ausztráliában, Németországban, Skandináviában és az Egyesült Királyságban több területen is vezető pozícióval rendelkezik: a munkahelyi stratégiát átalakító szolgáltatások; a menedzselt digitális munkahelymegoldások – nagy ügyfelek; és a munkavállalói élményt támogató menedzselt szolgáltatások szegmensében.

 

Andy Davis, a Fujitsu Work Life Shift stratégiáért felelős globális vezetője elmondta: „A Fujitsu vezető pozícióját bizonyító ISG-jelentés nem is készülhetett volna jobbkor. A szervezetek többsége világszerte most gondolja át, mit is ért pontosan munka alatt, és hogyan tudja magához vonzani és megtartani a legtehetségesebb munkatársakat, hogy nála teremtsenek hozzáadott értéket. A technológia emberközpontú bevezetésével befogadóbb és fenntarthatóbb munkaerőt hozhatunk létre. Az ISG egyértelműen vezető partnerként határozza meg a Fujitsut azon szervezetek számára, amelyek a dolgozói és ügyfélélményre összpontosítva szeretnék átalakítani a munkahelyet.” 

 

 

Az ISG módszertana a szállítókat ügyfélarchetípusokhoz rendelve vizsgálja a szállítói képességeket

Az ISG módszertanának fontos és gyakorlatias lépése, hogy a szállítókat ügyfélarchetípusokhoz rendelve* „párosítja egymással az ügyfelek követelményeit és a szállítók ismert képességeit”. Ennek alapján az ISG megállapította, hogy a Fujitsu a munka világának két kritikus archetípusa szempontjából rendelkezik vezető pozícióval: 

•  „Munkahelyátalakító” (Workplace Transformer) – az ISG szerint a Fujitsu jól ki tudja szolgálni azokat az ügyfeleket, akik „készek végponttól végpontig terjedő folyamat részeként, nagyszabású változtatásokat végrehajtani”. Az ehhez az archetípushoz tartozó ügyfelek „egy központi átalakítási programban gondolkoznak, amely a fizikai, a digitális és a humán munkahelyet egyaránt lefedi, nem csak ezeket külön-külön, vagy egy tényezőre összpontosítva... Észszerűsíteni szeretnék az ingatlangazdálkodást, helyi szakértők segítségével globalizálni kívánják a munkahelyeket, reziliens ellátási láncok kialakítására törekszenek, és rendkívül agilis munkavégzési módszereket biztosítanak felhasználóik számára”.

•  Az „Élményközpontú” (Experience Evangelist) a másik olyan archetípus, amelynél az ISG különösen erősnek tartja a Fujitsut. Ez azoknál a szervezeteknél releváns, ahol „az alaptevékenységet a belső és külső ügyfelek viszonylatában végző” munkavállalókat állítják a középpontba. Az ilyen környezetben az új technológiákra a munka-magánélet egyensúly pozitív befolyásolása, a rugalmas munkavégzés és a hatékonyabb kommunikáció és együttműködés támogatása érdekében van szükség. Az ISG jelentés szerint az ennek az archetípusnak megfelelő szervezetek „készek újragondolni, hogyan tudják munkatársaik globálisan kiszolgálni az ügyfeleket, feladva a helyi szolgáltatásnyújtási modellt”. 

 

Az ISG jelentésében azok a szolgáltatók tekinthetők vezetőknek, akik bizonyítottan vonzó portfólióval rendelkeznek, és kiemelkedően versenyképesek. Az áhított vezető pozíció megszerzéséhez a szolgáltatóknak erős stratégiával és jövőképpel alátámasztott, esettanulmányokkal bizonyított kompetenciákkal kell rendelkezniük az innováció, az irányítás, a stabilitás, az ökoszisztéma és az üzleti modell terén.

 

__________________

* Az ISG archetípus-jelentései összességében vizsgálják az outsourcing érettségét, azonosítva a vásárlási viselkedés változásait a keresleti oldalon, és megfeleltetve őket a kínálati oldal fejlődő képességeinek. A szolgáltatóvállalatok globális képességein alapuló ISG Provider Lens archetípus-jelentés összefoglalja a szolgáltatók egymáshoz viszonyított képességeit, és azt, milyen mértékben tudják kielégíteni a nagyvállalati vásárlók gyakori kategóriáinak (archetípusainak) igényeit. Mindegyik archetípushoz egyedi üzleti és technológiai szükségletek és kihívások tartoznak.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken

A DreamJobs állásportál friss kutatása szerint a magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére. Kiderült, hogy minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több ilyen módszer áll a dolgozók rendelkezésére, annál vonzóbbá válik a munkahelyük. A digitális felületek használata alig okoz gondot a mindennapokban, ráadásul összetartóbb és gyorsabban dolgozó csapatok alakultak ki alkalmazásukkal. Az egyéni tapasztalatokban is jól teljesítenek az internetes megoldások; úgy a munkavégzés hatékonyságában, mint a személyes kapcsolatok és bizalom kialakításában.

2022. július 1. 15:19

A webáruházak sikere múlhat a futárcégen

Mivel a vásárlók számára a szállítás gyorsasága és a biztonság egyaránt fontos szempontok az online vásárlásnál, a webáruházak sikerében meghatározó lehet, hogy milyen futárszolgálatot választanak. A több ezer hazai webáruházzal dolgozó Packeta szakemberei hét pontban foglalták össze, mire érdemes figyelnie egy online kereskedőnek az automatahálózattól a mobilapplikációig.

2022. július 1. 13:55

Egyszerűbbé válik a magyar cégek számára Angliába utalni

A Brexit után a magyar vállalatoknak is nehezebb lett az Egyesült Királysággal történő kereskedelem nem csupán logisztikai, hanem pénzügyi szempontból is. Pedig az EU-ból való kilépés ellenére jelentősen élénkült a két ország közötti gazdasági kapcsolat, ahogy megnőtt a pénzügyi átutalások volumene is. 2021-re 3,61 milliárd fontra nőtt a hazai cégek exportja, és 1,52 milliárd fontra nőtt a szigetországból érkező import volumene. 

2022. július 1. 12:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24