Nem mernek hosszú távra tervezni a fogyasztási cikkek gyártói

forrás: Prím Online, 2022. február 4. 18:42

Már csak rövid távra terveznek a fogyasztási cikkeket előállító vállalatok, hogy követni tudják a vevők hirtelen és kiszámíthatatlanul változó igényeit - mutat rá az EY és az MIT közös, 370 iparági vezető bevonásával készült nemzetközi kutatása. 

Az FMCG piac szereplői a korábbi 5 év helyett ma már maximum 2 évre előre tudnak tervezni. Ennek elsődleges oka, hogy vevőik az online értékelések és a közösségi média influenszerek posztjai alapján szempillantás alatt változtathatják meg egy-egy termékről kialakított véleményüket, és ez látványosan kihat a vásárlási szokásaikra is. 

 

Az EY elemzése szerint a rugalmasság minden szinten kulcsfontosságúvá válik, legyen szó a beszerzési forrásokról, az értékesítési csatornákról vagy a gyártásról. Az eredményesség fenntartásához vagy akár növeléséhez pedig kritikus fontosságú lesz a boltok gyorsasága. „Mennyi idő alatt tudják begyűjteni és feldolgozni a vásárlások során keletkező információt? Milyen gyorsan tudnak az alapján fejleszteni és akár új termékekkel piacra kerülni?” – mondja László Roland, az EY Üzleti Tanácsadással foglalkozó területének associate partnere, aki szerint érdemes tanácsadóhoz fordulnia annak a vezetőnek, aki ma ezekre a kérdésekre nem tud válaszolni. 

 

facebook.com/EYinHungary

 

Nem meglepő, hogy szinte minden felsővezető (98%) kiemelten kezeli a működési folyamatok átalakítását. A következő 5 évben a döntéshozók többsége elsősorban új értékesítési csatornák indításával (56%) vagy piaci terjeszkedéssel (54%) biztosítaná a szervezet jövőbeni sikerét. 

 

„A cégvezetők keresik a jövőbiztos stratégiát, nincs azonban egy, mindenki számára megfelelő megoldás. Ebben a kiszámíthatatlan piaci környezetben egyénre szabott működési modellt kell kidolgozni és azt folyamatosan felülvizsgálni” – tette hozzá a szakértő. 

 

A feladat komplexitását mutatja, hogy az EY Operating Model Transformation megoldása öt szempontból is vizsgálja fenntartható-e egy cég működési modellje. Ebbe beletartozik a dinamikus operáció, a digitalizáció, a toborzás rugalmassága, az innovációs képességek és a hosszú távú értékteremtés is.

 

A válaszadók többsége (62%) nagy lehetőséget lát a fogyasztók közvetlen elérését biztosító technológiák, mint például a webshopok vagy a mobilalkalmazások felhasználásában, és felismerték a vásárlási adatokból nyerhető információk fontosságát is. A döntéshozók leginkább a mesterséges intelligencián és a gépi tanuláson (49%), valamint az 5G hálózaton és a dolgok internetén (IoT) alapuló digitális megoldásokban (37%) látják a siker kulcsát. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan érdemes optimalizálni az agrárvállalatok energiafelhasználását?

Nemcsak a takarmányra igaz, hogy az a legolcsóbb, amit mi magunk termelünk meg, ugyanez érvényes a villamos energia előállítására is. A napelem-beruházás az agrárszektorban rövid távon megtérül, főként hogy a jövőben pályázati forrásokkal is lehet majd számolni, amelyekre már most érdemes felkészülni. 

2023. január 30. 19:44

Jelentős forgalomnövekedés a Candy Hoover Hungary-nél

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover Hungary Kft. 2022-es évet összefoglaló előzetes számaiból. Még nincsenek meg a végleges adatok, ám az bizonyos, hogy a vállalat tavaly százalékban kifejezve kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el.  

2023. január 30. 14:59

Történetének legnagyobb árbevételét érte el az LG Electronics 2022-ben

Az LG Electronics (LG) 2022-ben az egy évvel korábbit 12,9 százalékkal meghaladó, 83,5 ezer milliárd von konszolidált árbevétel mellett 3,6 ezer milliárd von üzemi nyereséget ért el. 

2023. január 30. 10:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. január 27. 09:47

Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját

2023. január 26. 14:02

Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje

2023. január 16. 18:51

A Bullitt műholdas szolgáltatása lefedettlenség esetén is biztosítja az üzenetküldést

2023. január 9. 15:46