Fizetett találatok állnak az online reklámpiac fellendülése mögött

Tóth Kristóf, 2003. július 30. 20:59
A szponzorált keresések, vagy más néven fizetett találatok szegmensének 50 százalékos növekedése áll az online hirdetési piac fellendülése mögött, közölte a Jupiter Research piackutató cég szerdán.
A piackutató cég szerint az online reklámpiac 6,3 milliárd dolláros éves összbevételéből a fizetett találatok mintegy 1,6 milliárd dollárt fognak kitenni az idei évben. A képernyőn megjelenő "hagyományos" online hirdetések mintegy 3 milliárd dollár összbevételt fognak eredményezni 2003-ban.

A fizetett találatok jelentősen megnövelték az olyan társaságok bevételeit, mint a Google, és az Overture Services. Ezen üzleti modellben a hirdetők azért fizetnek, hogy bizonyos keresési kifejezések esetén a találatok mellett a társaság hirdetése is megjelenjen a keresőben. Szakértők szerint a megoldás előnye, hogy a hirdetők csak akkor fizetnek a hirdetés megjelenéséért, ha a felhasználó rákattintott arra.

"A fizetett találatok hatása jelentősen túlmutat a bevételtöbbleten. A szereplők, valamint a keresési taktikák és technológiák állnak az olyan digitális marketing trendek mögött, mint a dinamikus díjszabás, és a célzott reklámozás" - mondta Gary Stein, a Jupiter Research egyik elemzője.

Az online hirdetési piac összességében 10 százalékkal fog növekedni 2003-ban, állítja a Jupiter. 2008-ra az üzletág éves bevétele eléri a 14,8 milliárd dollárt. A Jupiter szerint a képernyőn megjelenő online hirdetések szegmense a jövő évtől szintén növekedést fog mutatni: A társaság 2004-ben több, mint 15 százalékos, 2005-ben és 2006-ban pedig 20 százalék fölötti éves növekedést vár.

Emberi Jogi díjra jelölték a magyar HBO új dokumentumfilmjét

A 25. Szarajevói Filmfesztiválon debütál Bársony Katalin dokumentumfilmje, az HBO gyártásában készült Csillagfény távolság, amely versenybe száll a Szarajevó Szíve díjért (Heart of Sarajevo).

2019. augusztus 17. 12:10

Az LG és a LUMI izgalmas jövőképet mutat be a 2019-es IFA-n

Szándéknyilatkozatot írt alá az LG Electronics (LG) és az IoT- és okosotthon-megoldásokat kínáló LUMI United Technology. A két vállalat célja egy olyan ökoszisztéma létrehozása, amely az eszközök alapszintű irányításán túlmutatva még teljesebb otthoni IoT-környezetet biztosít a felhasználók számára. Az együttműködés olyan intelligens szenzorokat alkalmazó innovációk kifejlesztésére fókuszál majd, amelyek képesek észlelni a beltéri környezet jellemzőit, például a páratartalom és a hőmérséklet változását vagy az ajtók mozgását.

2019. augusztus 17. 09:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás