IHM: a Közháló program meghirdetése
A Közháló nem egy új hálózat kiépítése állami beruházás formájában, hanem a piaci szereplők szolgáltatásainak igénybevétele. Az IHM tervei szerint a Közháló program folyamatosan, több egymásra épülő fázisban valósul meg. A most meghirdetett öt, valamint a jövő héten meghirdetendő további két közbeszerzés az első fázishoz tartozó feladatok megvalósítására szolgál.
A Közháló első fázisában 7300 végpontot érünk el, és ugyancsak ebben a szakaszban valósulnak meg az alap infrastruktúra meghatározó részei, valamint az ehhez kapcsolódó hálózatfelügyeleti, ügyfélszolgálati, és internet szolgáltatások.
Valamennyi közbeszerzési eljárás nyilvános meghirdetésre kerül. A részterületek belső összefüggései és a beszerezni kívánt szolgáltatások körének nagyfokú bonyolultsága miatt öt esetben fenn kellett tartanunk a tárgyalás lehetőségét, de ezekben az eljárásokban is teljes körűen biztosított a közbeszerzési szabályok maradéktalan betartása. A beszerzések legfontosabb szempontjai a megbízható, biztonságos szolgáltatás és a közpénzek hatékony felhasználása. Az egyes eljárások az alábbi termékek és szolgáltatások beszerzésére irányulnak:
ˇ Gerinchálózati szolgáltatás biztosítása, (tárgyalásos eljárás)
ˇ Elérési szolgáltatás biztosítása a gerinchálózati csomópontoktól a kijelölt szolgáltatás hozzáférési pontig földfelszíni technológiával, (Nem VSAT) (tárgyalásos eljárás)
ˇ Elérési szolgáltatás biztosítása VSAT technológiával a gerinchálózat kommunikációs központjából a kijelölt szolgáltatás hozzáférési pontokra, (nyílt eljárás)
ˇ Adatkommunikációs berendezések szállítása, telepítése és karbantartása a szolgáltatás hozzáférési pontokra, (nyílt eljárás)
ˇ Internet szolgáltatás biztosítása a Sulinet szolgáltatás hozzáférési pont számára valamint ügyfélszolgálati és Internet laboratórium távfelügyeleti szolgáltatás biztosítása a Sulinet szolgáltatás hozzáférési pontok felhasználói számára, (tárgyalásos eljárás)
ˇ Internet szolgáltatás biztosítása a nem Sulinet alhálóhoz tartozó szolgáltatás hozzáférési pontok számára valamint ügyfélszolgálati szolgáltatás biztosítása a nem Sulinet alhálóhoz tartozó szolgáltatás hozzáférési pontok felhasználói számára, (tárgyalásos eljárás)
ˇ Hálózat felügyeleti szolgáltatás biztosítása a hálózat távközlési és adatátviteli infrastruktúrájára vonatkozóan valamint projekt menedzsment és üzemeltetés felügyeleti szolgáltatás biztosítása (tárgyalásos eljárás).
Az IHM létrehozta az Információs Társadalom Koordinációs Tárcaközi Bizottság (ITKTB) Közháló Albizottságát, melyben egyeztet a társtárcákkal. Az IHM az Oktatási Minisztérium (OM) között már létrejött az első fázis megvalósítására vonatkozó megállapodás. Ennek eredményeként a Sulinetes végpontok beszerzési és működtetési költségét az IHM és az OM közösen viseli. Az első fázis részeként megvalósuló többi végpont esetében a költségeket az IHM állja.
A most indított közbeszerzésekre az IHM és az OM három év alatt várhatóan több milliárd forintot fordít. A Közháló első fázisában (lépcsőzetes kiépítéssel) mintegy 5,000 Sulinetes végpont, illetve 2,300 további végpont kerül bekötésre. Ez utóbbiak kiválasztásának egyik fő szempontja volt, hogy a végpontok lehetőleg a hátrányos helyzetű területeken valósuljanak meg. A megvalósuló végpontok magas száma lehetővé teszi, hogy a vállalkozási alapon létrejövő szolgáltatási rendszer lényegesen kedvezőbb árakon üzemeljen, valamint azt, hogy a szolgáltatás olyan végpontokhoz is eljusson, amelyekhez a szolgáltatást a kisebb végpontszám esetén nem lehetne gazdaságosan biztosítani.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmatlanság miatt felfüggesztették a személyügyi rendszer pályázatot
- Közbeszerzési eljárás kormányzati információs rendszerre
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
- Kovács Kálmán: a hatékony állam alapja az elektronikus ügyintézés
- Hírközlési Piaci Információs Rendszer
- E-kormányzat: manchesteri határozat az átláthatóságról és a nyíltságról
- Az informatikai fejlesztéseket kiemelten támogatja a jövő évi költségvetés
- Az Országgyűlés elfogadta az elektronikus információszabadságról szóló törvényt
- Új hírközlési szolgáltatás az IHM honlapján
- Mezőfalván átadták a 6000. Közháló-végpontot
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
Verhetetlen árcédulával érkeznek az új E1N irodai monitorok
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Az ügyfélelégedettség megőrzésére hívta fel a figyelmet a KPMG
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.