Kattintókönyv: vidám internetkönyv nem csak kezdőknek
Szeptemberben jelenik meg az Axelero Internet támogatásával, a Print-X
kiadó gondozásában Pohly Ferenc Kattintókönyv című kötete, amelyet a
szerző múzsakönyvként, a kiadó mesélős tanítókönyvként jellemez.
Mindkét meghatározás arra utal, hogy a kötet elsősorban azoknak szól,
akik eddig a látnokok és mérnökök gerjesztette technomítosz miatt
óvakodtak szorosabb ismeretséget kötni a Világhálóval. A szerző szerint
nem az az érdekes, hogyan működik a háló, hanem hogy mit kínál azoknak,
akik nem szakcikkekkel kelnek és fekszenek.
A Kattintókönyv nem arról szól, hogyan kell kattintani, hanem hogy mire és főként miért? Miért mondják, hogy az interneten minden megtalálható – és ha valóban megtalálható, hát hogyan? Mi hajtja a magánweboldalak készítőit pénzzel meg nem fizetett munkájukban? Miért teszi közzé az FBI az összes UFO-észlelés dokumentumát a weben? Miért jó a netpolgárnak, ha figyeli a Nagy Testvér? Lehet-e csajozni, pasizni a hálózaton? És magánembereknek Dávidként legyőzni a Góliát Rt.-t? Mitől tart, aki nem adja meg bankkártyája számát a webáruházban és vajon tényleg van-e félnivalója? Mekkora baj az online pornó és a zenelopás? Főképpen pedig: miért kapta társadalmunk az "információs" állandó jelzőt?
"A mai magyar internetpiac összes szereplőjének közös érdeke, hogy minél többen vallhassák magukat hálópolgárnak, avagy netizennek" – mondta Drajkó László, az Axelero Internet vezérigazgatója. "Az internetezők számának növekedését elsősorban társadalmi méretű ismeretterjesztéstől és igény felkeltéstől várjuk, s ez a könyv megmutatja, hogy még mi mindenben nyújt segítséget az Internet a mindennapokban – ezért állt az Axelero Internet a Kattintókönyv mögé. Céljaink között szerepel, hogy egyre több olyan projektet támogassunk, vagy indítsunk, amely elősegíti az internet széleskörű terjedését, az információs társadalom épülését."
Pohly Ferenc jelenleg az Axelero Internet szakértője, – korábban sajtófőnöke – pályáját programozóként, illetve ezzel párhuzamosan a Magyar Narancs újságírójaként kezdte. Az internetvállalat megalakítását előkészítő munkában már szakértőként működött közre, s munkája azóta is a legnagyobb hazai internetszolgáltatóhoz köti: az [origo], a MatávNet és az Axelero Internet létrejöttében egyaránt fontos szerepet vállalt a kommunikáció és PR területén. A Kattintókönyv esetében is az Axeleróval közös szándék vezérelte: az internet megismertetésén, új szempontú bemutatásán keresztül a hazai piac, azaz a felhasználók számának bővítése, a Háló használatának elterjesztése volt a cél.
Kapcsolódó cikkek
- A Lausanne-i Könyvtár a Google-on
- MEK: webtér-archiválás és képadatbázis az elektronikus könyvtár tervei között
- Európai digitális könyvtár magyar részvétellel
- Megjelent az első magyar nyelvű iLife könyv
- Több mint 300 informatikai szakkönyv a Mercator Stúdiónál
- A számítógép és az agy: 34 év után újra megjelent Neumann utolsó munkája
- Mit érdemes a fotósnak olvasnia?
- Microsoft online könyvkereső
- Biztonságtechnikai kézikönyv
- A Google hivatalosan beindította könyvletöltő szolgáltatását
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.