Kattintókönyv: vidám internetkönyv nem csak kezdőknek

forrás Prim Online, 2003. szeptember 23. 18:28

Szeptemberben jelenik meg az Axelero Internet támogatásával, a Print-X
kiadó gondozásában Pohly Ferenc Kattintókönyv című kötete, amelyet a
szerző múzsakönyvként, a kiadó mesélős tanítókönyvként jellemez.
Mindkét meghatározás arra utal, hogy a kötet elsősorban azoknak szól,
akik eddig a látnokok és mérnökök gerjesztette technomítosz miatt
óvakodtak szorosabb ismeretséget kötni a Világhálóval. A szerző szerint
nem az az érdekes, hogyan működik a háló, hanem hogy mit kínál azoknak,
akik nem szakcikkekkel kelnek és fekszenek.
Az internetezők többsége csak a net legszűkebb szeletét használja – a Kattintókönyv őket is igyekszik új területekre, vagy akár egy új életstratégia felé kalauzolni. Az egyes webes tartalomterületek bemutatása mellett a szerző azt a kérdést is megválaszolja, vajon hol lakik a weboldal? Mindehhez személyes, sztorizós hangvéte, a műszaki szlenget kerülni igyekvő magyarázatok és mulatságos hasonlatok sora társul.

A Kattintókönyv nem arról szól, hogyan kell kattintani, hanem hogy mire és főként miért? Miért mondják, hogy az interneten minden megtalálható – és ha valóban megtalálható, hát hogyan? Mi hajtja a magánweboldalak készítőit pénzzel meg nem fizetett munkájukban? Miért teszi közzé az FBI az összes UFO-észlelés dokumentumát a weben? Miért jó a netpolgárnak, ha figyeli a Nagy Testvér? Lehet-e csajozni, pasizni a hálózaton? És magánembereknek Dávidként legyőzni a Góliát Rt.-t? Mitől tart, aki nem adja meg bankkártyája számát a webáruházban és vajon tényleg van-e félnivalója? Mekkora baj az online pornó és a zenelopás? Főképpen pedig: miért kapta társadalmunk az "információs" állandó jelzőt?

"A mai magyar internetpiac összes szereplőjének közös érdeke, hogy minél többen vallhassák magukat hálópolgárnak, avagy netizennek" – mondta Drajkó László, az Axelero Internet vezérigazgatója. "Az internetezők számának növekedését elsősorban társadalmi méretű ismeretterjesztéstől és igény felkeltéstől várjuk, s ez a könyv megmutatja, hogy még mi mindenben nyújt segítséget az Internet a mindennapokban – ezért állt az Axelero Internet a Kattintókönyv mögé. Céljaink között szerepel, hogy egyre több olyan projektet támogassunk, vagy indítsunk, amely elősegíti az internet széleskörű terjedését, az információs társadalom épülését."

Pohly Ferenc jelenleg az Axelero Internet szakértője, – korábban sajtófőnöke – pályáját programozóként, illetve ezzel párhuzamosan a Magyar Narancs újságírójaként kezdte. Az internetvállalat megalakítását előkészítő munkában már szakértőként működött közre, s munkája azóta is a legnagyobb hazai internetszolgáltatóhoz köti: az [origo], a MatávNet és az Axelero Internet létrejöttében egyaránt fontos szerepet vállalt a kommunikáció és PR területén. A Kattintókönyv esetében is az Axeleróval közös szándék vezérelte: az internet megismertetésén, új szempontú bemutatásán keresztül a hazai piac, azaz a felhasználók számának bővítése, a Háló használatának elterjesztése volt a cél.
Kulcsszavak: könyv

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Az akkumulátor a telefon lelke

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 09:03

1 év alatt közel 12 évet parkoltak az autósok a Yettel mobilparkolással

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 07:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50