Ritka a hatékony dokumentumkezelés az európai vállalatoknál
Az IDC tanulmánya, mely 500
főnél több alkalmazottat foglalkoztató európai vállalatok kb. 1000
felsővezetőjének bevonásával készült, rámutatott arra, hogy az európai
szervezetek közel kétharmada (65%) nem követi nyomon a dokumentumok költségeit.
A felsővezetőknek csupán 10 százaléka képes megbecsülni az ilyen jellegű
kiadásokat, bár többségük azt állítja, hogy vállalatának van dokumentumkezelési
stratégiája. A megkérdezettek több mint fele úgy gondolja, hogy stratégiájuk
jól vagy igen jól működik és javítja a hatékonyságot, a termelékenységet,
illetve a költségellenőrzést. Kevesen vélik azonban, hogy ez mindhárom
területre érvényes. A kutatás felfedte a dokumentumkezelés különösen gyenge
pontjait, melyek a tartalomkezelés, a munkafolyamat (workflow) és az igény
szerinti nyomtatás területei.
Az IDC-kutatás hatalmas
hulladékarányt tárt fel: a vizsgált vállalatok 31 százalékánál az összes
kinyomtatott dokumentumnak több mint 10 százaléka a szemétbe kerül, mert
helytelen információkat tartalmaz vagy mert nem használják őket, de a
válaszadók több mint 10 százalékánál a hulladék meghaladja az összes nyomtatás
30 százalékát.
Az IDC a kutatás
eredményeivel együtt közzétett ún. Fehér Könyvében (White Paper) azt javasolja,
hogy a vállalatok tegyenek lépéseket tényleges költségeik meghatározására,
vizsgálják meg dokumentum-feldolgozási stratégiájukat, valamint arra ösztönzi a
vezetőket, hogy e terület racionalizálásával törekedjenek költségeik
csökkentésére és hatékonyságuk növelésére.
A Xerox dokumentum kezelési
felmérése az első lépés azon területek feltárásában, melyek
költségmegtakarításra és a folyamatok ésszerűsítésére kínálnak alkalmat. Ezután
kerülhet sor az ügyféllel történő megállapodásra és a dokumentum-feldolgozást meghatározó
stratégia kialakítására, melyet a Xerox valósít meg, garantálva az idő- és
költségmegtakarítást, valamint az üzleti folyamatok hatékonyabbá tételét.
"Nagyon ritkán merül fel, hogy a felmérési folyamat nem tár fel olyan
területeket, amelyekkel foglalkozni kell" - foglalja össze tapasztalatait xxx magyar felelős Shaun Pantling, a Xerox Europe üzleti szolgáltatási részlegének
igazgatója. "A megtakarítások gyakran jelentősek, különösen, ha a szervezet
kész felülvizsgálni működését és kiadni a feladatot egy külső partnernek. Legutóbb
egy globális informatikai szolgáltató irodai nyomtatási költségeit
csökkentettük éves szinten több, mint 1 millió dollárral. További jelentős
előnyei is voltak a feladat-kihelyezésnek, hiszen aokaz így felszabaduló
munkaidő lehetővé tette a vállalat számára az elmozdulást a hatékonyabb üzleti
folyamatok és a munkatársak termelékenységének javítása felé."
Az IDC által
megkérdezett felsővezetők több mint fele úgy véli, hogy a jelenlegi üzleti
környezet legnegatívabb aspektusai a világgazdaság mélyrepülése, a fokozott
verseny, és a pénzeszközök hiánya. A nyilatkozók beszámoltak arról is, hogy a
legnagyobb üzleti kihívást számukra a nyereség és termelékenység növelése
jelenti, második helyen pedig az ügyfélszolgálat javítása áll. "Különösen ebben
a piaci környezetben az üzleti élet melyik területe kerülhetné még el ennyire a
vezetés figyelmét, mint a dokumentumkezelés, holott kiemelkedően magas
költségekkel jár, épp ezért elképesztően nagy megtakarítási lehetőségeket
kínál, ráadásul az ügyfelek kiszolgálását is hatalmas mértékben javítja?" - kérdezi Jamie
Snowdon, az IDC európai szolgáltatási részlegének kutatási igazgatója.
A Xerox által szponzorált, "Dokumentumok - A költségellenőrzés és a
vállalat átalakításának lehetősége" című vizsgálat során az IDC közel 1000
igazgatót, informatikai, technológiai és gazdasági vezetőt kérdezett ki 14
európai országban. A vizsgálatban részt vett az Egyesült Királyság,
Franciaország, Németország, Olaszország, Ausztria, Svájc, Belgium, Hollandia,
Svédország, Dánia, Finnország, Spanyolország, Lengyelország és a Cseh
Köztársaság.
Kapcsolódó cikkek
- Xerox multifunkciós készülék egy nyomtató áráért
- Xerox: új szoftverek irodai multifunkciós rendszerekhez
- Xerox DocuColor 260: 32 lézernyalábbal
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Kilenc új dokumentum-szkenner a Xerox-tól
- ELO Digital dokumentumkezelő programrendszerek a magyar piacon
- Xerox Phaser 8560: szebb és tisztább színes nyomtatás
- DocAge: új, hazai elektronikus iktató és archiváló rendszer
- E-Group: minősített elektronikus dokumentumkezelő rendszer
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.