Megjelent a Kutatási Jelentés legújabb száma
A hazai, gyakori internetezők internetes vásárlási szokásait mérte fel az NRC a múlt év végén - többnyire elégedettséget tapasztalt az online vásárlók körében, és úgy találta, hogy vannak olyan termékek és szolgáltatások, amelyek esetében az internet már most komoly lehetőségeket rejt magában. A BKÁE E-business Kutatóközpontja az elektronikus kereskedelem egy speciális ágát, a külföldön működtetett mezőgazdasági e-piactereket vette szemügyre, eközben - az agrárinformatikát egyelőre igen csekély mértékben hasznosító - hazai mezőgazdaság számára keresve a megvalósítási lehetőségeket.
Két írás is foglalkozik a gyermekekkel és speciális szerepükkel, helyzetükkel az információs társadalomban. A D&T Marketing Kutató és Tanácsadó Iroda kutatása azt vizsgálta, hogy a gyermekek milyen módon lehetnek az információs társadalom kisközösségeken - elsősorban családokon - belüli terjesztői. A Textana Bt. óvodákban végzett felmérése pedig azt az elgondolást igazolja, hogy a gyermekek számítógéppel való megismertetését minél fiatalabb korban, még az iskoláskor előtt meg kell kezdeni, többek között azért, mert megfelelő használata már rövid távon is mérhető fejlődést eredményez.
Verebics János internetjogász az európai jogharmonizáció lépéseit és a magyar jogharmonizációs folyamat eredményeit tekinti át az információs társadalom sajátos viszonyait érintő jogi szabályozási kérdésekben, elsősorban a tudásalapú gazdaság és az elektronikus kereskedelem területein.
A kiadványban szerepel egy alapos elemzés az indiai információs társadalom speciális helyzetéről - hiszen az ország szoftveripara sikeressége mellett súlyos társadalmi-gazdasági gondokkal és modernizációs lemaradással küzd. A tanulmány nemcsak az információs társadalom kiépítését célzó kormányzati programokat és az infokommunikációs ipar működését mutatja be, hanem a magyar-indiai kapcsolatrendszer lehetséges irányait is feltérképezi az IKT terén. (szerzők: Széchenyi István Egyetem, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Trinety Bt., Információs Társadalom- és Trendkutató Központ).
Kapcsolódó cikkek
- Mérd meg, hogy mekkora!
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- Információs társadalom: 2006-ban több minden véget ért Magyarországon
- Kék Notesz: tavaly csak hárommillióan használták a világhálót
- Hiányzó társadalmi igény, mélyülő digitális megosztottság
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- Évkönyvjellegű Kutatási Jelentés
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2004-ben
- A mobilvilág egy éve
- World Internet Project: digitális két Magyarország
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...