MTE-kerekasztal a felhasználói tartalmakról

"A tartalomszolgáltatók abban érdekeltek, hogy a felhasználói tartalmak helyzete a közgondolkodásban megnyugtatóan rendeződjön. Meggyőződésünk, hogy ennek alapja a tagjaink által hosszú évek óta sikeresen gyakorolt és az egyesület Etikai Kódexére épülő önszabályozás lehet" - fogalmazott vitaindítójában Gerényi Gábor, az MTE elnökségi tagja. Fontos ugyanakkor az is, hogy az önszabályozás ne vezessen önkorlátozáshoz: gyakran megtörténik például, hogy a fórumok moderátorai - néha a legváratlanabb politikai vagy hatósági szereplők által kilátásba helyezett retorzióktól tartva - túlzottan is szigorúan lépnek fel a fórum felhasználóival szemben, és jogilag kifogásolhatatlan tartalmakat is eltávolítanak. "Mindez az alkotmány által védett szabad véleménynyilvánítás korlátozása, ami nagyon veszélyes jelenség; ezáltal a demokrácia sérül" - hívta fel a résztvevők figyelmét Simon Éva, az MTE jogi képviselője. Az egyesület etikai kódexe az első változat megjelenése óta részletes ajánlásokat tartalmaz a felhasználói tartalmakhoz kapcsolódó szolgáltatások üzemeltetői számára, ezért az MTE javasolja, hogy az etikai kódex vonatkozó része legyen a témáról folytatott közéleti vita kiindulási alapja.
Többen is kiemelték, hogy a túlzott óvatoskodás és a nem szándékolt jogsértések magabiztos elkerüléséhez egyaránt a jogtudatosság növelésére volna szükség mind a felhasználók, mind pedig a szolgáltatók esetében. A beszélgetésen részt vevő szakemberek között konszenzus mutatkozott abban, hogy a jelenlegi magyar jogszabályok alkalmasak az interneten előforduló jogsértésekkel szembeni fellépésre, és nincs szükség további, a mainál szigorúbb szabályozásra, sem a szerkesztett, sem pedig a felhasználói tartalmak esetében. A további törvényi szabályozás helyett az önszabályozás előtérbe állításával az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) képviselője is egyetértett.
A beszélgetésen a leginkább érintett tartalomszolgáltatók mellett médiajogászok, online üzleti kommunikációval foglalkozó cégek képviselői, továbbá az IHM képviselője mellett ott volt Újhelyi István, az MSZP médiapolitikusa is, akinek a televíziós vagy rádiós műsorszolgáltatói szerződéssel rendelkező cégek website-jain található tartalmaknak a mainál szigorúbb esetleges szabályozásával kapcsolatos ötlete az elmúlt hetekben komoly vitákat váltott ki a hazai internetes világban. A politikus a helyszínen kifejtette, hogy javaslata kizárólag a médiatermékek honlapjára vonatkozna. A vita jogász résztvevői azonban egy ilyen korlátozást is egyöntetűen alkotmányba ütközőnek minősítettek.
Kapcsolódó cikkek
- DVD-szabványok miatt pereli az LG a Quantát
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Adásszünettel a zenéért
- A fájlcserélők miatt olcsó a kukorica
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
- 2009-től digitális átállás, döntött az Országgyűlés
- Jogtalanul gyűjt adatokat az FBI
- Fogyasztó bemérve!
- iTunes azonosító kell az iPhone-hoz
- 400 ezer dollár bírság eBay-csalásért
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: