Borsodi info plaza: egy információs hipermarketben a megye összes adata
Hozzátette: az idegenforgalomra az elmúlt másfél-két évben nagy figyelmet fordított a megye, a különböző kampányoknak köszönhetően a Balaton mögött a második "leglátogatottabb magyarországi régió lett a térség", ám ahhoz, hogy a befektetők minél nagyobb számban megjelenjenek itt, az interneten kell ajánlania magát a megyének".
Az informatikai tárca eTartalom pályázatán 20 millió forintot nyert Borsod, a pénzből térinformatikai alapon működő információs portált hoznak létre, emellett pedig pályáznak az unió e-Content tenderére, amelynek segítségével 30-50 millió forintból olyan rendszert kívánnak kiépíteni, amely befektetés-ösztönző, idegenforgalmi, kulturális adatokkal szolgál mindazoknak, akik a megye iránt érdeklődnek, határon belül és határon túl is - tette hozzá Gyárfás Ildikó.
Megjegyezte: miután a megye települései az internet-hozzáférést tekintve - éppen a sajátos földrajzi viszonyok miatt - az utolsó helyen találhatók, elsődleges szempont, hogy megteremtsék valamennyi önkormányzat számára a szélessávú internetszolgáltatás hozzáférési lehetőségét. Különböző szolgáltatóktól ajánlatot kértek, ezek kiértékelése hamarosan befejeződik, terveik szerint 2005 végére valamennyi borsodi település elérhető lesz a világhálón - mondta a közgyűlés elnöke.
A Borsodi info plaza hálózattól azt is várja a megye, hogy meggyorsítja a szakemberképzést, egyre több munkanélküli kapcsolódhat be ezen keresztül a távmunka-programba, és a Teleház program is tovább épülhet - tette hozzá Gyárfás Ildikó.
Kapcsolódó cikkek
- Közösségi Technológiai Központ nyílik Tatabányán
- Megjelent az Adobe LiveCycle Enterprise Suite család
- Megalakult az Első Magyar e-Közigazgatási Klaszter
- Európában is hír a budaörsi wap-szolgáltatás
- Internetes adóadatbázist nyitott az Európai Bizottság
- Magyar e-government jövőkép Brüsszelben
- Szélessávú internetes hálózat a bicskei kistérségben
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- Új térinformatikai rendszer a Földhivatalnál
- Elektronikus ügyintézés képzés a BMK-ban
E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.
AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.
A Thermaltake bemutatja első Bumblebee (dongó) színű termékét
A Thermaltake, a prémium toronyházak, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bejelentette a The Tower 200 Bumblebee Mini toronyházat, egy új színű változatot a közkedvelt The Tower sorozatban. A Tower 200 egy mini-ITX toronyház függőleges kialakítással és kivételes hűtési hatékonysággal. Bár ez a ház kompakt méretű, egy 4090-es grafikus kártya és egy 280 mm-es radiátor is elfér benne. Az új élénk sárga árnyalat hozzáadásával a The Tower 200 sorozat már hat színben kapható: fekete, Snow, Turquoise, Racing Green, Matcha Green és Bumblebee, így könnyedén kiválaszthatod a stílusodhoz illő The Tower 200-at.
Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
Felmérésünk szerint az 1000 legolvasottabb magyar weboldal nagyjából 1%-a blokkolja a mesterséges intelligencia robotok hozzáférését tartalmaikhoz. Világszinten ez az arány már 20% felett jár, de Magyarországon is növekedés várható.
Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
Mit jelent a digitális szülőség a XXI. században? Hogyan tudjuk online is biztonságban gyerekeinket? Milyen eszközkészlettel tudjuk elősegíteni, hogy élmény legyen a tanulás? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a kétnapos esemény-sorozat, melyet a digitális tudatosság jegyében szerveznek a Magyar Telekom székházban.