Gyermekbarát internet - védett és szerkesztett tartalom

MTI Sajtóadatbank, 2004. december 9. 11:00
Az Axelero Internet és a Minimax szerkesztett tartalmat és védett internetezést kínál a gyermekek számára - jelentette be a két cég szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Az első magyar gyerekböngésző a 14 év alatti internetezőknek kínál szolgáltatást, akiknek az aránya a korcsoporton belül az Axelero becslése szerint eléri a 75 százalékot.

Az Axer névre keresztelt gyermekbarát böngésző segítségével a felhasználók az interneten keresztül válogatott, folyamatosan frissülő és ellenőrzött tartalmú magyar és külföldi gyermek
oldalakat érhetnek el. Emellett szélessávú, multimédiás tartalmakból - képtárak, képes mesék, ellenőrzött erőszakmentes on-line játékok - válogathatnak, s akár "eszmecserét" is folytathatnak a Fórumban kedvenc témáikról.

Az eseményen közölték: a 6-12 éves korosztály számára készült böngésző szoftvernek köszönhetően a szülőknek ezt követően már nem kell eltiltaniuk gyermekeiket az internettől, a kevésbé szigorú szülőknek pedig nem kell aggódniuk a világhálón elérhető veszélyes tartalmak miatt.

Az Axer böngészőben gyerekek által látogatható weboldalakat a szülő saját ízlése szerint - egy jelszó megadása után - határozhatja meg, vagy az internetszolgáltató által ajánlott listából választhatja ki. A szoftver védett alkalmazás, azaz a gyerekek által igen nehezen kikerülhető és feltörhető. A böngészőből kilépni is csak a szülők által ismert jelszóval lehet, így a gyermekek nem férhetnek hozzá a számítógépre telepített egyéb, nem korlátozott funkciójú böngészőkhöz.

A havi bruttó 1250 forintért igénybe vehető szolgáltatást az előrejelzések szerint a következő évben több ezer felhasználó veszi igénybe.

Az Axelero felmérése szerint a magyar internet-használók 46 százalékának van gyermeke: a társaság saját ügyfélkörét tekintve a gyermekes családok aránya a dial-up előfizetők körében 49 százalék, a szélessávú előfizetők körében pedig 41 százalék.

A társaság előfizetéseinek mintegy 80 százalékát gyerek is használja, míg a 14 év alatti korosztály mintegy 75 százaléka internetezik.

Az Axelero megbízásából készített felmérés szerint az otthoni gépeket leginkább a család felnőtt tagjai, általában a szülők vásárolják. A géppel kapcsolatos igényeket azonban a gyerekek fogalmazzák meg, s a gépet a család legfiatalabb tagjai sajátítják ki. Jellemző, hogy amíg a gyermekekben nem fogalmazódik meg az internet igénye, a szülők maguktól nem kezdeményezik a hozzáférés biztosítását.

Az eseményen közölték: a World Internet Projekt felmérése szerint Magyarországon a kiskorú gyermekkel és otthoni internettel rendelkező szülők nagy része, az idén 59 százaléka, tavaly pedig 53 százaléka valamilyen módon igyekszik kontrollálni a gyermek internethasználatát. A szülők egyre nagyobb arányban használnak szűrőprogramot is: az idén 17 százalékuk, tavaly 11 százalékuk, tavalyelőtt pedig 7 százalékuk. Ugyanakkor csökken az internetezés engedélyhez kötése: az idén a szülők 30 százaléka, tavaly 36 százaléka, 2002-ben pedig 38 százaléka élt ezzel a lehetőséggel.

A felmérés szerint a legelterjedtebb mód, hogy csak megszabott ideig használhatják a világhálót a gyerekek, illetve figyelik, hogy mit csinál a gyermek a neten.
Kulcsszavak: Axelero

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09