Páneurópai szerzői jogi koncessziót szorgalmaz az EU az online zenei szolgáltatásokhoz

Milkovits Gábor, 2005. július 8. 20:35
Az Európai Bizottság az összes uniós tagállamra egyszerre érvényes szerzői jogi koncesszió kidolgozását szorgalmazza az internetes zeneáruházak számára.
Jelenleg ha valaki üzleti célú online zeneletöltő szolgáltatást szeretne indítani Európában, akkor mind a 25 uniós tagállam illetékes engedélyeztetési testületénél végig kell járnia a szükséges, sokszor nem is olcsó procedúrát. Mindez igen komoly versenyhátrányba hozza az Egyesült Államokkal szemben az öreg kontinenst: az amerikai online zeneszolgáltatók bevétele tavaly átszámítva 207 millió euró volt, szemben az európai 27,2 millióval. Becslések szerint a szakadék az idén tovább nőhet, 500 millió/106,4 millió eurós arányokkal az Egyesült Államok javára. Charlie McCreevy, az EU belső piacokért és szolgáltatásokért felelős biztosa az ügyben kiadott közleményében leszögezi, hogy az egységes szerzői jogi koncesszió hiánya hátráltatja az európai székhelyű online szolgáltatások elindítását.

Tilman Lueder, az EB fent említett biztosságának szerzői jogi ügyekért felelős vezetője egy sajtótájékoztatón úgy nyilatkozott, hogy az illetékesek már tárgyalnak az ügyben érintett cégek képviselőivel, és reményei szerint októberben elfogadásra is kerülhet a szükséges rendelet vagy ajánláscsomag.
Kulcsszavak: zene EU

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05