Oktatás számítógépes játékokkal
forrás Prim Online, 2005. augusztus 17. 18:30
Az Electronic Arts szoftvervállalat és a NESTA Futurelab, az oktatási célokra használható új technológiák kutatásával, fejlesztésével és kiértékelésével foglalkozó szervezet közös kutatást indítanak annak kiderítésére, hogy milyen módon használhatók fel a számítógépes játékok az iskolai oktatásban.
Az "Oktatás játékokkal" (Teaching with Games) címet viselő projekt 2005 szeptemberében indul. Célja az interaktív számítógépes játékok iskolai felhasználásával kapcsolatos gyakorlati problémák, valamint az európai iskolák oktatási tevékenységének jobb kiszolgálását segítő feladatok feltérképezése.
A vizsgálat feltárja, hogy a gyerekek mit tanulhatnak a számítógépes játékokból, hogyan és esetleg milyen változtatásokkal lehet azokat az oktatás szempontjából hasznos módon alkalmazni. A számítógépes játékok iskolai bevezetése már megkezdődött, de vajon tényleg oktatási eszközként működnek? A játékok oktatási célú felhasználásával kapcsolatos gyakorlati kérdésekre azok a próbaalkalmazások adnak majd választ, amelyeket néhány kiválasztott angliai középiskolában tesztelnek.
A projekt során megvizsgálják a pedagógusok és a tanulók általános hozzáállását a számítógépes játékokhoz és azok osztálytermi használatához. A vizsgálat 2006 augusztusában várható eredményei komoly segítséget nyújtanak majd a játékok oktatási célú használatát támogató segédanyagok kidolgozásában, és meghatározzák a játékfejlesztések későbbi irányvonalait is.
Annika Small, a NESTA Futurelab ügyvezetője elmondta: "Nagy az érdeklődés a számítógépes játékok oktatási célú felhasználása iránt, ám eddig nem készültek kimutatások arról, hogy a fiatalok mit tanulhatnának a játékokból, és hogyan lehetne a játékokat a hasznosan beleilleszteni az oktatásba. Célunk egy olyan hosszú távú terv kidolgozása, amely alapján lehetővé válik az európai pedagógusok számára a számítógépes játékok oktatási segédanyagként való felhasználása. Ezzel párhuzamosan szeretnénk a játékfejlesztőknek is segíteni abban, hogy olyan játékokat alkossanak, amelyek az oktatási piacon pozitív fogadtatásra számíthatnak. "
Claus Due, az EA európai részlegének fejlesztési vezetője hozzáfűzte: "Meggyőződésünk, hogy a gyermekek rengeteget tanulhatnak - és tanulnak már most is - a számítógépes játékokon keresztül. E játékok köztudottan egyedülálló gondolkodásmódra ösztönzik az agyat, ezért nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mindez hogyan alkalmazható a tanulásban és az iskolai környezetben. A játékok gyakran nagyfokú szellemi kihívást és közismerten jelentős ösztönző erőt képviselnek. Így logikus, hogy az oktatási szektor és a játékipar együttes erővel vizsgálja meg az együttműködés lehetőségeit. Bízom benne, hogy a Nesta Futurlab-el indított közös projektünk segítségével a fejlesztők és a pedagógusok a jelen és a jövő oktatási és tanulási céljainak megfelelő játékokkal bővíthetik a diákok számára elérhető segédeszközök körét."
A vizsgálat feltárja, hogy a gyerekek mit tanulhatnak a számítógépes játékokból, hogyan és esetleg milyen változtatásokkal lehet azokat az oktatás szempontjából hasznos módon alkalmazni. A számítógépes játékok iskolai bevezetése már megkezdődött, de vajon tényleg oktatási eszközként működnek? A játékok oktatási célú felhasználásával kapcsolatos gyakorlati kérdésekre azok a próbaalkalmazások adnak majd választ, amelyeket néhány kiválasztott angliai középiskolában tesztelnek.
A projekt során megvizsgálják a pedagógusok és a tanulók általános hozzáállását a számítógépes játékokhoz és azok osztálytermi használatához. A vizsgálat 2006 augusztusában várható eredményei komoly segítséget nyújtanak majd a játékok oktatási célú használatát támogató segédanyagok kidolgozásában, és meghatározzák a játékfejlesztések későbbi irányvonalait is.
Annika Small, a NESTA Futurelab ügyvezetője elmondta: "Nagy az érdeklődés a számítógépes játékok oktatási célú felhasználása iránt, ám eddig nem készültek kimutatások arról, hogy a fiatalok mit tanulhatnának a játékokból, és hogyan lehetne a játékokat a hasznosan beleilleszteni az oktatásba. Célunk egy olyan hosszú távú terv kidolgozása, amely alapján lehetővé válik az európai pedagógusok számára a számítógépes játékok oktatási segédanyagként való felhasználása. Ezzel párhuzamosan szeretnénk a játékfejlesztőknek is segíteni abban, hogy olyan játékokat alkossanak, amelyek az oktatási piacon pozitív fogadtatásra számíthatnak. "
Claus Due, az EA európai részlegének fejlesztési vezetője hozzáfűzte: "Meggyőződésünk, hogy a gyermekek rengeteget tanulhatnak - és tanulnak már most is - a számítógépes játékokon keresztül. E játékok köztudottan egyedülálló gondolkodásmódra ösztönzik az agyat, ezért nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mindez hogyan alkalmazható a tanulásban és az iskolai környezetben. A játékok gyakran nagyfokú szellemi kihívást és közismerten jelentős ösztönző erőt képviselnek. Így logikus, hogy az oktatási szektor és a játékipar együttes erővel vizsgálja meg az együttműködés lehetőségeit. Bízom benne, hogy a Nesta Futurlab-el indított közös projektünk segítségével a fejlesztők és a pedagógusok a jelen és a jövő oktatási és tanulási céljainak megfelelő játékokkal bővíthetik a diákok számára elérhető segédeszközök körét."
Kapcsolódó cikkek
- Megalakult az Észak-alföldi Informatikai Klaszter
- Három osztállyal indul ősztől az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Asus notesz Intel Core 2 Extreme CPU-val játékokhoz
- A hazai cybervilág legszebb leányzói
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- A játékok és a technológia
- Beteggé tesz a Wii
- Erőszakos videójátékban szerepel egy angliai katedrális
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis