Könyvterjesztők az információs társadalommal kapcsolatos ismeretek népszerűsítéséért
Az információs társadalom „szakirodalmának” egyik legismertebb alap-állítása, hogy a tudatosság felkeltése (awareness raising), a kulcskérdések diskurzussá tétele, az érintett véleményformálók elérése, az információs társadalomra vonatkozó ismeretek terjesztése és tömegesítése legalább olyan nélkülözhetetlen alapfeladat, mint mondjuk az internet-penetráció növelése. A bulvársajtónak az „információs korszakot” és az „informatikai kihívást” sokszor torzító és gyakorta negatív „szenzációkon” keresztül közvetítő világával szemben is különösen fontos, hogy nagy számban legyenek jelen a szellemi véráramban tárgyszerű, hiteles és igényes szakmai-tudományos termékek, és létezésükről minél több csatornán értesülhessenek a remélt „fogyasztók”.
Magyarországon két folyóirat (a negyedéves elméleti folyóirat, az Információs Társadalom és a havi E-világ), valamint az INFONIA Alapítvány különböző kiadói partnerekkel (Bagolyvár, Aula, Typotex, Gondolat) indított könyvsorozatai próbálták/próbálják a „nyomtatott betű” világában ezt a feladatot ellátni. Az INFONIA (és kutatóintézeti partnere, a BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központja) több kezdeményezéssel is igyekezett az információs társadalom tárgyú kiadványoknak extra „nyilvánosságot” teremteni: korábban a Szabó Ervin Könyvtárral „Információs társadalom polcok” létrehozását kezdte meg, és most már az ország minden régióját lefedő felsőoktatási oktató és kutató hálózat is épült a téma köré.
Az elmúlt években az információs társadalom klasszikusai közül és figyelemre méltó friss irodalmából egyaránt számos fontos, hasznos munka jelent meg, ezek a könyvek azonban alig ismertek, nehezen elérhetőek, és ezidáig nem kaptak érdemeiknek megfelelő „hírverést”. A bejelentett akció ezen a helyzeten kíván változtatni, részben avval, hogy a könyvterjesztés legfontosabb és legnagyobb forgalmú színterein a program időszakában láthatóan és látványosan „előtérbe” tolja ezt a témakört - egységes (vagy hálózatspecifikus) „információs társadalom” szakirodalmi polcoknak, „tárlóknak”, állványoknak az eladóterekbe való kihelyezésével, a könyveknek és a témának adott nagyobb figyelem jegyében, amit, a kezdeményezők reménye szerint erős médiatámogatás is övez majd.
A program részleteiről, a csatlakozás lehetőségeiről információt Horváth Andreától, azt INFONIA könyvprogram vezetőjétől kérhetnek az érdeklődők e-mailben: horvath.andrea@ittk.hu
Kapcsolódó cikkek
- Mobil vagy egymillió font?
- A szélessávú internethasználat javíthatja az EU-versenyképességét
- Borbély László lett az ideiglenes román informatikai miniszter
- 300 millió szélessávú internetező világszerte
- eRégió díjat hozott létre az eTransylvania Egyesület és az RMDSZ
- A kínai fiatalok 85 százaléka szörföl a hálón
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- A szülők nem tudják, mit csinál a PC előtt a gyermekük
- E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: