Könyvterjesztők az információs társadalommal kapcsolatos ismeretek népszerűsítéséért

forrás Prim Online, 2005. november 30. 15:43
Az V. Információs Társadalom Szakmai Napok részeként megtartott sajtótájékoztatón Z. Karvalics László, a BME-UNESCO ITTK igazgatója egy széleskörű összefogással, 2006 elején elinduló népszerűsítő program indulását jelentette be.
A Líra és Lant könyváruház-lánc, a Könyvbróker online könyváruház és a Sunbooks Szolgáltató Vállalat az INFONIA Alapítvánnyal együttműködve  2006-ban közös akciót indít az információs társadalom tárgyban kiadott könyvek és folyóiratok jobb „láthatósága”, népszerűsítése, ismertségük és kedveltségük „felfuttatása” érdekében. A program részleteinek kidolgozásában, az egyes tevékenységformák kialakításában részt kíván venni az Informatikai és Hírközlési Minisztérium, és érdeklődését jelezte a Libri könyváruház-lánc. A kezdeményezők nyitottak további csatlakozó partnerek fogadására, az akció „kiterjesztésére”: örömmel látják a „hagyományos” és online könyvkereskedelem más szereplőit is, és szívesen fogadják olyan média/ marketingkommunikációs/ kreatív cégek jelentkezését is, akik „közcélúnak” ítélve a programot, szakmai tevékenységgel segítenék annak sikerét.

Az információs társadalom „szakirodalmának” egyik legismertebb alap-állítása, hogy a tudatosság felkeltése (awareness raising), a kulcskérdések diskurzussá tétele, az érintett véleményformálók elérése, az információs társadalomra vonatkozó ismeretek terjesztése és tömegesítése legalább olyan nélkülözhetetlen alapfeladat, mint mondjuk az internet-penetráció növelése. A bulvársajtónak az „információs korszakot” és az „informatikai kihívást” sokszor torzító és gyakorta negatív „szenzációkon” keresztül közvetítő világával szemben is különösen fontos, hogy nagy számban legyenek jelen a szellemi véráramban tárgyszerű, hiteles és igényes szakmai-tudományos termékek, és létezésükről minél több csatornán értesülhessenek a remélt „fogyasztók”.

Magyarországon két folyóirat (a negyedéves elméleti folyóirat, az Információs Társadalom és a havi E-világ), valamint az INFONIA Alapítvány különböző kiadói partnerekkel (Bagolyvár, Aula, Typotex, Gondolat) indított könyvsorozatai próbálták/próbálják a „nyomtatott betű” világában ezt a feladatot ellátni. Az INFONIA (és kutatóintézeti partnere, a BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központja) több kezdeményezéssel is igyekezett az információs társadalom tárgyú kiadványoknak extra „nyilvánosságot” teremteni: korábban a Szabó Ervin Könyvtárral „Információs társadalom polcok” létrehozását kezdte meg, és most már az ország minden régióját lefedő felsőoktatási oktató és kutató hálózat is épült a téma köré.

Az elmúlt években az információs társadalom klasszikusai közül és figyelemre méltó friss irodalmából egyaránt számos fontos, hasznos munka jelent meg, ezek a könyvek azonban alig ismertek, nehezen elérhetőek, és ezidáig nem kaptak érdemeiknek megfelelő „hírverést”. A bejelentett akció ezen a helyzeten kíván változtatni, részben avval, hogy a könyvterjesztés legfontosabb és legnagyobb forgalmú színterein a program időszakában láthatóan és látványosan „előtérbe” tolja ezt a témakört -  egységes (vagy hálózatspecifikus) „információs társadalom” szakirodalmi polcoknak, „tárlóknak”, állványoknak az eladóterekbe való kihelyezésével, a könyveknek és a témának adott nagyobb figyelem jegyében, amit, a kezdeményezők reménye szerint erős médiatámogatás is övez majd.

A program részleteiről, a csatlakozás lehetőségeiről információt Horváth Andreától, azt INFONIA könyvprogram vezetőjétől kérhetnek az érdeklődők e-mailben:  horvath.andrea@ittk.hu

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05