A mérhető siker - Avagy a honlapelemzés alapjai
A látogatottságmérés során használt kifejezések
Gyakori probléma, hogy mindenki mást ért az egyes statisztikai kifejezéseken. Az ilyen félreértések akár kommunikációs zavarokat is okozhatnak, ami senkinek sem hiányzik, például egy fontos üzleti tárgyaláson. A következőkben letisztázzuk, mit jelentenek pontosan a leggyakrabban használt kifejezések.
A találat egy HTTP kérés az Ön szerveréhez. A találatot gyakran összekeverik az oldalletöltéssel, ami nem helyes. Ez a kérés az Ön szerveréhez nem csak a HTML file-okra vonatkozik, hanem az összes képre, video file-ra javascript- vagy css file-ra. Az emberek a találatok nagy száma láttán gyakran ok nélkül izgalomba jönnek, mert azt gondolják, hogy az összes oldalletöltésüket jelenti ez az érték. Ne essen Ön is ebbe a hibába.
Oldalletöltés
Oldalletöltésnek azt nevezzük, ha valaki az Ön egyik konkrét HTML oldalát nézi meg.
Látogatás
A látogatás egy látogató azon oldalletöltéseit tartalmazza, amelyek közt kevesebb, mint 20 perc telik el. Amennyiben két oldalletöltés között eltelik legalább 20 perc, akkor az utóbbi már egy újabb látogatásba tartozik. (Talán itt van a legtöbb eltérés az egyes cégek által alkalmazott fogalmak közt, sokan pl. 30 percet vesznek alapul 20 helyett.)
Új látogatók látogatásai
Azon látogatók látogatásait jelenti, akik az aktuális időszakot megelőzően még nem jártak a honlapon.
Visszatérő látogatók látogatásai
Azon látogatók látogatásai, akik az aktuális időszakot megelőzően is jártak már a weboldalon.
Fontos a megfelelő monitorozó eszköz használata
Egy megfelelő szoftverrel tökéletesen átláthatja a weboldalán történő eseményeket és kiderítheti miértjüket. A statisztikai adatokat visszamenőleg is elemezheti, ugyanis a monitorozás elindulásának dátumáig visszamenőleg minden statisztikai adata folyamatosan elérhető.
A legtöbb szoftver alap-kimutatásaiban napra lebontva megtekintheti, hogy oldalán hány látogató járt és ugyanígy meg tudja nézni azt is, hogy hányan jártak Önnél először és mennyi a visszatérők száma. Már ebből az adatból is komoly következtetéseket lehet levonni. Ugyanis ha sok a visszatérő látogató, akkor érdemes őket egyéb plusz marketing akciókkal is megcélozni.
Például, ha sok olyan látogató bonyolít le megrendelést (ha van ilyen lehetőség az Ön oldalán), aki már többször megtette ezt, akkor érdemes egyedi kedvezményeket felajánlani a számukra, vagy törzsvásárlói akciókat kitalálni. Ha sokkal több a visszatérők száma, mint az új látogatóké, akkor érdemes elgondolkozni azon is, hogy miért nem domináns az új látogatók száma és fókuszálni esetleg az új vevő szerzésre.
Következő cikkünkben bemutatjuk, hogy a mérőszámok segítségével miként tudja úgy alakítani weboldalát, hogy az összes látogatója egyforma élményben részesüljön amikor az Ön honlapját nézegeti - függetlenül számítógépe paramétereitől.
A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- A blogok hatása a márkára
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
- Fedezze fel a keresőprogramok rejtett információit!
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.