Június 1.: a társadalmi felelősségvállalás napja
A vállalatok és a médiumok arra kívánják felhívni a figyelmet: a versenyszféra jelentős szerepet játszik Magyarországon a társadalmi életben, közterhei megfizetésén messze túlmenően részt vállal a kultúra működtetésében, a civil szféra segítésében, a szociális gondok enyhítésében - miközben a médiajog a jelenlegi gyakorlat szerinti alkalmazása megnehezíti, akár bünteti is, hogy a cégek ilyen irányú erőfeszítéseiről hírt kapjon a nyilvánosság. Az akció kezdeményezői elő kívánják mozdítani, hogy a közeljövő egész Magyarország érdekeit szolgáló változásokat hozzon e területen.
A Pannon által kezdeményezett "Társadalmi felelősségvállalás és média" konferencia résztvevői május 25-én az önszabályozó modell mellett tették le voksukat a jelenlegi gyakorlattal szemben. Az együttműködő cégek, tévék és rádiók célul tűzték ki, hogy a média működését szabályozó törvény új szövegébe kerüljenek be a gazdasági társaságok társadalmi felelősségvállalásának a médiában való megjelenítésére vonatkozó, a felelősségvállalás jellegéhez, céljához illeszkedő előírások. A konferencia résztvevői azt is el kívánják érni, hogy médiahatóság, az Országos Rádió és Televízió Testület gyakorlata az európai normákhoz illeszkedve az új normaszöveg elfogadásáig terjedő időben se gátolja a társadalmi felelősségvállalás körébe tartozó tevékenységek médiabeli bemutatását. A társadalmi felelősségvállalás napján az akcióban részt vevő médiumok mindegyike hírműsorban, a cégeket megnevezve számol be olyan akciókról, amelyek a vállalatok társadalmi felelősségvállalását mutatják be. A médiumok az akcióban történő részvételükkel arra hívják fel a figyelmet: teljesen egyértelmű a különbség egy-egy közérdeklődésre számot tartó esemény tárgyszerű bemutatása és a fogyasztásra ösztönző, bújtatott reklám között, mely utóbbit - a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően - továbbra sem kívánják alkalmazni.
A konferencia résztvevői és a társadalmi felelősségvállalás napja akció kezdeményezői között ott voltak az Ericsson, a HP, a Nokia, a Pannon, a Richter és a Tesco, a médiumok közül az ATV, Danubius Rádió, Hír Tv, Klub Rádió, MTV, RTL Klub, Sláger Rádió és a Tv2 képviselői.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarország új példaképei
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- A Pannon határidő előtt bevezeti az EU új roaming-tarifáit
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Új tarifacsomagokkal havi 1000 percet ajándékba ad a Pannon
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.