A Vodafone továbbra is veszteséges

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 15. 09:04
A világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a brit Vodafone kedden 4,548 milliárd fontos veszteséget jelentett adó után az üzleti éve szeptemberrel zárult első feléről, az egy évvel korábbi, 2,629 milliárd fontos adózott eredmény helyett.
Adó előtt a hiány 3,33 milliárd font volt az egy évvel korábbi, 3,911 milliárd fontos adó előtti eredmény helyett. Az előző pénzügyi évben csaknem 15 milliárd font, rekord méretű volt a társaság vesztesége adó előtt. Az üzemi mérlegben 2,952 milliárd fontos hiány keletkezett az egy évvel azelőtti, 4,286 milliárdos többlet helyett.

A folytatódó visszaesést a német és az olasz részlegek újabb, 8,1 milliárd fontos értékleírásával magyarázták. E nélkül és más egyszeri tételek nélkül az üzemi eredmény 7,5 százalékkal 5,141 milliárd fontra, az adózott eredmény 6,3 százalékkal 3,441 milliárd fontra nőtt volna, de a beszámoló mindenképpen panaszolta az erős versenyt az érett piacokon és a felügyeleti-árszabályozó hatóságok szigorát Európában.

Miközben az összetett európai távközlési szolgáltatókat a mobilrészlegeik támogatják a vezetékes bevételük visszaesése közepette - amit a mobil- és főleg az alternatív szolgáltatók növekvő konkurenciája okoz -, a Vodafone-nál egyelőre fordítottnak tűnik a helyzet: éppen az egyoldalú mobilérdekeltség válik a növekedés fékjévé, főleg az érett piacokon való nagy jelenlét miatt. A befektetők régebb óta megkérdőjelezik a Vodafone növekedési lehetőségeit, az erős versennyel terhelt, érett piacok viszonylag gyenge hozama miatt, és mert a cég a csaknem kizárólagos mobilszolgáltatásával lemaradni látszik a legújabb fejleményekről: számos versenytársa már egyesített mobil-, vezetékes, internet- és tévés multimédia szolgáltatásokkal igyekszik tért nyerni. A Vodafone is már korábban jelezte, hogy a felzárkózó piacokat akarja jobban megdolgozni, miután a túlérettnek vélt japán piacról márciusban kilépett.

Európában szervesen nem nőtt a bevétel, Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban még csökkent is. A felzárkózó piacokon 13,7 százalékkal, az amerikai földrészen több mint 18 százalékkal nőtt a bevétel szervesen. Az új szerzemények jól teljesítettek: Csehországban 14,4 százalékkal, Romániában 31,3 százalékkal nőtt a bevétel.

Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobilbeszélgetés volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel nőtt a legkevésbé: 5,6 százalékkal 11,37 milliárd euróra az egy évvel korábbihoz képest. Az üzenettovábbítás bevétele 10,7 százalékkal 1,786 milliárd fontra emelkedett, és a még távoli jövőt jelzi, hogy a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 20,4 százalékkal gyarapodott, de még csak 726 millió fontra.

A teljes első üzleti félévi bevétel, 15,594 milliárd font, 7,2 százalékkal több az egy évvel korábbi 14,548 milliárdnál, szervesen, azaz valutaárfolyam- és csoportösszetétel-változás nélkül számolva 4,1 százalékos volt a növekedés. Az egész pénzügyi évre 5-,6,5 százalékos szerves növekedésben bíznak a cégnél. Az árnyomást azonban jól jelzi, különösen a barangolási díjak idei európai csökkentése miatt, hogy a csoport több mint 191 millió ügyfele által a társaság vonalain beszélt percek száma időközben 34 százalékkal, szervesen is 18,2 százalékkal nőtt, 112,65 milliárdra.

Magyarországon a Vodafone hét éve kezdte meg szolgáltatását, és mintegy 2 millió ügyfelet szerzett. November elején jelentették be, hogy a mobil mellett már vezetékes szolgáltatást is nyújt a cég Magyarországon, a májusban Európa-szerte meghirdetett "Vodafone Otthon" program keretében, amellyel a társaság bővíteni akarja palettáját. A Vodafone Magyarországon az Inviteltől vásárolja a vezetékes vonalat.

Utolsó statisztika szerint szeptemberben 72 ezerrel 9,6 millió fölé emelkedett a három hazai mobilszolgáltató előfizetőinek száma. A három szolgáltató ügyfeleinek száma az első kilenc hónapban közel 284 ezerrel, tavaly szeptemberhez képest 530 ezerrel növekedett. Szeptember végére az a T-Mobile részesedése az egy hónappal korábbi 45,04 százalékról 44,84 százalékra csökkent. A Pannon részesedése szeptemberben 33,63 százalékról 33,81 százalékra, a Vodafoné pedig 21,33 százalékról 21,35 százalékra növekedett. Egy évvel korábban a T-Mobile piaci részesedése 45,13 százalék, a Pannoné 33,95 százalék, a Vodafone-é 20,92 százalék volt.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Black Friday 2020: a COVID sem áll az útjába

Rohamos léptekkel közeledik a 2020-as ünnepi időszak, így a Black Friday akciók is hamarosan lázba hozzák az arra nyitott közönséget. Míg tavaly csak minden 3. ember vásárolt valamilyen Black Friday akció keretében, idén, a COVID okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi. Ők azok, akik kifejezetten örülnek, hogy a bolti és az online akciók nem csak 1 napig tartanak, így biztosan nem maradnak le a kedvezményekről - derült ki a LogiNet és a Reacty Digital közös, 18-79 éveseket vizsgáló, reprezentatív felmérésből.

2020. október 24. 10:40

Itt az ideje a paradigmaváltásnak

A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet megmutatta, milyen fontos szerepet játszanak a telekommunikációs hálózatok és az adatközpontok a mindennapi élet - az információáramlás, a közösségi média és a szórakoztató alkalmazások - működésében. Az adatközpontok piaca 2020-ban és az azt követő években valószínűleg minden nehézség ellenére is jelentősen fejlődni fog. 

2020. október 22. 14:22

A termék útja egy okos gyárban

Mire egy legyártott termék készen áll a vevőknek történő szállításra lehetséges, hogy már több kilómétert is megtett csak a saját gyártási- és raktárkörnyezetében. A nyersanyagok és alkatrészek a fogadóállomástól a szállításig hosszú folyamaton és számos lépésen mennek keresztül. Ez az anyagmozgatás még a jórészt automatizált gyártási környezetekben is nagymértékben az emberi munkaerőre támaszkodik, a villástargoncák vezetőitől a kocsikat toló, vagy húzó alkalmazottakig. Most olyan lépéseket mutatunk be egy okos gyárban, ahol az autonóm mobil robotok (AMR-ek) hasznosak lehetnek. 

2020. október 21. 17:43

Eljött a hiperhatékony épületek kora

Az idei Innovation Summit online esemény keretében mutatta be a Schneider Electric az épületek jövőjéről alkotott vízióját. A társaság energiamenedzsment és automatizációs megoldásai révén átléphetünk a hiperhatékony épületek korszakába, ami jelentős megtakarítást eredményezhet üzemeltetőknek és bérlőknek egyaránt, illetve pozitív hatással lehet az egész bolygónkra.

2020. október 21. 09:36

Milyen hatása lehet egy második hullámnak?

A koronavírus úgy tűnik, hogy a világ véget nem érő története. Amint a vírus első hullámai elapadnak, és az országokat a gazdasági fellendülés iránti optimizmus érzete hatja át, akkor jön a második hullám fenyegetése. Számos gazdaságot átfogóan súlyosan érintettek, és most az országoknak vissza kell állniuk és folytatniuk kell a harcot, a megfelelő harcot a halálos járvány ellen. Bár a világ kétségbeesetten ragaszkodik ahhoz az elképzeléshez, hogy hamarosan kifejlesztenek egy oltóanyagot, a valóság az, hogy még mindig nem áll rendelkezésre a kívánt oltóanyag, és több helyen a második hullám gyors erőre kap. Tehát az igazi kérdés az, hogy mely országokat érinti a legrosszabbul, és hogyan fogja Európa kezelni ezeket a második hullámokat a gazdasági egyensúly fenntartása érdekében?

2020. október 20. 17:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás