A Vodafone továbbra is veszteséges

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 15. 09:04
A világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a brit Vodafone kedden 4,548 milliárd fontos veszteséget jelentett adó után az üzleti éve szeptemberrel zárult első feléről, az egy évvel korábbi, 2,629 milliárd fontos adózott eredmény helyett.
Adó előtt a hiány 3,33 milliárd font volt az egy évvel korábbi, 3,911 milliárd fontos adó előtti eredmény helyett. Az előző pénzügyi évben csaknem 15 milliárd font, rekord méretű volt a társaság vesztesége adó előtt. Az üzemi mérlegben 2,952 milliárd fontos hiány keletkezett az egy évvel azelőtti, 4,286 milliárdos többlet helyett.

A folytatódó visszaesést a német és az olasz részlegek újabb, 8,1 milliárd fontos értékleírásával magyarázták. E nélkül és más egyszeri tételek nélkül az üzemi eredmény 7,5 százalékkal 5,141 milliárd fontra, az adózott eredmény 6,3 százalékkal 3,441 milliárd fontra nőtt volna, de a beszámoló mindenképpen panaszolta az erős versenyt az érett piacokon és a felügyeleti-árszabályozó hatóságok szigorát Európában.

Miközben az összetett európai távközlési szolgáltatókat a mobilrészlegeik támogatják a vezetékes bevételük visszaesése közepette - amit a mobil- és főleg az alternatív szolgáltatók növekvő konkurenciája okoz -, a Vodafone-nál egyelőre fordítottnak tűnik a helyzet: éppen az egyoldalú mobilérdekeltség válik a növekedés fékjévé, főleg az érett piacokon való nagy jelenlét miatt. A befektetők régebb óta megkérdőjelezik a Vodafone növekedési lehetőségeit, az erős versennyel terhelt, érett piacok viszonylag gyenge hozama miatt, és mert a cég a csaknem kizárólagos mobilszolgáltatásával lemaradni látszik a legújabb fejleményekről: számos versenytársa már egyesített mobil-, vezetékes, internet- és tévés multimédia szolgáltatásokkal igyekszik tért nyerni. A Vodafone is már korábban jelezte, hogy a felzárkózó piacokat akarja jobban megdolgozni, miután a túlérettnek vélt japán piacról márciusban kilépett.

Európában szervesen nem nőtt a bevétel, Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban még csökkent is. A felzárkózó piacokon 13,7 százalékkal, az amerikai földrészen több mint 18 százalékkal nőtt a bevétel szervesen. Az új szerzemények jól teljesítettek: Csehországban 14,4 százalékkal, Romániában 31,3 százalékkal nőtt a bevétel.

Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobilbeszélgetés volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel nőtt a legkevésbé: 5,6 százalékkal 11,37 milliárd euróra az egy évvel korábbihoz képest. Az üzenettovábbítás bevétele 10,7 százalékkal 1,786 milliárd fontra emelkedett, és a még távoli jövőt jelzi, hogy a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 20,4 százalékkal gyarapodott, de még csak 726 millió fontra.

A teljes első üzleti félévi bevétel, 15,594 milliárd font, 7,2 százalékkal több az egy évvel korábbi 14,548 milliárdnál, szervesen, azaz valutaárfolyam- és csoportösszetétel-változás nélkül számolva 4,1 százalékos volt a növekedés. Az egész pénzügyi évre 5-,6,5 százalékos szerves növekedésben bíznak a cégnél. Az árnyomást azonban jól jelzi, különösen a barangolási díjak idei európai csökkentése miatt, hogy a csoport több mint 191 millió ügyfele által a társaság vonalain beszélt percek száma időközben 34 százalékkal, szervesen is 18,2 százalékkal nőtt, 112,65 milliárdra.

Magyarországon a Vodafone hét éve kezdte meg szolgáltatását, és mintegy 2 millió ügyfelet szerzett. November elején jelentették be, hogy a mobil mellett már vezetékes szolgáltatást is nyújt a cég Magyarországon, a májusban Európa-szerte meghirdetett "Vodafone Otthon" program keretében, amellyel a társaság bővíteni akarja palettáját. A Vodafone Magyarországon az Inviteltől vásárolja a vezetékes vonalat.

Utolsó statisztika szerint szeptemberben 72 ezerrel 9,6 millió fölé emelkedett a három hazai mobilszolgáltató előfizetőinek száma. A három szolgáltató ügyfeleinek száma az első kilenc hónapban közel 284 ezerrel, tavaly szeptemberhez képest 530 ezerrel növekedett. Szeptember végére az a T-Mobile részesedése az egy hónappal korábbi 45,04 százalékról 44,84 százalékra csökkent. A Pannon részesedése szeptemberben 33,63 százalékról 33,81 százalékra, a Vodafoné pedig 21,33 százalékról 21,35 százalékra növekedett. Egy évvel korábban a T-Mobile piaci részesedése 45,13 százalék, a Pannoné 33,95 százalék, a Vodafone-é 20,92 százalék volt.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Zöld opció Földünk védelméért a karbonsemleges Telekomnál

A Magyar Telekom Csoport a hazai nagyvállalatok közül elsőként, európai vezető távközlési szolgáltatók körében elsők között vált teljes mértékben karbonsemlegessé 2015-ben, és a tavalyi évben soron következő ötödik karbonsemleges évét zárta. A vállalat fenntarthatósági intézkedésein túl lakossági és üzleti ügyfeleit is bekapcsolta klímavédelmi törekvéseibe: az ExtraNet Zöld 1 GB adatbővítő szolgáltatás bevezetésével lehetőséget teremtett, hogy ügyfelei ilyen módon is tehessenek a környezet védelméért.

2020. január 21. 16:33

Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre

A Vive X egyik vállalata, az Immersive Factory névre hallgató startup, munkahelyi egészség, biztonság és környezet vonatkozásában virtuális valóság alapú, online platformon keresztül elérhető, gyakorlati tréningek fejlesztésével foglalkozik. Inspirációt a valós élet által generált szituációkból merítenek, és együtt dolgoznak számos iparág képviselőivel.

2020. január 21. 12:12

Fedélzeten gyűjt az easyJet az ausztrál bozóttűz áldozatainak

Európa vezető légitársasága fedélzeti gyűjtést indított, az utasok bármilyen pénznemben adakozhatnak az Ausztrál Vöröskeresztnek, amely a kontinenst hónapok óta sújtó bozóttűz áldozatainak nyújt segítséget. Az easyJet gépein nem először szerveznek gyűjtést, a légitársaság évek óta számos szervezetet támogat fedélzeti adományokkal. 

2020. január 21. 10:01

Rekordmennyiségű díjat nyert az LG 2020-as CES-en

Az LG Electronics (LG) idén rekordmennyiségű — több mint 150 — díjat zsebelt be a CES iparági szakértőitől, ráadásul immár hatodik egymást követő alkalommal választották a vállalat egyik televízióját a szakkiállítás legjobbjának. Az LG CX sorozatú OLED televízióit több ezer új, a rendezvényen bemutatott televízió közül találta a legkiemelkedőbbnek a kiállítás hivatalos díjazási programja, a CES legjobbjai (Best of CES) díjsorozat, amelyet az Engadget technológiai szaklap a CES nevében ítél oda.

2020. január 20. 18:33

Új kommunikációs igazgató a Bosch csoportnál

2020 januárjától Bodó Teodóra felel a Bosch csoport vállalati kommunikációjáért és a kormányzati kapcsolatokért Magyarországon, valamint az Adriai régióban. A szakember Dr. Ficzere Ferencet váltja a pozícióban, aki 2007 óta irányította a magyarországi cégcsoport kommunikációját.

2020. január 20. 13:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44

2020: az adatok évtizedének kezdete

2019. december 27. 10:55
online sportfogadás